سناتور اسکات براون

ایران از اسرائیل هم خطرناک‌تر است

۱۷ خرداد ۱۳۸۹ | ۱۷:۳۳ کد : ۷۷۴۳ اخبار اصلی
براون در خصوص پرونده هسته‌ای ایران نیز گفت: بارها تذکر داده‌ام که در حال حاضر اصلی‌ترین چالش ما در بعد بین‌الملل و منطقه ایران است‌. دولت ایران هم برای جهانیان و هم برای جریان اپوزیسیون در این کشور خطری جدی محسوب می‌شود.
ایران از اسرائیل هم خطرناک‌تر است

دیپلماسی ایرانی: قریب به یک هفته از حمله اسرائیل به ناوگان آزادی غزه میگذرد و با فروکش کردن خاکستر این تنش اندک اندک صف بندی‌های سیاسی در خصوص این حرکت اسرائیل آغاز می‌شود. اگر در نخستین ساعات وقوع این حادثه، کشته شدن نه فعال صلح مهر سکوت بر زبان بسیاری حتی تندروهای امریکایی کوبیده بود، اکنون فرصت اظهارنظر مهیا شده است. سناتور امریکایی اسکات براون از جمله نخستین سیاستمداران امریکایی است که آب پاکی را بر دستان همگان ریخته و ادعا می‌کند که اسرائیل برای دفاع از کیان ارضی خود اقدام به حمله به ناوگان آزادی غزه کرده است. البته در این میان آقای سناتور ایران را نیز فراموش نمی‌کند و این کشور را اصلی‌ترین تهدید برای امنیت منطقه میخواند.

براون که در نشست طرفداران اسرائیل در بوستون سخن میگفت در ادامه سخنانش تاکید کرد که واشنگتن و تل‌آویو باید دوشادوش هم به مبارزه با تروریست رو آورند. ایران نیز از جمله مباحثی بود که براون به آن پرداخته و گفت: در حال حاضر دور تازه ای از تحریم‌ها باید ایران را در بربگیرد. در حال حاضر تهران بزرگترین خطر استراتژیک برای منطقه و امنیت بین‌الملل است.

براون در خصوص اسرائیل و رابطه میان واشنگتن و تل آویو گفت: غرب در حال مبارزه با فرآیندی به نام جهاد اسلامی است. در حال حاضر بهترین متحدان ما در سطح بین‌المللی در اسرائیل هستند. اسرائیل تنها دموکراسی موجود در خاورمیانه و تنها متحد استراتژیک ما در منطقه است.

براون در خصوص پرونده هسته‌ای ایران نیز گفت: بارها تذکر داده‌ام که در حال حاضر اصلی‌ترین چالش ما در بعد بین‌الملل و منطقه ایران است‌. دولت ایران هم برای جهانیان و هم برای جریان اپوزیسیون در این کشور خطری جدی محسوب میشود. با تسلیحات هسته‌ای قدرت دولتمردان ایران چند برابر می‌شود. همزمان ایران اقدام به تربیت تروریست و اعزام آنها به سایر مناطق می‌کند و از دست ما نیز کاری برای متوقف کردن این جریان بر نمی‌آید. تاریخ اثبات کرده است که اگر ایران به تسلیحات هسته‌ای دسترسی پیدا کند، سایر قدرت‌های منطقه نیز وارد گود رقابت با این کشور میشوند. در حال حاضر برنامه هسته‌ای و موشکی تهران هر روز مسیر جدید تری را طی می‌کند. تهران همزمان به بی ثبات کردن عراق و افغانستان هم می‌پردازد.

براون در پایان سخنانش در مورد ایران گفت: هنوز هم به باور من راهکارهایی برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران وجود دارد. اگر ایران به تسلیحات هسته‌ای دستیابی پیدا کند، امکان هرگونه مانور نظامی و دیپلماتیک علیه این کشور از ما گرفته می‌شود.

این سناتور امریکایی در ادامه هشدار داد که در حال حاضر "زمان" اصلی ترین فاکتور در مواجهه با پرونده هسته ای ایران است.


نظر شما :