امريکا تماس با چين عليه ايران را ادامه خواهد داد

۱۷ بهمن ۱۳۸۸ | ۲۰:۰۴ کد : ۶۹۰۸ سرخط اخبار
امريکا تماس با چين عليه ايران را ادامه خواهد داد

هيلارى کلينتون گفت که آمريکا تماس با چين و ديگر شرکايش را در حاليکه به دنبال راههايى براى اعمال تحريم عليه ايران است ادامه خواهد داد.
به گزارش ايسنا، خبرگزارى فرانسه گزارش داد: هيلارى کلينتون، وزير امور خارجه‌ى آمريکا اين اظهارات را پس از آن بيان کرد که يانک جيه چى ، وزير امور خارجه‌ى چين در روز پنجشنبه درخواست آمريکا و ديگر کشورها براى تحريم ايران به دليل خوددارى از توقف غنى‌سازى اورانيوم را رد کرد.
کلينتون با اين ادعا که ايران در پيشنهادات در خصوص طرحهاى هسته‌اش مانع تراشى کرده است افزود:‌ ما فکر مى‌کنيم مهم است که اکنون به سمت بررسى اين موضوع برويم که چه فشار يا چه تحريمى مى‌تواند بر ايران اعمال شود.
رئيس ديپلماتهاى آمريکايى ادامه داد: ما تماس با همتايان ‌مان در اين خصوص از جمله ( تماس با ) چين را ادامه خواهيم داد.
آمريکا در تلاش است حمايت شرکاى مذاکراتى‌اش از جمله چين، روسيه، فرانسه، انگليس و آلمان را براى اعمال تحريم‌هاى جديد جلب کند، اما پکن در خصوص تحريم‌ ترديدهاى جدى را بيان کرده است و به غير از آلمان، پنج کشور ديگر همگى در شوراى امنيت از حق وتو برخوردارند.
يانگ جيه چى روز پنجشنبه در پاريس گفت که ايران در را به طور کامل به روى تلاشهاى آژانس بين‌المللى انرژى اتمى براى توافق نبسته است و افزود که بايد به ديپلماسى فرصت داده شود.
اما کلينتون مخالف است. وى گفت: واقعيت اين است که ما در راستاى پاسخ شاهد چيز زيادى نديده‌ايم.
مخالفت مجدد امریکا با حضور ایران در نابوکو

سفير آمريکا در آنکارا با تاکيد مجدد بر مخالفت کشورش با مشارکت ايران در پروژه انتقال گاز نابوکو گفت: آمريکا از روابط با ايران در بخش انرژى استقبال نمى کند.
به گزارش فارس، جيمز جفرى گفت: نظر ما در مورد مشارکت ايران در نابوکو تغييرى نمى کند مگر آن که اين کشور برنامه هاى هسته اى خود را شفاف کند. ايران نمى تواند در پروژه هاى انرژى منطقه اى مشارکت داشته باشد.
تحليلگران اظهارات مقامات امريکايى در مورد مخالفت خود با مشارکت ايران در پروژه نابوکو را به معناى مداخله اين کشور در امور داخلى اروپا مى دانند.
پروژه نوباکو براى انتقال گاز درياى خزر به اروپا از طريق ترکيه طراحى شده است.
در حالى که ترديدهايى در مورد کمبود عرضه گاز در صورت عدم مشارکت ايران وجود دارد اين مقام امريکايى گفت گاز آذربايجان، ترکمنستان و عراق براى اين پروژه کفايت مى کند و ما در حال مذاکره در اين خصوص با دولت هاى مربوط هستيم.

برکناری سفیر اوکراین در ایران

رئیس جمهور اوکراین در روزهای رقابت انتخابات ریاست جمهوری در این کشور 9 سفیر از جمله سفیر این کشور در ایران را برکنار کرد.
به گزارش ریانووستی، به نقل از خبرگزاری ار ب کا - اوکراین، ویکتور یوشنکو که در انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور شکست خورد و به دور دوم انتخابات راه نیافت، با صدور حکمی 9 سفیر از سفرای اوکراین را برکنار کرد که از جمله آن ایگور لوگینوف سفیر اوکراین در ایران است.
بر اساس این گزارش، این اقدام در حالی صورت گرفت که فردا در اوکراین دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود که طی آن یولیا تیموشنکو نخست وزیر کنونی و ویکتور یانوکوویچ رهبر حزب اپوزیسیونی مناطق اوکراین به رقابت می پردازند.
این گزارش می افزاید یوشنکو علاوه بر سفیر کشور خود در ایران، سفرای اوکراین در اسلواکی، ایرلند، مالزی، هند، بنگلادش، مالدیوی، سریلانکا، نپال، کامبوج و ویتنام را برکنار کرد.

استرالیا سه محموله ایرانی را توقیف کرد

استراليا ادعا کرد که با استفاده از يک قانون ضد تسليحات کشتار جمعى از ارسال سه محموله به ايران جلوگيرى کرده است.
به گزارش ايسنا، کوين راد نخست وزير استراليا گفت که کشورش با استناد به قانون تسليحات کشتار جمعى که به ندرت از آن استفاده مى‌شود از ارسال سه محموله مشخص نشده به ايران خوددارى کرده است.
به گزارش خبرگزارى فرانسه، راد بدون اين که اشاره‌اى به جزييات اين محموله کند، با تکرار اتهامات غرب مبنى بر نظامى بودن برنامه هسته‌يى ايران مدعى شد اگر به تهديدى که ايران با برنامه هسته‌يى تسليحاتى‌اش براى صلح جهان و منطقه به همراه دارد نگاه کنيم مى‌بينيم که هيچ گونه گزينه‌اى به جز اقدام بين المللى قاطعانه در زمينه مواردى همچون اين مورد وجود ندارد.
از طرف ديگر خبرگزارى رويتر نيز گزارش داد که ماموران فدرال آمريکا يک تايوانى را به اتهام صادرات غيرقانونى اجناسى براى برنامه موشکى ايران دستگير کرده‌اند.
يک مقام آمريکايى روز پنجشنبه اعلام کرد که يى لان چن 40 ساله، معروف به کوين چن روز چهار شنبه در قلمرو اقيانوسيه آمريکا دستگير شد.
اتهام وى نقض تحريم‌هاى آمريکا عليه ايران و تاثير خريد و صادرات اجناس مختلف دو کاربردى از آمريکا به ايران از طريق تايوان و هنگ کنگ است.

متکی از احتمال توافق اتمی با غرب خبر داد

وزير خارجه ايران که براى شرکت در کنفرانس امنيتى مونيخ به آلمان سفر کرده است، از احتمال توافق هسته‌ای با کشورهای غربی در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزارى فرانسه، «منوچهر متکی» گفت که ايران چشم‌انداز توافق با قدرت‌هاى جهانى درباره تبادل اورانيوم غنى‌شده در درصد پائين با سوخت مورد نياز راکتور تحقيقاتى تهران را مناسب مى‌بيند.
متکى ادامه داد: «شخصا اعتقاد دارم زمينه سازنده براى اين توافق در آينده نه چندان دور فراهم شده است».
وزير خارجه ايران که در چهل و ششمین دوره گفت‌وگوهای امنیتی مونیخ صحبت می‌کرد، تاکيد کرد که اين طرف ايرانى است که ميزان تبادل را با توجه به نيازهاى خود تعيين مى‌کند.
وى با بيان اين‌که کشورش برای «عملیاتی کردن» توافق هسته‌ای احتمالی با گروه 1+5 آمادگى دارد، گفت که شنبه‌ ـامروزـ با «يوکيو آمانو»، مديرکل جديد آژانس بين‌المللى انرژى اتمى درباره تبادل اورانيوم کم غناى ايران با سوخت هسته‌اى راکتور تهران گفت‌وگو مى‌کند.
متکی بدون اشاره به کشورى خاص گفت که معتقديم تمامى طرف‌ها خواست سياسى خود براى عملى کردن اين تبادل را نشان داده‌اند.
وى گفت که کشورش درباره رسیدن به توافق با غرب جدی است و بر این موضوع از طریق عالی‌ترین مراجع تاکيد کرده است.
وزير خارجه ايران همچنين گفت که ايران اورانيوم 3.5 درصد غنى‌شده خود را تحويل مى‌دهد و اورانيوم 20درصد غنى‌شده را براى استفاده در مصارف پزشکى دريافت مى‌کند.
وى تاکيد کرد که دو طرف بايد تضمين دهند که اورانيوم 3.5 غنى شده «به‌طور قطع» تحويل داده شود و اورانيوم 20درصد غنى‌شده نيز «به‌طور قطع» دريافت شود.
متکى گفت که ايران اين مسئله که طرف‌هاى گفت‌وگو براى توليد اورانيوم 20درصد غنى‌شده به چند ماه زمان نياز دارند را درک مى‌کند.
وى ادامه داد: «زمانى که اين سوخت آماده شد، بايد به‌طور هم‌زمان با اورانيوم کم غنى‌شده ايران مبادله شود. تقاضاى ما اين است که ميزان تبادل بايد توسط طرف مصرف کننده اين اورانيوم غنى‌شده اعلام شود و مهم‌ترين نکته اين است که اين ميزان با توجه به نيازهاى ما تعيين مى‌شود.»
«کارل تئودور گوتنبرگ»، وزیر دفاع آلمان که اجلاس امنیتی مونیخ را افتتاح کرد با استقبال از حضور وزیر خارجه ایران، بررسى برنامه هسته‌اى ايران را یکی از مهم‌ترين محورهاى اين کنفرانس اعلام کرد.
کنفرانس امنیت جهانی مونیخ با شرکت ۴۰ کشور برگزار می‌شود و علاوه بر برنامه هسته‌اى ایران، هیئت‌های حاضر درباره مسائل افغانستان، امنیت اروپا، آمریکا و مشکلات امنیتی در مناطق گوناگون جهان گفت‌وگو می‌کنند.

لاوروف: بررسی تشدید تحریمها در صورت عدم همکاری ایران

آینده- وزیر امور خارجه روسیه با ابراز امیدواری نسبت به یافتن راه حلی دپپلماتیک برای مساله هسته‌ای ایران گفته است، چنانچه ایران رویکردی «سازنده» را دنبال نکند، ممکن است، بحث تشدید تحریم‌ها علیه این کشور در شورای امنیت سازمان ملل مطرح شود.
به گزارش خبرگزاری رویترز سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه پس از دیدار با همتای آلمانی خود در برلین در یک کنفرانس خبری اظهار داشت، چنانچه جمهوری اسلامی ایران رفتاری سازنده در مورد برنامه هسته‌ای خود نداشته باشد، اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد ممکن است، این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.
وی با اشاره به آمادگی کشورش برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران اظهار داشت: « در شرایط خاص چنانچه ما با واکنش سازنده‌ای از جانب ایران روبرو نشویم، آنگاه احتمالاً باید در شورای امنیت سازمان ملل موضوع را مورد بررسی قرار دهیم».
پیشتر گیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان نیز جمهوری اسلامی ایران را به تلاش برای وقت‌کشی و فریب دادن جهانیان در ارتباط با برنامه هسته‌ای‌اش متهم کرده بود.
کشورهای غربی و به ویژه ایالات متحده آمریکا بر این باور هستند که ایران در پوشش یک برنامه هسته‌ای غیرنطامی به دنبال ساخت جنگ‌افزارهای هسته‌ای است.
شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکنون با صدور سه قطعنامه، تحریم‌هایی را علیه ایران وضع کرده و از جمهوری اسلامی خواسته است، به فعالیت‌های اتمی حساس خود که قابلیت کاربرد در برنامه ساخت جنگ‌افزارهای هسته‌ای را نیز دارد، پایان دهد.
جمهوری اسلامی ایران می‌گوید، برنامه اتمی‌اش صرفاً اهداف غیر نظامی را دنبال می‌کند.
از سوی دیگر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنان خود در برلین با اعلام این که قصد دارد در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با منوچهر متکی دیدار کند، اظهار داشت، در این دیدار مراتب نگرانی جامعه جهانی در باره برنامه اتمی ایران را به همتای ایرانی متذکر خواهد شد.
وی افزود: « من تلاش خواهم کرد، دیدگاه گروه پنج بعلاوه یک را در خصوص لزوم پاسخگویی ایران به پیشنهاد آژانس‌ بین‌المللی انرژی اتمی و نیز اهمیت متقاعد ساختن ما نسبت به ماهیت صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران برای وی روشن سازم».
وزیر امور خارجه روسیه با اشاره تلویحی به اظهار آمادگی محمود احمدی‌نژاد برای مبادله سوخت هسته‌ای گفت: «هم اکنون یک فرصت واقعی برای دستیابی به توافق در زمینه جزئیات عملی وجود دارد.»
به گفته لاوروف در صورت دستیابی به توافق بر سر پیشنهاد مبادله اورانیوم غنی ‌شده ایران با سوخت هسته‌ای رآکتور تحقیقاتی تهران، جو کنونی در روابط میان جمهوری اسلامی ایران و شش قدرت جهانی تغییر خواهد کرد.
در اکتبر سال گذشته میلادی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران پیشنهاد کرده بود، بخش عمده‌ای از اورانیوم کمتر غنی‌شده خود را برای تبدیل به میله‌های سوخت به روسیه و فرانسه ارسال کند.
ایران تاکنون این پیشنهاد را نپذیرفته است و از این رو ایالات متحده و سایر کشورهای غربی از تصمیم خود برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران خبر داده‌اند.
در این میان وزیر امور خارجه چین، که روز جمعه در کنفرانس امنیتی مونیخ سنخن می‌گفت، با اشاره به اظهارات تازه محمود احمدی‌نژاد اظهار داشته است، مساله هسته‌ای ایران در «مرحله سرنوشت‌سازی» قرار گرفته است.
چین که روابط گسترده‌ای با ایران دارد، با تشدید تحریم‌ها علیه ایران مخالفت کرده است.

روزنامه کارگزاران مجددا چاپ می شود

مديرمسئول روزنامه کارگزاران با بيان اينکه يکسرى خط قرمزها را براى خود در نظر گرفته‌ايم تا سبب سو استفاده‌ها نشويم، گفت: قرار است روزنامه کارگزاران چاپ خود را از سر بگيرد و به زودى چاپ مجدد اين روزنامه شروع مى‌شود.

سيد مرتضى سجاديان، مديرمسئول روزنامه کارگزاران در گفتگو با فارس‌اظهار داشت: ما در پى ايجاد شرايط مناسب براى چاپ روزنامه هستيم و بر اين اساس ما يکسرى خط قرمزها را براى خود در نظر گرفته‌ايم که اگر روزنامه چاپ شود و با روشى متفاوت به کار خود ادامه دهد تا زمينه براى سوء استفاده معاندان فراهم نشود.
وى افزود:‌قرار است روزنامه چاپ خود را از سر گيرد و به زودى چاپ دوباره روزنامه کارگزاران شروع مى‌شود.
سجاديان گفت: مراحل قانونى براى چاپ روزنامه انجام شده است و دادگاه راى خود را صادر کرده و مدت زمان توقيف روزنامه هم به پايان رسيده است و بر اين اساس اگر مشکلى پيش نيايد روزنامه چاپ خواهد شد و شاهد حضور روزنامه کارگزاران به زودى در کيوسک‌هاى مطبوعاتى خواهيم بود.

نامه اعتراضی سیدحسن خمینی به ضرغامی

پارلمان‌نیوز-عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس با اشاره به پخش گزینشی سخنان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در صدا و سیما از نگارش نامه‌ای اعتراض آ‌میز و شدیداللحن از سوی یادگار امام(ره) خطاب به عزت‌الله ضرغامی خبر داد.

حجت الاسلام قدرت الله علیخانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، گفت:«در آستانه 22 بهمن، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، وظیفه همگان به ویژه رسانه ملی این است که همه را به وحدت و رحمت و رافت که همان آرمانهای امام و منویات رهبری است دعوت کنیم و همگان را در این مراسم سرنوشت‌ساز همه ساله دعوت نمائیم.»

وی تاکید کرد:« می‌بایست شعار اصلی نظام و انقلاب که استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است را فراموش نکنیم و خدایی ناکرده باعث آرزردگی روح امام عزیز و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نشویم.»

نماینده اصلاح‌طلب مردم قزوین ادامه داد:«لیکن متاسفانه در این ایام به صورت گزینشی مطالبی از امام بزرگوار از طریق صدا و سیما پخش شده که مقدمه و مؤاخره آن برای بینندگان و شنودگان چندان مشخص نیست».

علیخانی تصریح کرد:«این عمل باعث نگرانی پیروان آرمان‌های امام(ره) بخصوص بیت شریف امام و بویژه حضرت حجت الاسلام والمسلین حاج سید حسن آقای خمینی گردید.»

وی افزود:«به طوری که مطلع شدم، یادگار امام راحل، حضرت حجت‌الاسلام و المسلین حاج سید حسن آقای خمینی، نامه‌ای اعتراض آمیز و شدید اللحنی خطاب به ریاست محترم صدا و سیما نوشته‌اند.»

این عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس خاطر نشان کرد:«انتظار می‌رود ریاست محترم صدا و سیما با اشراف بیشتر نسبت به زیرمجموعه خود و مراقبت بیشتر، هر چه سریعتر نسبت به این موارد گزینشی عکس العمل لازم را نشان داده و جلوی این موارد را بگیرند و کار به جایی نرسد که نامه اعتراض‌آمیز حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج سید حسن خمینی برای آگاهی افکار عمومی منتشر شود.»



ارسال شکایت از موسوی به دادسرا

دادستان کل کشور از ارجاع دومين شکايت‌نامه نمايندگان از موسوى به دادسراى تهران خبر داد.
به گزارش فارس حجت‌الاسلام و المسلمين غلامحسين محسنى اژه‌اى دادستان کل کشور در خصوص شکايت نمايندگان مجلس شوراى اسلامى از ميرحسين موسوى گفت: اين شکايت‌ها به دادسراى تهران ارجاع شده است.
وى درباره شکايت دومين گروه از نمايندگان و ارسال نامه به دادستانى کل کشور اظهار داشت: دومين سرى از نمايندگان که قرار بود نامه شکايت خود را به بنده بدهند، نامه را ارائه کرده‌اند و بنده هم نامه آنها را به دادسراى تهران ارجاع کردم و دادسراى تهران نيز در اين باره بررسى خواهد کرد.

جریمه شرکت انگلیسی به خاطر معامله با ایران

یک شرکت هواپیمایی در بریتانیا به خاطر فروش هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۴۷ به ایران و تقض تحریم های آمریکا علیه این کشور به پرداخت هفده میلیون دلار جریمه محکوم شده است. وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد شرکت هواپیمایی بالی که در بریتانیا به ثبت رسیده است روز جمعه در یک دادگاه فدرال ایالات متحده اتهام مربوط به فروش غیرقانونی هواپیمای مسافربری وئینگ ۷۴۷ به شرکت هواپیمایی ماهان ایران را پذیرفته است.
بر این اساس، گروه تجاری بالی که مالک شرکت هواپیمایی با همین نام است، به علت واگذاری غیرقانونی شش فروند هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ به شرکت ایرانی در مجموع به پرداخت ۱۷ میلیون دلار جریمه محکوم شده است. قوانین آمریکا فروش هواپیما و قطعات مورد استفاده در صنایع هواپیماسازی به ایران را منع می کند و شرکت بوئینگ نیز یک شرکت آمریکایی است.
به گزارش بی بی سی مقام های قضایی آمریکا می گویند بالی پیش از واگذازی هواپیماهای مورد بحث باید از دولت آمریکا مجوز دریافت می کرده است. گزارش ها بیانگر آن است که بالی سه هواپیما را به طور مستقیم به ایران واگذار کرده است. سه فروند هواپیمای دیگر هم از طریق اجاره به یک شرکت هوایی در ارمنستان به ایران منتقل شده بود. چنینگ فیلیپس، جانشین دادستان فدرال پایتخت آمریکا درباره برخورد با شرکت بالی گفت:‌ ’’اتهام های وارد شده بیانگر عزم ایالات متحده برای اعمال جدی قوانین خود علیه شرکت هایی است که سعی دارند به نیابت از مشتریان ایرانی خود از آمریکا هواپیما بخرند.’’ دو میلیون دلار از جیمه شرکت هواپیمای بالی در صورت تغییر روش این شرکت قابل بخشش خواهد بود. دادگستری آمریکا در ماه های گذشته فشار خود بر ایران را از طریق اجرای دقیق تر تحریم های این کشور افزایش داده و تاکنون چند نفر به اتهام تلاش برای صادرات تجهیزات قابل استفاده در نیروهای مسلح ایران بازداشت یا محکوم شده اند.



بدهی 314 هزار میلیارد ریالی دولت احمدی‌نژاد به بانکها

آفتاب- در حالی که برخی از خبرگزاری‌ها به نقل از گزارش بانک مرکزی با اشاره به افزایش 57 درصدی بدهی دولت به بانک‌ها، این رقم را 135 هزار میلیارد ریال اعلام کرده‌اند، بر اساس گزارش 5 ماهه پولی و بانکی بانک مرکزی، بدهی واقعی دولت به بانکها 314537 میلیارد ریال است که 224089 میلیارد ریال بدهی دولت به بانک‌ها و 90448 میلیارد ریال مربوط به بدهی شرکتها و موسسات دولتی به بانکهاست که بازپرداخت آن نیز به عهده دولت می‌باشد

گزارش بانک مرکزی حاکی است بدهی دولت به بانک‌ها در 6 ماه گذشته 8 درصد و نسبت به یک سال گذشته 14 درصد افزایش یافته است

دولت در حالی بیش از 314 هزار میلیارد ریال به شبکه بانکی بدهکار است که طبق اظهارات رئیس کل بانک مرکزی، مطالبات عقب‌افتاده و پرداخت‌نشده بانک‌ها به 400 هزار میلیارد ریال رسیده و به دلیل عدم دریافت این مطالبات، نظام بانکی توان پرداخت بانک به متقاضیان را ندارد و به روی بخش خصوصی و صنعتگران قفل شده است

در حقیقت بزرگترین بدهکار سیستم بانکی، دولت و شرکتهای دولتی هستند که وام‌های کلان از بانکها اخذ نموده و قصد پرداخت هم ندارند. به عنوان نمونه صنعت خودروسازی کشور حدود 80 هزار میلیارد ریال به نظام بانکی بدهکار است که 52 هزار میلیارد ریال از این بدهی به ایران خودرو مربوط است درحالی که ارزش روز ایران خودرو کمتر از 10 هزار میلیارد ریال و سرمایه آن 6300 میلیارد ریال است. 

 

اخبار قبلی

کلینتون پیشنهاد احمدی نژاد را نپذیرفت
درگیری در مراسم دهه فجر در نوفل لوشاتو + عکس
کاهش 15 میلیارد دلاری ذخایر ایران
مهلت تمام شد،راهی جز غنی سازی نداریم
کراولی: يشنهاد مبادله اورانيوم ايران همچنان روى ميز است
شش سال حبس تعزيرى برای جهانبخش خانجانى
چين: حل مسئله هسته‌اى ايران از راه دیپلماسی
واکنش جوانفکر به اظهارات توکلی
اصلاح‌طلبان حذف شدنى نيستند
تاکید روسها بر حل سیاسی مسئله ایران
حماس: از ایران کمک مالی می‌گیریم ولی تعهدی نداد‌ه‌ایم
تلاش صداوسیما برای متقاعدکردن اصلاح‌طلبان
اهانت به مرجعیت شیعه این بار در مجلس کویت
هیات نظارت بر مطبوعات، مسئول نظارت بر خبرگزاری‌های داخلی شد
شایعه سازی العربیه درباره دیپلماتهای ایرانی
پترائوس: هنوز زمان براى اتخاذ ديپلماسى در قبال ايران وجود دارد
هاشمی: حذف هاشمی یک سناریوی قدیمی است
صادرات مشکوک زيمنس به ايران
سکوت مسوولين دستگاه ديپلماسى جاى تعجب دارد
مطهری:حسینیان کلا علاقه خاصی به اعدام دارد
مناطق موردنظر ایران برای معاوضه سوخت هسته‌اى


نظر شما :