محاکمه معمار مرگ ۱۱ سپتامبر

۲۳ آبان ۱۳۸۸ | ۱۹:۰۰ کد : ۶۲۵۷ اخبار اصلی
خالد شیخ محمد طراح اصلى حملات 11 سپتامبر 2001 به همراه چهار مظنون ديگر در يک دادگاه غير نظامى در خاک امريکا محاکمه خواهند شد.
محاکمه معمار مرگ ۱۱ سپتامبر

خالد شیخ محمد طراح اصلى حملات 11 سپتامبر 2001 به همراه چهار مظنون ديگر در يک دادگاه غير نظامى در خاک امريکا محاکمه خواهند شد.

اريک هولدر دادستان کل امريکا اعلام کرد، خالد شيخ محمد، طراح اصلى حملات 11 سپتامبر به همراه چهار مظنون ديگر که در گوانتانامو بازداشت هستند در دادگاهى در منهتن محاکمه خواهند شد.

براساس گزارش خبرگزارى آسوشيتدپرس، اين يک اقدام خطرناک است. محاکمه اين افراد در دادگاهى غير نظامى به معنى منع استفاده از اسناد و مدارک بدست آمده در شرايط تهديد و شکنجه است و باعث خواهد شد که صدور هر گونه محکوميتى غير از محکوميت‌هاى قاطع باعث قدرت گرفتن منتقدان باراک اوباما شود.

اين پرونده احتمالا دادگاه فدرال را مجبور خواهد کرد با مسائل دشوار زيادى روبه‌رو شود که شامل برخورد بد با زندانيان، افشاى اطلاعات حساس و نمايش تروريست‌هاى متهم سرکش و ناظران براى مختل کردن روند دادرسى شود.

در دادگاه‌هاى غير نظامى امريکا استفاده از اسناد و مدارک به دست آمده در شرايط فشار ممنوع است و تعدادى از اين زندانيان تحت روش‌هاى سخت گيرانه که برخى آن را شکنجه مى‌نامند، بازجويى شده‌اند.

اريک هولدر تاکيد کرد، هم نظام دادگاه و هم مدارک سالم عليه اين پنج متهم آن قدر قوى هستند که حکم گناهکارى آنها صادر شود و انتظار دارد که مجازات آنها به خاطر کشتار سه هزار نفر در جريان حملات 11 سپتامبر مرگ باشد.

هولدر براى تاکيد بيشتر گفت: «پس از 8 سال تاخير عاملان حملات 11 سپتامبر سرانجام با عدالت مواجه خواهند شد. آنها به نيويورک آورده خواهند شد تا به خاطر جرايمشان در يک دادگاه که در فاصله اندکى با محل برج‌هاى دو قلو واقع است، پاسخگو باشند.»

 


نظر شما :