ترور یکی از رهبران حماس

۱۱ بهمن ۱۳۸۸ | ۱۷:۲۴ کد : ۶۸۵۶ اخبار اصلی
جنبش حماس می‌گوید، محمود عبدالرئوف المبحوح در روز ۲۰ ژانویه پس از ورود به دوبی...
ترور یکی از رهبران حماس

عزت الریشک سخنگوی حماس در دمشق اعلام کرد، محمود عبدالرئوف المبحوح در روز ۲۰ ژانویه پس از ورود به دوبی قربانی یک نقشه تروریستی اسرائیل شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در حالی که حماس موساد را مسئول ترور المبحوح می‌داند، دولت دوبی اعلام کرده که احتمالا یک باند خلافکار که بیشتر اعضای آن دارای گذرنامه اروپایی بوده‌اند در مرگ مبحوح دست داشته‌اند و خاک دوبی را ترک کرده‌اند. اما پلیس دوبی توانسته ‌است ردپایی از آنان به دست بیاورد.

پلیس امارات متحده عربی با همکاری پلیس بین‌المللی تلاش‌هایی را برای یافتن عاملان ترور آغاز کرده است. اما جنبش حماس در بیانیه خود اعلام کرد، گردان عزالدین القسام در وقت مناسب انتقام این عمل را از اسرائيل خواهد گرفت.

دولت اسرائيل هنوز در برابر این اتهام واکنشی نشان نداده است.

عبدالرئوف المبحوح ۵۰ سالش بود و به عنوان یکی از مهمترین اعضای شاخه ‌نظامی حماس از سال ۱۹۸۹ در سوریه زندگی می‌کرد.

وی در سال‌های دهه ۱۹۸۰ میلادی در ربودن دو سرباز اسرائيلی دخالت داشت که بعدا به قتل رسیدند.

اظهارنظرها و گزارش‌های ضد و نقیض سبب شده است که چگونگی قتل یا مرگ مبحوح فعلا در پرده ابهام باقی بماند. به گفته سخنگوی حماس گزارش کالبدشکافی وجود مواد سمی را در پیکر قربانی نشان داده است.

پلیس دوبی مدعی شده است که برپایه تحقیقات اولیه المبحوح روز ۱۹ ژانویه قبل از ورود به خاک دوبی به وسیله یک باند خلافکار آسیب دیده است. اما خبرگزاری فرانسه به نقل از فایق المبحوح برادر عبدالرئوف گزارش داد، تحقیقات مشترک حماس و امارات متحده عربی نشان داده که ابتدا با یک دستگاه الکترونیکی به محمود عبدالرئوف شوک برقی داده‌اند و بعد او را با پارچه خفه کرده‌اند.

المبحوح پیش از این چند بار به وسیله اسرائیلی‌ها زندانی شده بود.


نظر شما :