آمار نگران کننده از تعداد پناهندگان ایرانی

۱۲ اسفند ۱۳۸۸ | ۲۰:۰۹ کد : ۷۱۱۳ سرخط اخبار
آمار نگران کننده از تعداد پناهندگان ایرانی

بنابر اعلام پايگاه مطبوعاتى پارلمان آلمان، در سال ‏2009‏ تقاضاى بيش از ‏51‏ هزار و ‏500‏ نفر برای پناهندگی به آلمان تاييد شد که متقاضيان ايرانى بعد از ترکيه در رده دوم قرار دارند‏.‏

تقاضاى شش هزار و ‏879‏ پناهنده ايرانى در کشور آلمان پذيرفته شده است‏.‏

به گزارش جهان، بنابر اعلام پايگاه مطبوعاتى پارلمان آلمان، در سال ‏2009‏ تقاضاى بيش از ‏51‏ هزار و ‏500‏ نفر برای پناهندگی به آلمان تاييد شد که متقاضيان ايرانى بعد از ترکيه در رده دوم قرار دارند‏.‏

بنابراین گزارش، در اين سال تقاضاى 902‏20‏ ترکيه ايى و  ‏408‏3 افغانى نيز پذيرفته شده است‏.‏

اين گزارش از سوى دولت آلمان در پاسخ به درخواست فراکسيون چپ‌ها منتشر شده است‏.‏

بر اساس اطلاعات موجود، مهاجرت کنندگان ایرانی از طریق کشور های مهاجر پذیر - که عمدتا نسبت به ایران سیاستی واحد را دنبال می کنند- به سوی پناهندگی سیاسی یا اجتماعی سوق داده می شوند.

بنا بر نظر کارشناسان، نوعا سرنوشت پناهندگان سیاسی اینگونه رقم می خورد که پس از ورود به کشور مقصد، از ایشان در تریبون های سیاسی خاص که غالبا ضد ایرانی است به عنوان ابزار رسانه ای بهره برده می شود.

در مورد پناهندگان اجتماعی نیز که برای گذران حداقلی امور خود، تن به تحمل موقعیت های تحقیر آمیز و سخت می دهند، شرایط به گونه دیگری است. اکثر این افراد علی رغم اعتقادات خود برای اخذ پناهندگی ناچار به اعتراف به ناکرده هایی همچون همجنس گرایی، ارتداد، ضدیت با دین و ... می شوند که مجموعا همه این موارد شرایط ناگواری را برای هموطنان ایرانی در غربت رقم می زند.

گزارش آمانو سوءتفاهم هایی ایجاد کرده است

نماينده دايم ايران در آژانس بين‌المللى انرژى اتمى گفت: گزارش مديرکل آژانس بعضا باعث ايجاد ابهام در افکار عمومى شده است و در برخى موارد اين گزارش با واردشدن به جزييات فنى، سوء‌تفاهم‌هايى ايجاد کرده است.

 

به گزارش ايسنا على‌اصغر سلطانيه خاطرنشان کرد: متأسفانه برخى خبرگزارى‌هاى غربى برروى بخش‌هايى از اين گزارش جوسازى کرده‌اند و مثلا کپسولى از مواد از يک طبقه به طبقه ديگر زيرنظر آژانس و تحت دوربين‌هاى آژانس نقل و انتقال شده است اما اين‌گونه مطرح کرده‌اند که حتما ايران بنا داشته است تمام موارد را به سوخت 20 درصد، غنى‌شده تبديل کند درحالى‌که اين مواد بلافاصله به جاى خود برگشته است.

وى با اشاره به نشست شوراى حکام که در وين درحال برگزارى است خاطرنشان کرد: من اين مسأله را روز گذشته مطرح کردم و آژانس نيز آن را تأييد کرده است. از اين نوع موارد و اشکالات در گزارش وجود داشته است اما به هرحال ما انتقاد خود را کرده‌ايم و در سخنرانى امروز هم که اين موضوع مطرح خواهد شد اين مسأله را عنوان مى‌کنم اميدواريم که آقاى آمانو در گزارش‌هاى بعدى خود مانع اين اشتباهات شوند و گزارش‌ها متوازن‌تر باشد ضمنا بايد نظرات ما نيز منعکس مى‌شد که اميدواريم اين کار در آينده انجام شود.

سلطانيه که با خبرشبکه دو سيما صحبت مى‌کرد در پاسخ به اين پرسش که در مورد نامه‌اى که گفته شده براى تأمين سوخت رآکتور تهران به کشورهايى غير از سه کشور قبلى داده‌ايد بيشتر توضيح دهيد، پاسخ داد: نامه‌اى در 18 فوريه به آقاى آمانو داده شد علاوه بر ملاقاتى که در پنج ژانويه با وى داشتم نظراتمان را رسما منعکس کرديم. تأکيد کرديم که آژانس بايد طبق اساسنامه وظيفه اساسنامه‌ايش را انجام دهد و در اين زمينه تسهيلات فراهم کند و مطرح کرديم که طبق روال معمول انتظار داريم پرداخت کنيم و سوخت را تحويل بگيريم. اگر آژانس حاضر نباشد چنين کارى را انجام دهد کماکان پيشنهاد مذاکره اکتبر يعنى تبادل همزمان سوخت و مواد موردنياز درخاک ايران روى ميز است.

وى ادامه داد: درعين‌حال با صراحت خواستيم به ديگر کشورهايى که پتانسيل تأمين سوخت را دارند هم درخواست ما از سوى آژانس منعکس شود. آقاى آمانو در سخنرانى افتتاحيه روز گذشته تا حدودى مثبت برخورد کرد و مطرح کرد که آژانس و وى مصمم هستند وظايف خود را انجام دهند و در اين زمينه ايران را مساعدت کنند.

نماينده دايم ايران در آژانس بين‌المللى انرژى اتمى افزود: آمانو به هرحال درخواست ما را به کشورهاى ديگر منعکس کرده‌ است که اسمى از آن کشورها برده نشد اما اسامى آن‌ کشورها را به من منعکس کرده‌اند. منتظريم که اين کشورها هم در اين رابطه پاسخ دهند. اين آزمونى براى کشورهاى مختلف است تا ثابت کنند که وظايف و تکاليف خود را انجام مى‌دهند.

بازگشت صفایی فراهانی به اتاق تهران

محسن صفایی فراهانی پس از ماه ها غیبت،عصر دوشنبه به اتاق تهران رفت.

به گزارش "خبرآنلاین"،صفایی فراهانی،عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران پس از ماه ها غیبت عصر دوشنبه در سی و سومین نشست هیات نمایندگان اتاق ایران به جمع همکاران و دوستان خود آمد و با استقبال اعضای اتاق تهران مواجه شد.

صفایی فراهانی که بعد از برگزاری انتخابات دهم ریاست جمهوری چند ماهی را در زندان گذراند پس از آزادی به جمع اتاقی ها نیامده بود و نخستین حضورش پس از آزادی را آخرین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در ساختمان شماره 285 خیابان مطهری تجربه کرد.

پلیس دوبی خواستار بازداشت نتانیاهو شد

پلیس دوبی به طور رسمی دستگاه اطلاعاتی اسرائیل (موساد) را برای قتل یکی از سران حماس در این کشور مسئول دانست. رئیس پلیس امارات خواهان دستگیری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و مائیر داگان، رئیس موساد شده است.

 

به گزارش دیپلماسی ایرانی و به نقل از دویچه وله، ضاحی خلفان، رئیس پلیس دوبی به خبرگزاری‌ها گفته است که او تقریبا مطمئن است که مأموران اسرائیل در قتل محمود مبحوح دست دارند. آقای مبحوح در ماه ژانویه در هتلی در دوبی، به دست افرادی ناشناس با تشک خفه شد.

به نظر خلفان سران دولت اسرائیل دستور قتل مبحوح، یکی از سران گروه اسلامی حماس را صادر کرده‌اند، و لذا برای رئیس دولت اسرائیل و سرپرست دستگاه امنیتی این کشور تقاضای حکم بازداشت کرده است.

بنا به اطلاعیه تازه‌ای دولت امارات اعلام کرد که سفر شهروندان اسرائیل به دوبی دشوار می‌شود. رئیس پلیس دوبی گفت که از این پس شهروندان اسرائیلی که به دوبی سفر می‌کنند، با دقت بیشتری کنترل می‌شوند، تا از مأموریت‌های تروریستی احتمالی آنها جلوگیری شود.

آقای خلفان گفت تا کنون شهروندان اسرائیلی با گذرنامه‌های اروپایی به دوبی سفر کرده‌اند، اما از این پس ملیت اصلی آنها با دقت بیشتری مورد بررسی قرار می‌گیرد. او همچنین گفت: «ما به اسرائیل اجازه نمی‌دهیم که دعوای خود با سایر کشورها را به امارات متحده عربی منتقل کند.»

پلیس دوبی در حال حاضر درباره ۲۷ نفر از اتباع بیگانه تحقیق می‌کند که در مظان دخالت در قتل رهبر حماس قرار دارند. گفته می‌شود که این افراد با گذرنامه کشورهای غربی، از جمله ایرلند، بریتانیا، آلمان و فرانسه به دوبی سفر کرده‌اند. در همین رابطه برخی از کشورهای غربی از دولت اسرائیل انتقاد کرده‌اند.

دستورى براى بررسى تحريم ايران نگرفته ايم

ويتالى چورکين نماينده دائم روسيه در سازمان ملل متحد گفت: نمايندگى دائم فدراسيون روسيه در سازمان ملل متحد هيچ دستورى از مسکو براى آغاز کار روى قطعنامه شوراى امنيت سازمان ملل متحد حاوى تحريم در رابطه با ايران دريافت نکرده است.

به گزارش ايسنا چورکين در کنفرانسى مطبوعاتى گفت: فعلاً مى‌توانم بگويم بررسى اين موضوع به عهده مسکو است، ما هيچ دستورى نداريم که در نيويورک کار روى قطعنامه جديد را آغاز کنيم. اما مسلما حس مى‌کنيم که ابرهاى سياه روى شوراى امنيت جمع مى شوند و مسلما دل‌مان نمى‌خواهد که اين‌جا کار به بارش باران در نيويورک برسد.

وى ابرازعقيده کرد: بهتر اين است که ايران بالاخره موضع خود را به طور مشخص تنظيم کند، به شکلى که بتوان چه مشکل مشخص رآکتور تحقيقاتى تهران و چه موضوع اصلى و کلى، يعنى تعامل و گفت‌وگو بين ايران و 1+5 و با آژانس بين‌المللى انرژى اتمى را از راه مذاکره حل کرد.

به گزارش نووستى ، نماينده دائم فدراسيون روسيه در سازمان ملل گفت: روسيه خواستار حل ديپلماتيک مشکل است، اما نبايد اتخاذ تدابير اعمال فشار بر تهران در صورت امتناع آن از همکارى با جامعه بين الملل را نيز غيرممکن دانست.

وى ابراز اميدوارى کرد که ايران نسبت به ابتکارات مطرح شده واکنشى نشان دهد که سبب شود مذاکرات 1+5 با ايران در رابطه با مجموعه مسائل ادامه يابد.

وى مدعى شد: اما بايد تصريح کنيم که در مدت اخير و طى سال هاى اخير که ما سعى کرديم باب مذاکرات را باز نگهداريم، پاسخ هاى سازنده‌اى که ما از ايران انتظارشان را داشتيم و روى‌شان حساب مى کرديم، ديده نشدند. در اين شرايط کافى است که به قطعنامه‌هاى مربوط به برنامه هسته‌يى ايران نگاه کنيم که طى سال‌هاى اخير از سوى شوراى امنيت سازمان ملل متحد تصويب شده‌اند و در آن‌ها صريحاً نوشته شده است که اگر تهران به طور مثبت واکنش نشان ندهد، شوراى امنيت مجبور خواهد شد تحريمات جديد را بررسى کند.

جزئیاتی از علل دستگیری جعفر پناهی

به دنبال دستگیری جعفر پناهی، فیلمساز، برخی رسانه‌های معاند اقدام به خبرسازی گسترده و شانتاژ درباره وی و علت دستگیری‌اش کردند.

به گزارش تابناک در حالی که پسر جعفر پناهی در گفت‌وگو با رسانه‌های ضد انقلاب اعلام کرده که در منزل آنها مهمانی برپا بوده، اطلاعات رسیده از منابع آگاه از جزئیات جدیدی حکایت دارد.

یک منبع آگاه در این باره به خبرنگار ما گفت: در مراسم کذایی که به ادعای پسر جعفر پناهی مهمانی اعلام شده، جعفر پناهی به همراه دوستان و همکاران خود در حال تهیه فیلمی علیه نظام بوده‌اند که با هوشیاری دستگاه‌های امنیتی و با عملیاتی به هنگام، پرده از اقدامات آنها برداشته شده و وی به همراه همکاران خود دستگیر می‌شود.

وی همچنین گفت: محل زندگی جعفر پناهی از مدت‌ها پیش از انتخابات و به ویژه پس از 22 خرداد امسال به محل ساخت فیلم علیه نظام در راستای کمک به اهداف جریانی خاص تبدیل شده و وی و همکارانش هنگام دستگیری، با هماهنگی بیگانگان و مخالفان نظام در حال ساخت فیلمی علیه نظام بوده و همه دستگیرشدگان (از جمله نزدیکانش) که با حکم قضایی صورت گرفته، همگی از عوامل تهیه فیلم بوده‌اند.

بنابر این گزارش این منبع آگاه همچنین افزود: این فیلم که آقای پناهی و دوستان سرگرم ساختن آن بودند، قرار بوده برای پخش به خارج از کشور فرستاده شود.

گفتنی است، در همین زمینه دادستان تهران نیز درباره دستگیری جعفر پناهی گفته است که وی در مظان ارتکاب برخی جرایم بوده که در پی گزارش‌های رسیده، به دستور قاضی پرونده دستگیر شده و تحقیقات درباره وی در حال انجام است.



ایران در انتخابات ما دخالت ندارد

نخست وزیر عراق مطرح شدن این مسئله که ایران طرح هایی برای دخالت در انتخابات پارلمانی این کشور دارد را ادعا و نظر آمریکا دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری الانتقاد لبنان، "نوری المالکی" برخی از جریان های رقیب "ائتلاف دولت قانون" را به دریافت کمک های مالی از کشورهای همسایه متهم کرد.

وی همچنین درباره برخی از شایعات مبنی بر دخالت ایران در انتخابات پارلمانی هفتم مارس (16 اسفندماه) و تاثیرگذاری بر تصمیمات هیئت پاکسازی بعثی ها، تاکید کرد: این مسئله نظر آمریکایی ها است.

نخست وزیر عراق در ادامه افزود: البته اختلافات ایران و آمریکا بر موضوعات بسیاری در عراق تاثیرگذار بوده است، چه آنکه گفتگوهای ما با آنها برای برطرف کردن این اختلافات اثرات قابل توجهی نداشته است.

مالکی با تاکید بر اینکه عراق از توسعه روابط با ایران، سوریه، عربستان و ترکیه استقبال می کند، افزود: البته این روابط نباید بر اساس تشکیل یک جبهه صورت گیرد، چرا که خاورمیانه هزینه این مسائل را که به برخوردهای اقلیمی منجر می شود، پرداخت کرده است.

هنوز فضا براى ديپلماسى در قبال ايران وجود دارد

وزير امور خارجه روسيه در سفر اخير خود به فرانسه با تاکيد بر ادامه روند ديپلماتيک در زمينه موضوع هسته‌اى ايران اعلام کرد که همچنان فضا براى ديپلماسى در قبال ايران وجود دارد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزارى رويترز، "سرگئى لاوروف " وزير امور خارجه روسيه در سفر خود به پاريس در جمع خبرنگاران اعلام کرد: قبل از اينکه غرب بخواهد به سمت تحريم‌هاى جديد پيش رود، همچنان فضا براى دنبال کردن ديپلماسى در قبال ايران به منظور حل مناقشات مطرح درباره برنامه هسته‌اى اين کشور وجود دارد.
لاوروف ادامه داد که اظهارات وى در اين‌باره، در راستاى بيانيه‌اى که رئيس‌جمهورى روسيه روز دوشنبه گذشته منتشر کرد و ضمن آن اعلام کرد که مسکو ممکن است تنها در صورت شکست ديپلماسى از تحريم‌هاى جديد عليه ايران حمايت کند، مطرح شده است.
وزير امور خارجه روسيه چندى پيش نيز با تاکيد بر اينکه تاکنون هيچ مدرکى دال بر تلاش ايران براى توليد سلاح هسته‌اى بدست نيامده است، اعلام کرده بود که ايران کاملا حق دارد تا به غنى سازى اورانيوم بپردازد.
بنا بر اين گزارش، وزير امورخارجه روسيه در سفر هيئت عاليرتبه روسيه به پاريس، "ديميترى ميدويديف " رئيس‌جمهور اين کشور را همراهى مى‌کند.
اين گزارش افزود: سفر مقامات عاليرتبه روسيه به فرانسه به منظور انجام برخى گفت‌وگوها درباره تحريم‌هاى ايران صورت مى‌گيرد.
ميدويديف نيز پس از ديدار با "نيکلا سارکوزى " رئيس‌جمهور فرانسه اعلام کرد که وى همچنان اميدوار است بتواند از اقدامات تنبيهى جديد عليه ايران بپرهيزد.

سفر مخفیانه ساکاشویلی به ترکیه


"

ميخائيل ساکاشويلى " رئيس جمهورى گرجستان روز سه شنبه بطور ناگهانى به ترکيه سفر کرد. اين مسئله بعد از آن اتفاق افتاد که وى با "سرژ سرکيسيان " رئيس جمهورى ارمنستان گفتگويى تلفنى داشت. اطلاعات رسمى از سفر ساکاشويلى به استانبول منتشر نشده است، ولى مطبوعاتى ترکى اين مسئله را مورد توجه قرار دادند.

رئيس جمهورى گرجستان روز سه شنبه بطور ناگهانى و بدون اطلاع قبلى به ترکيه سفر کرد و مطبوعات ترکيه زمانى از اين مسئله اطلاع يافتند که ساآکاشويلى ديگر اين کشور را ترک کرده بود.

به گزارش فارس به نقل از پايگاه اينترنتى «اوترا»، "ميخائيل ساکاشويلى " رئيس جمهورى گرجستان روز سه شنبه بطور ناگهانى به ترکيه سفر کرد. اين مسئله بعد از آن اتفاق افتاد که وى با "سرژ سرکيسيان " رئيس جمهورى ارمنستان گفتگويى تلفنى داشت. اطلاعات رسمى از سفر ساکاشويلى به استانبول منتشر نشده است، ولى مطبوعاتى ترکى اين مسئله را مورد توجه قرار دادند.

به نوشته اين رسانه ها، در جريان مذاکرات دو ساعته رئيس جمهورى گرجستان با مقامات محلى، وى با نمايندگان برخى شرکتهاى سرمايه گذار در بخش انرژى اين کشور نيز ديدار کرد.

سفر "ميخائيل ساکاشويلى " به ترکيه بشدت محرمانه نگه داشته شده بود. خبرنگارانى که مايل بودند تا با وى به گفتگو بپردازند، زمانى از اين مسئله مطلع شدند که ديگر به آنها گفته شد، «ساکاشويلى ترکيه را ترک کرده است«.

البته رئيس جمهورى گرجستان به اين راحتى نمى تواند به همه کشورهاى منطقه سفر کند.

همين اواخر رئيس جمهورى روسيه از وى بعنوان «عنصر نامطلوب» براى کشورش نام برد.

ميدويديف در اين رابطه گفته بود: «ما دير يا زود بايد به روابط عادى با گرجستان بازگرديم. راهى جز اين وجود ندارد، ولى من شخصا هيچ ارتباطى با "ميخائيل ساکاشويلى " رئيس جمهورى گرجستان نخواهم داشت و او براى روسيه يک عنصر نامطلوب بشمار مى رود

خريد راى با مرغ منجمد

به گزارش فارس، روزنامه آمريکايى "واشنگتن پست " در گزارشى درباره انتخابات عراق نوشت: در حالى که کمتر از يک هفته تا انتخابات عراق باقى مانده است برخى کانديداها با روغن سرخ‌کردنى، برنج، مرغ منجمد، پتو، اسباب‌بازى، تجهيزات ورزشى، پول نقد و حتى اسلحه تلاش دارند آراى مردم عراق را بخرند.
برخى از کانديداها براى کسب آراى مردم ميهمانى‌هاى بزرگى برپا کرده‌اند و در اين ميهمانى‌ها غذاهاى متنوعى ارائه مى‌شود.
"
طارق الهاشمى " يکى از معاونين رئيس جمهور عراق، جمعه گذشته در بغداد و در منطقه "الاعظميه " ميهمانى بزرگى برگزار کرد.
"
ملک عبدالوهاب " يکى از راى‌دهندگان عراقى است که در ميهمانى بزرگ طار ق الهاشمى شرکت کرده و تکه‌اى کيک را از روى بى‌ميلى بر مى‌دارد تا ميل کند.
وى گفت: اين [کيک] خوب است امتحانش کنيد، من فکر مى‌کنم به هاشمى راى مى‌دهم اما اگر کانديداى ديگرى چيز بهترى به من بدهد من به او راى مى‌دهم. چون بعد از آنکه، آنها انتخابات را برنده شوند ما ديگر هرگز آنها را نخواهيم ديد و يا چيز ديگرى از آنها دريافت نخواهيم کرد، بنابراين براى من مهم نيست، من به هر کسى که چيز بيشترى به من بدهد راى مى‌دهم.
انتخابات پارلمانى عراق پس از سقوط رژيم بعث سابق براى دومين بار است که برگزار مى‌شود. تاريخ برگزارى اين انتخابات هفتم مارس (16 اسفند ماه) است.

هیات مدیره جدید بنیاد باران انتخاب شدند

به دنبال انتخاب شورای عالی جدید بنیاد آزادی، رشد و آبادانی ایران «باران»، این شورا با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی رییس بنیاد باران ، هیات مدیره جدید این بنیاد را برگزید.

به گزارش «پارلمان‌نیوز»، شورای عالی جدید باران، در جلسه اخیر خود از میان اعضای باران، آقایان دکتر محمدرضا عارف، دکتر هادی خانیکی، احمد مسجد جامعی، سید حسن رسولی، جمشید انصاری، حجت الاسلام والمسلمین حسن پویا و اسدالله رازانی را به عنوان هیات مدیره دوره جدید انتخاب کرده است.

شورای عالی جدید باران، خود نیز به تازگی در اجرای اساسنامه بنیاد در چهارمین جلسه مجمع عمومی عادی باران برگزیده شده است.

در آن جلسه نیز از میان 43 نامزد برای انتخاب 24 نفر رای گیری به عمل آمد که آقایان مرتضی حاجی، حبیب الله بی‌طرف، سید صفدر حسینی، سید حسن رسولی، محسن صفایی فراهانی، مجید انصاری، سید حسین مرعشی، جمشید انصاری، محمدرضا عارف، اسحاق جهانگیری، محسن آرمین، هادی خانیکی ، احمد مسجدجامعی، محمد باقریان، خانم زهرا شجاعی، آقایان جواد امام، بیژن نامدار زنگنه، حمیدرضا جلایی پور، جعفر توفیقی، سید محمد صدر، خانم الهه کولایی، آقایان حسن سینکی، سید محمود حسینی و عبدالله ناصری به عضویت شورای عالی باران در دوره جدید درآمدند.

شماری از این انتخاب شوندگان، در دوره پیشین نیز عضو شورای عالی بنیاد باران بودند.

 

اخبار قبلی

بازداشت جعفر پناهى به دليل مسائل سياسى نيست
آمانو: ایران با آژانس همکاری لازم را ندارد
چهار روزنامه‌نگار آزاد شدند
کاهش رابطه با دولت انگليس جدى است
مخالفان سیاسی را دسته جمعی اعدام کنید!
شایعه سکته قلبی میرحسین موسوی!
گفت‌وگوی وزراى خارجه اتحاديه اروپا درباره ايران
تمام تلاش های عربستان علیه ایران
دو شرکت بزرگ بیمه آلمانی به کار خود در ایران پایان می‌دهند
پیشنهاد جدید غرب ارزش بررسی ندارد
رایزنی نتانياهو علیه ایران در روسیه
ایران محور سفر کلینتون به قطر و عربستان
وزير خارجه ترکيه به تهران می آید
سارا پیلن : اوباما به ایران حمله نکند رای نمی آورد!
سهم آنگولا از پارس جنوبی؟!
امريکا تماس با چين عليه ايران را ادامه خواهد داد
کلینتون پیشنهاد احمدی نژاد را نپذیرفت
درگیری در مراسم دهه فجر در نوفل لوشاتو + عکس
کاهش 15 میلیارد دلاری ذخایر ایران
مهلت تمام شد،راهی جز غنی سازی نداریم
کراولی: يشنهاد مبادله اورانيوم ايران همچنان روى ميز است


نظر شما :