یهودی‌های آلمان به غزه کشتی امدادی می‌فرستند

۲۱ خرداد ۱۳۸۹ | ۲۳:۵۳ کد : ۷۷۷۲ اخبار اصلی
گروهی از یهودیان آلمان قصد دارند با اعزام یک کشتی امدادی، محاصره غزه را درهم بشکنند. هدف ابراز همبستگی با فلسطینی‌ها و در عین حال فرصتی تازه به صلح و آشتی است.
یهودی‌های آلمان به غزه کشتی امدادی می‌فرستند

دیپلماسی ایرانی: گروهی از یهودیان آلمان قصد دارند با اعزام یک کشتی امدادی، محاصره غزه را درهم بشکنند. هدف ابراز همبستگی با فلسطینی‌ها و در عین حال فرصتی تازه به صلح و آشتی است.

کاروان‌های زیادی به سوی نوار غزه روان شده‌اند، اما تا کنون نتوانسته‌اند بار خدمات و وسایل خود را به اهالی محروم این منطقه برسانند. دولت اسرائیل به ویژه از زمان کشته شدن ۹ نفر از امدادگران تبعه ترکیه، زیر انتقادهای بین‌المللی بی‌سابقه قرار گرفته، اما حاضر نیست عقب‌نشینی کند و به محاصره نظامی غزه پایان دهد.

اما فعالان هوادار فلسطین نیز قصد ندارند کوتاه بیایند و هر روز به اقدامی تازه برای فشار بیشتر بر اسرائیل دست می‌زنند.

به عنوان ابتکاری تازه، گروهی از یهودیان آلمان در تدارک یک کشتی امدادی برای ارسال به غزه هستند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، ادیت لوتس که از سال‌ها پیش در جمعیتی به نام "غزه را آزاد کنید" فعالیت دارد، خبر داده است که یهودیان آلمان قصد ندارند در این ماجرا خاموش بمانند. خانم لوتس گفته است که یک کشتی در ماه ژوئیه با حداقل ۱۵ فعال امدادگر به سوی آب‌های غزه حرکت می‌کند. فعالان سرگرم جمع‌آوری مواد ضروری مانند غذا و دارو هستند. این خانم یهودی که سال‌هاست از حقوق فلسطینی‌ها دفاع می‌کند خبر می‌دهد که یهودیان بیشماری از سراسر جهان در فعالیت‌های امدادی مشابهی شرکت کرده‌اند.

خانم لوتس می‌گوید که به مشکلات امنیتی واقف است و تلاش می‌شود که از هر نوع ماجراجویی جلوگیری شود. برای این که فاجعه‌ای مانند حمله به کشتی فعالان تابع ترکیه تکرار نشود، او به مقامات اسرائیل خبر داده که می‌توانند کشتی را در دریا بازرسی کنند و مطمئن شوند که صرفا جنبه امدادی دارد.

دولت اسرائیل به امدادهای بین‌المللی به دیده تردید نگاه می‌کند. دولت ایران نیز قصد دارد دو کشتی حامل کمک‌ها را از سوی هلال احمر به غزه ارسال کند. گفته می‌شود که کشتی‌های امداد جمهوری اسلامی را نیروی دریایی سپاه پاسداران همراهی خواهد کرد. این خبر در اسرائیل با واکنش منفی روبه‌رو شد و ناظران آن را اقدامی تحریک‌آمیز ارزیابی کردند.


نظر شما :