ژنرال به پاکستان باز می‌گردد

۱۸ اسفند ۱۳۸۸ | ۱۸:۳۷ کد : ۷۱۵۴ اخبار اصلی
سخنگوى پرويز مشرف اعلام کرد که وى به پاکستان بازخواهد گشت.
ژنرال به پاکستان باز می‌گردد

سخنگوى پرويز مشرف اعلام کرد که وى به پاکستان بازخواهد گشت.

محمد على سيف،‌ سخنگوى پرويز مشرف‌، رئيس جمهور سابق پاکستان با صدور بيانيه‌اى در اسلام آباد اظهار داشت: هم اکنون مشرف به خاطر ايراد سخنرانى‌هاى متعدد در آمريکا پرمشغله است، اما پس از پايان اين سخنرانى‌ها به لندن بازخواهد گشت.

سيف خاطرنشان کرد: مشرف پس از مشاوره با دستياران نزديکش برنامه آتى خود را مشخص خواهد کرد.

سيف تصريح کرد: پس از پايان سفر به آمريکا، ‌پرويز مشرف برنامه بازگشت خود به پاکستان را به طور فورى اعلام خواهد کرد زيرا او يک رهبر ميهن پرست است و کشور به خدمات وى نيازمند است.

سيف افزود: آشفتگى‌هاى فعلى در پاکستان نشان مى‌دهد در زمان مشرف کشور از لحاظ اقتصادى قدرتمند بود و بيکارى وجود نداشت، اما هم اکنون قيمت کالاها در پاکستان به شدت افزايش يافته است.

وى اضافه کرد: دولت دموکراتيک فعلى در پاکستان نتوانسته است برآشفتگى‌ها غلبه کند.

پرویز مشرف دوازدهمین رئیس‌جمهور پاکستان بود. او همچنین رئیس ستاد ارتش پاکستان و نیز چهارمین ژنرال پاکستانی بود که در پی کودتا، به مدت 9 سال بر این کشور حکومت کرد. مشرف در تاریخ ۱۲ اکتبر ۱۹۹۹ با برکنار کردن نواز شریف نخست‌وزیر منتخب به قدرت رسید و به این وسیله عالی‌ترین مقام اجرائی کشور را تصاحب نمود.

پس از آن و در پی انجام یک همه‌پرسی که در تاریخ ۲۰ ژوئن ۲۰۰۱ برگزار شد، خود را رئیس‌جمهور پاکستان اعلام کرد. او سرانجام در پی تهدید جناح های مخالف خود در پارلمان پاکستان مبنی بر استیضاح و برکناری وی از مقام ریاست جمهوری در ۱۸ اوت ۲۰۰۸ استعفای خود از پست ریاست جمهوری در یک نطق تلویزیونی اعلام کرد.

مشرف  در این نطق تلویزیونی با دفاع از عملکرد 9 ساله دولت خود، گفته بود که به خاطر منافع کشور استفعا می‌دهد و آینده خود را به قضاوت مردم واگذار می‌کند. او نخستین رئیس جمهور پاکستان بود که از این مقام کناره گیری می کرد.


نظر شما :