احتمال سفر سعد حريرى به ايران

۱۰ اسفند ۱۳۸۸ | ۲۰:۰۶ کد : ۷۰۹۵ اخبار اصلی
سعد حریری، نخست‌وزير لبنان با محکم ارزيابى کردن روابط ایران و لبنان از سفر خود به تهران در آينده خبر داد.
احتمال سفر سعد حريرى به ايران

سعد حریری، نخست‌وزير لبنان با شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتى در قطر مناسبات لبنان با ايران را محکم ارزيابى کرد و از سفر خود به تهران در آينده خبر داد.

به گزارش فارس، سعد الحريرى و حمد بن جاسم آل ثانى همتاى قطرى وى در کنفرانس مطبوعاتى بعد از ديدار با يکديگر بر ضرورت تحکيم مناسبات دو جانبه ميان قطر و لبنان بويژه در زمينه تبادلات تجارى تاکيد کردند.

حريرى در اين سخنان همچنين مناسبات کشورش با ايران را نيز محکم خواند و گفت که در آينده براى تحکيم مناسبات اقتصادى و سياسى به تهران سفر خواهد کرد.

وى در مورد احتمال شرکت لبنان در نشست سران عرب بر مشارکت بيروت در اين نشست تاکيد کرد اما در عين حال از مشخص کردن سطح اين مشارکت امتناع کرد.

حريرى با اشاره به اينکه لبنان جزئى از اتحاديه عرب است، به وجود پرونده‌هاى مهم در منطقه از جمله تهديدات اسرائیل عليه اين کشور اشاره کرد و از تمام کشورهاى عربى خواست تا متحد باشند تا کسى نتواند ضربه‌اى به اتحاديه عرب که لبنان نيز جزئى از آن است، وارد کند.

شيخ حمد نيز در اين ديدار تاکيد کرد که نگرانى‌ها در مورد تهديدات اسرائيل بايد جدى گرفته شود.

وى با اشاره به اين که کشورهاى منطقه بايد در هر اقدامى در اين باره شرکت کنند، بر تلاش قطر در زمينه صلح و ثبات و حل مسائل از طريق گفت‌وگو و راه‌هاى ديپلماتيک تاکيد کرد.

نخست وزير قطر با اشاره به موضوع هسته‌اى جمهورى اسلامى ايران تاکيد کرد، اين موضوع نيز بايد از طريق قوانين بين‌الملل و مذاکرات ديپلماتيک مستقيم حل شود.


نظر شما :