ادعای روزنامه اسرائیلی :

ایران نه به تحریم پاسخ می‌دهد نه به دیپلماسی

۱۵ دی ۱۳۸۸ | ۱۳:۱۷ کد : ۶۵۹۳ اخبار اصلی
نشریات اسرائیلی همچنان به بزرگ‌نمایی فعالیت‌های هسته‌ای ایران ادامه می‌دهند...
ایران نه به تحریم پاسخ می‌دهد نه به دیپلماسی

اسرائیلی‌ها همچنان در طبل مقابله با ایران می‌کوبند. درست در روزهایی که رسانه‌های بین‌المللی از به پایان رسیدن مهلت یک‌ساله باراک اوباما به ایران برای دست کشیدن از برنامه هسته‌ایش سخن می‌گویند، نشریات اسرائیلی همچنان به بزرگ‌نمایی فعالیت‌های هسته‌ای ایران ادامه می‌دهند. آن هم در شرایطی که تهران تا‌کنون بارها هرگونه تلاش برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای را تکذیب کرده است.

روزنامه جورزالیم پست در تازه‌ترین گزارش خود به مناسبت آغاز سال نو میلادی در این خصوص می‌نویسد: در دومین دهه از قرن بیست و یکم هیچ تهدیدی جدی‌تر از ایران هسته‌ای نیست. سیر تحولات پرونده هسته‌ای ایران در چند ماه اخیر نشان داده است که نه تحریم این کشور و نه دیپلماسی هیچ‌کدام قادر به متوقف کردن تهران نیست.

این روزنامه در ادامه با این ادعا که تهران تا‌کنون تمامی راهکاری غرب برای برون‌رفت از بحران را رد کرده در ادامه می‌نویسد: نمی‌توان نشست و دست روی دست گذاشت. آینده اسرائیل در خطر است. خطر هم جدی است و هم بزرگ. اسرائیل باید به گزینه حمله به ایران در اسرع وقت فکر کند.

نویسنده این گزارش در ادامه با گریزی به تاریخ در قیاسی بی‌پایه و اساس، دولتمردان ایرانی را با هیتلر پارسی مقایسه می‌کند و می‌نویسد: اگر در حمله به ایران از خود ضعف نشان دهیم، روزی به خود می‌آییم و دولتمردان ایرانی را می‌بینیم که دستان خود را بر روی ماشه گذاشته و تل‌آویو را هدف قرار داه‌ند.

این روزنامه‌نگار اسرائیلی در ادامه ادعا می‌کند که دولت فعلی ایران به دنبال محقق کردن خواست رهبر نازی‌ها است. در بخشی از این نوشته، نویسنده به گزارش وزیر دفاع اسرائیل در مقابل کنست اشاره می‌کند و می‌گوید: ایهود باراک در خصوص جدول زمانی دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای همه چیز را به نمایندگان گفت. ایران در نخستین ماه‌های سال 2010 میلادی توان تولید بمب هسته‌ای را در چنته خواهد داشت .

در ادامه این متن به سخنان رئیس‌جمهوری ایران محمود احمدی نژاد اشاره شده و با استناد به این جمله رئیس‌جمهوری که "غرب می‌تواند ده‌ها ضرب‌الاجل برای ایران تعیین کند"، می‌نویسد: چرا باید به روند تمدید تحریم‌ها ادامه دهیم؟ تا‌کنون شورای امنیت سه بار تحریم‌ها علیه ایران را تمدید کرده است. آیا باز هم باید به این تحریم‌ها دلخوش کنیم؟

تلاش‌های ایران برای پیشرفت در عرصه موشک‌سازی هم دیگر بهانه‌ای است که نویسنده این گزارش علم می‌کند تا تهران را به جنگ افروزی متهم کند: تهران در حال حاضر موشک‌هایی با برد تقریب 2000 کیلومتر در اختیار دارد و موشک‌هایی که می‌توانند هر نقطه‌ای در اسرائیل را هدف قرار دهند. تکه‌های پازل را باید درست در کنار هم قرار داد و سپس به نتیجه‌ای کلی رسید: ایران در یک قدمی تبدیل شدن به کشوری هسته‌ای است. هر روز که می‌گذرد ما به تحقق این سناریو نزدیک تر می‌شویم.

جورزالیم پست در ادامه ادعا می‌کند که ایران هسته‌ای نه تنها برای اسرائیل که برای خاورمیانه هم خطرناک است. این روزنامه بلافاصله ایران را به حزب‌الله لبنان و حماس مرتبط می‌کند و ادعا می‌کند که تهران به هر دو این جنبش‌های مقاومت اسلحه می‌فروشد.


نظر شما :