قذافى: نيجريه تقسيم شود

۲۶ اسفند ۱۳۸۸ | ۲۳:۰۰ کد : ۷۲۲۵ اخبار اصلی
رهبر ليبى پيشنهاد کرد نيجريه به دو بخش اسلامى و مسيحى در شمال و جنوب تقسيم شود.
قذافى: نيجريه تقسيم شود

رهبر ليبى پيشنهاد کرد نيجريه به دو بخش اسلامى و مسيحى در شمال و جنوب تقسيم شود.

به گزارش ايسنا، معمر قذافى، رهبر ليبى، در ديدار با شخصيت‌هاى دانشجويى دانشگاه‌هاى آفريقا در طرابلس پيشنهاد کرد که به منظور نجات جان مسلمانان و مسيحيان نيجريه و جلوگيرى از ادامه کشتارها، نجات کليسا‌ها و مساجد از آتش‌سوزى و نابودى بيشتر، يک بخش مسيحى در جنوب نيجريه و يک بخش مسلمان در شمال نيجريه به عنوان راهکار مسالمت آميز براى اوضاع فاجعه آميز نيجريه تشکيل شود.

 وى گفت: «بخش مسيحى در جنوب نيجريه بايد به پايتختى لاگوس و بخش اسلامى در شمال نيجريه به پايتختى ابوجا باشد.»

 پايگاه اينترنتى المحيط به نقل از رهبر ليبى گزارش داد، من از برادر عزيزم اولوسگان اوباسانجو، رئيس جمهور سابق نيجريه که بهترين رهبر نيجريه است، مى‌خواهم که مسئوليت خود را در اين باره عملى کند و همانند محمد على جناح، موسس کشور پاکستان عمل کند و يک بخش مسيحى در جنوب ايجاد کند و مسيحى‌ها و نيز کليسا‌ها را نجات دهد و يک بخش اسلامى نيز در شمال براى نجات جان مسلمانان و مساجد ايجاد کند.

قذافى حل و فصل درگيرى‌ها در نيجريه را خواستار شد و گفت: «بايد حد و مرزهاى هر بخش مشخص شود. البته نبايد بر اساس راهکارهاى نظامى باشد، آنها بايد مساله تقسيم منابع نفتى و ديگر ثروت‌هاى طبيعى يعنى زمين‌هاى کشاورزى و معادن را به گونه‌اى که اختلافى ميان دو طرف ايجاد نشود، حل و فصل کنند.»

 قذافى تاکيد کرد، نيجريه در حال حاضر با وضعيت وحشتناک و دردناکى روبه‌روست.


نظر شما :