افزایش دشمنی عربستان با آیت‌الله سیستانی و ادامه سکوت ایران!

۲۲ دی ۱۳۸۸ | ۱۲:۴۶ کد : ۶۶۹۶ اخبار اصلی
در حالی که شیعیان هند، افغانستان، پاکستان و حتی امریکا علیه دولت عربستان به خاطر اهانت‌های مکررش به آیت‌ الله سیستانی دست به تظاهرات زده‌اند در ایران نه تجمعی صورت گرفته و نه بیانیه‌ای در اعتراض به این اقدام عربستان صادر شده و تهران همچنان به سکوت خود ادامه می‌دهد.
افزایش دشمنی عربستان با آیت‌الله سیستانی و ادامه سکوت ایران!

دیپلماسی ایرانی: در حالی که موج اعتراض‌ها به اهانت‌های عربستان سعودی به آیت الله العظمی سیستانی مرجع عالی‌قدر تشیع روز به روز گسترده‌تر می‌شود، جمهوری اسلامی ایران تا کنون هیچ واکنشی از خود نشان نداده است. این در حالی است که منوچهر متکی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سه روز پیش در عراق به سر می‌برد و با مقامات عراقی گفت و گو کرد دریغ از این که سخنی در این باره بر زبان آورد و واکنشی در برابر اهانت عربستانی‌ها به آیت الله سیستانی از خود نشان دهد.

جالب اینکه دولت عربستان، نه تنها تا کنون هیچ عکس‌العملی از خود نشان نداده بلکه پس از چاپ کاریکاتورهای توهین‌آمیز علیه آیت الله سیستانی، اکنون و در تازه‌ترین اقدام خود سايت اينترنتى آيت‌الله العظمى سيد على سيستانى را در داخل عربستان بست. به گزارش ایسنا بسته شدن این سایت به دستور وزير ارتباطات عربستان صورت گرفته است.

هشام الخنزى محقق اسلامى عربستانى با انتقاد از موضع‌گيرى‌ وزير ارتباطات عربستان در اين رابطه گفت: «آزادى بيان يک درخواست مهم در هر کشور است و کشورى که به ملتش آزادى بيان ندهد به کمترين حقوق آنها احترام نمى‌گذارد. آنها چرا بايد اين سايت را ببندند؟ مگر آيت‌الله العظمى سيد على سيستانى مخالف اسلام حرف مى‌زند؟»

این حرکت دولت عربستان نشان می دهد که این کشور برنامه ای در ضدیت و تبلیغ علیه شیعیان، مرجعیت شیعه و در راس آن آیت الله سیستانی تدارک دیده است. به خصوص این که انتخابات عراق نزدیک است و می خواهد نگذارد، طرفداران ایران بار دیگر در این کشور به پیروزی برسند.

در همین رابطه سایت النهرين نیز گزارش داد، شبکه ماهواره‌اى انوار دو و راديو صوت العراق تبليغات رسانه‌اى گسترده‌اى را در جلب محکوميت سخنرانى و اهانت العريفى آغاز کرده و تمام شهروندان در شهرهاى عراق را تشويق به برگزارى تظاهرات عليه اين اهانت کرده‌اند.

محمد العریفی همان کسی است که در یکی از مساجد شهر ریاض به انتقاد شدید از آیت‌الله سیستانی پرداخت و اهانت‌ها و عبارت‌های بسیار تندی را علیه ایشان کرد.

علامه سيد باقر المهرى از روحانيون دينى کويت در بيانيه‌اى در واکنش به اهانت العريفى گفت: «العريفى به اسلام ناب محمدى اهانت کرده چرا که تشيع مساوى با اسلام است و اهانت به آيت‌الله العظمى سيد على سيستانى اهانت به مرجعيتى است که همان امتداد نبوت و امامت است.»

از سوی دیگر شهرهاى متعدد در پاکستان، هند و افغانستان نيز در تظاهرات‌ گسترده اهانت العريفى و فتواهاى تحريک آميز در عربستان را که موجب کشتار هزاران مسلمان بى‌گناه از سوى اعضاى القاعده و ديگر گروه‌هاى تکفيرى مى‌شود، محکوم کردند.

اقليت مسلمانان در واشنگتن نيز تصميم دارد روز شنبه‌ آتى در اعتراض به اهانت به آيت‌الله سيستانى در برابر سفارت عربستان در واشنگتن تظاهرات کند.

تمام این‌ها در حالی است که هنوز دولت جمهوری اسلامی ایران واکنشی از خود نشان نداده و حتی یک بیانیه ساده نیز علیه این اقدام عربستان صادر نکرده است.


نظر شما :