حماس: از ایران کمک مالی می‌گیریم ولی تعهدی نداد‌ه‌ایم

۲۹ دی ۱۳۸۸ | ۲۰:۳۸ کد : ۶۷۶۳ سرخط اخبار
حماس: از ایران کمک مالی می‌گیریم ولی تعهدی نداد‌ه‌ایم

عصرایران- یک عضو دفتر سیاسی حماس تایید کرد ایران از این جنبش حمایت مالی می کند.
به گزارش یونایتدپرس، "خلیل الحیه" عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی در فلسطین (حماس) گفت که ایران از این جنبش در زمینه های مالی، معنوی و سیاسی حمایت می کند.
وی در عین حال گفت که این حمایت ها غیرمشروط بوده اند.
الحیه همچنین اظهار داشت که از هرگونه رابطه استراتژیک اسلامی و عربی که از ملت فلسطین و مقاومتش حمایت کند، استقبال و نسبت به آن افتخار می کنیم.
وی همچنین امضای توافقنامه آشتی با فتح در مصر را رد کرد و گفت: امضای این توافقنامه، به معنی شمشیر کشیدن در مقابل حماس است تا آنچه فتح می گوید بپذیرد.
این عضو دفتر سیاسی حماس همچنین اولویت های کنونی این جنبش را تاکید بر حقوق ملت فلسطین در مقاومت برای آزادی سرزمین خود، حفظ امنیت شهروندان و افزایش مشارکت سیاسی دانست.
خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس نیز پیش از این در سفری به عربستان سعودی و دیدار با وزیر امور خارجه این کشور از حمایت های کشورهای عربی و اسلامی نسبت به موضوع فلسطین تقدیر و استقبال کرد.


موافقت ایران با سفر هیات پارلمانی انگلیس به تهران


نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: شاید با سفر هیات پارلمان انگلیس موافقت کنیم.
حسین سبحانی نیا در گفت و گو با خبرآنلاین در خصوص پاسخ مجلس به درخواست دیدار هیات پارلمانی انگلیس گفت: با توجه به نظر کارشناسی وزارت امور خارجه مبنی بر اینکه این گروه از حزب رقیب گردون بران در پارلمان انگلیس هستند و با وجود احتمال پیروزی این حزب در انتخابات آینده پارلمانی این کشور، دیدار با این گروه مورد بررسی قرار می گیرد و ممکن است با آمدنشان موافقت کنیم.
وی با بیان اینکه موضوع درخواست دیدارهیات پارلمانی انگلیس هنوز در مرحله ایی نیست که در کمیسیون امنیت ملی مطرح شود گفت: این مسئله در کمیته سیاست خارجی بررسی شد.
نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خبر داد، روز یکشنبه هفته آینده کمیته سیاست خارجی مجددا موضوع سفر هیات پارلمانی انگلیس بررسی خواهد کرد.
وی در مورد برخی خبرها مبنی بر رد این درخواست از سوی مجلس ایران گفت: تا کنون هیچ جواب رسمی به این درخواست داده نشده است اما برخی نمایندگان نظراتی را مطرح کردند در مورد رد این درخواست.
سبحانی نیا با تایید اینکه سفرهای گروهای پارلمانی در انتقال دیدگاه های دو کشور موثر هستند گفت: در این دیدارها مواضع کشور بطور شفاف و روشن اعلام خواهد شد.

چین: گفتگو درباره ایران را ادامه دهید

ايلنا- سخنگوى وزارت خارجه چين از ساير کشورهاى عضو گروه 1+5 خواست تا گفت‌وگو درباره برنامه هسته‌اى ايران را ادامه دهند.
به گزارش شين‌هوا، «ما ژائوشو» از انگليس، فرانسه، روسيه، آلمان و آمريکا خواست تا در قبال برنامه هسته‌اى ايران انعطاف‌پذيرى بيشترى داشته و رويکردهاى عملى‌ترى اتخاذ کنند.
وى همچنين گفت که کشورهاى عضو گروه 1+5 بايد به تلاش خود براى پيدا کردن راه‌حلى مناسب براى برنامه هسته‌اى ايران از طريق مذاکره ادامه دهند.
ما گفت: «موضع چين در مخالفت با اشاعه هسته‌اى محکم و جدى است ولى در عين‌حال اعتقاد دارد که کشورها حق استفاده صلح‌آميز از انرژى هسته‌اى را دارند».
سخنان ما در حالى بيان مى‌شود که نشست گروه 1+5 شنبه گذشته بدون دستيابى به نتيجه مشخصى در نيويورک پايان يافت.


"پژاک" ترور دادستان خوی رابرعهده گرفت


گروهک تروریستی و معاند پژاک مسئولیت شهادت و ترور دادستان عمومی انقلاب شهرستان خوی را برعهده گرفت.
به گزارش مهر فخرعلی نیکبخت،مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان غربی گفت: شب گذشته عوامل این گروهک تروریستی در منطقه مسئولیت این حادثه ننگین را برعهده گرفته و اعلام کردند که این حادثه از سوی این گروهک رخ داده است.
وی با اشاره به تشکیل جلسات پیگیری این حادثه افزود: پس از وقوع این حادثه جلسه ویژه شورای تامین در شهرستان خوی تشکیل شد و با توجه به سرنخ های موجود موضوع در حال حاضر توسط نیروهای امنیتی استان در حال پیگیری است و پیش بینی می شود در اندک زمان ممکن عوامل و پشتیبانان این عمل ننگین شناسایی شود.
نیکبخت با تاکید هرچه تمامتر بر هوشیاری مردم مسئولان منطقه اظهارداشت: وقوع چنین حوادثی ضرورت توجه و هوشیاری مردم، مسئولان و نیروهای امنیتی منطقه را دوچندان می کند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر امنیت در شهرستان خوی و استان کاملا برقرار است، خاطرنشان کرد: ملت ایران در طول تاریخ انقلاب اسلامی و از سوی دشمنان قسم خورده نظام شاهد وقوع چنین حوادثی بودند و بروز این جریانات تاثیر و خللی بر امنیت حاکم در منطقه نداشته و نخواهد داشت.
حاجی‌قلیزاده از نیروهای انقلابی و جبهه و جنگ بود و در جنگ علیه دشمنان پرونده درخشانی دارد. مراسم تشییع پیکر این مرحوم فردا چهارشنبه ساعت 9 و 30 صبح از مقابل دادستانی خوی برگزار می‌شود.
ترور دادستان خوی سومین حادثه تروریستی روزهای گذشته پس از ترور دکتر علی‌محمدی استاد دانشگاه تهران و حادثه بمب‌گذاری در شهر مشهد بوده‌است.


درخواست خاتمی از موسوی و کروبی

عضو جامعه روحانيت مبارز از پيشنهاد خاتمى به موسوى و کروبى براى نوشتن نامه‌اى به رهبرى خبر داد.
حسين ابراهيمى نماينده تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا در پاسخ به سوالى که به زمان ديدار با خاتمى اشاره داشت، گفت: اين جلسه با آقاى خاتمى مربوط به بعد از انتخابات و بعد از فرمايشات مقام معظم رهبرى در نماز جمعه است.
وى در پاسخ به اينکه چه کسانى در اين جلسه حضور داشتند، گفت: افرادى از کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى در اين ديدار حضور داشتند.
عضو کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس در پاسخ به سوالى مبنى بر اينکه نقش خاتمى در تلطيف کردن فضا اظهار داشت: بنده معتقدم که ايشان در حال حاضر کارى انجام نمى‌دهند که در راستاى رفع فتنه باشد، اما فرمايشات آن زمان آقاى خاتمى خيلى خوب بود و اگر آن فرمايشات را تکرار و پيگيرى مى‌کردند، به نتيجه مى‌رسيدند و خيلى به نفع نظام بود.
ابراهيمى در مورد جزئيات مطرح شده در جلسه به سخنان آقاى خاتمى اشاره کرد و گفت: ايشان در آن جلسه مطرح کردند که به موسوى و کروبى تلفنى گفتم که قبل از آنکه آقا به نماز جمعه تشريف مى‌برند شما مطالبتان را بنويسيد و به آقا بدهيد و نظرتان را منعکس کنيد و اگر به انتخابات اعتراض داريد مدعى شويد که تقلب و تخلف شده اما بگوييد شما تعيين تکليف کنيد که اين کار به نفعتان است، ولى متاسفانه اين کار را انجام ندادند.

 

اخبار قبلی

تلاش صداوسیما برای متقاعدکردن اصلاح‌طلبان
اهانت به مرجعیت شیعه این بار در مجلس کویت
هیات نظارت بر مطبوعات، مسئول نظارت بر خبرگزاری‌های داخلی شد
شایعه سازی العربیه درباره دیپلماتهای ایرانی
پترائوس: هنوز زمان براى اتخاذ ديپلماسى در قبال ايران وجود دارد
هاشمی: حذف هاشمی یک سناریوی قدیمی استصادرات مشکوک زيمنس به ايران
سکوت مسوولين دستگاه ديپلماسى جاى تعجب دارد
مطهری:حسینیان کلا علاقه خاصی به اعدام دارد
مناطق موردنظر ایران برای معاوضه سوخت هسته‌اى
پيشنهاد هسته‌اى غرب به ايران همچنان معتبر است
تحریم ایران 12 میلیارد دلار به جیب اماراتی ها ریخت
نوروزی:موسوى و کروبى تحت تعقيب هستند
متکی:انگلیس اگر ادامه دهد، تودهنی می خورد
فروزنده:کروبی قبل انقلاب یک سیلی هم نخورده!
وجهه بین المللی دولت خوب نیست
آخرین سند حضور امیری درعربستان + عکس
تسلیت یک سخنگوی کاخ‌سفید به مناسبت درگذشت آیت‌الله منتظری
پیام تسلیت خاتمی به مناسبت درگذشت آیت الله منتنظری
شناور جاسوسى رژيم اسرائيل در خليج فارس!

 


نظر شما :