لطفا از حریم هوایی ما برای حمله به ایران استفاده کنید

۲۲ خرداد ۱۳۸۹ | ۱۵:۳۳ کد : ۷۷۸۱ اخبار اصلی
عربستان سعودی میزان حساسیت سیستم ضدهوایی خود را کاهش داده است تا جنگنده‌های اسرائیلی بتوانند از حریم هوایی این کشور برای حمله به تاسیسات نظامی ایران استفاده کنند.
لطفا از حریم هوایی ما برای حمله به ایران استفاده کنید
دیپلماسی ایرانی: روزنامه اسرائیلی هاآرتص به نقل از تایمز لندن می‌نویسد: عربستان سعودی میزان حساسیت سیستم ضدهوایی خود را کاهش داده است تا جنگنده‌های اسرائیلی بتوانند از حریم هوایی این کشور برای حمله به تاسیسات نظامی ایران استفاده کنند.

اسرائیل از مدت‌ها پیش بحث حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران را مطرح کرده بود. با این همه تصویب تحریم‌ها در شورای امنیت علیه ایران به گونه‌ای این گزینه مد نظر اسرائیل را برای مدتی از روی میز کنار می‌زند.

به گزارش تایمز لندن عربستان سعودی بخشی از حریم هوایی خود در شمال را برای پرواز جنگنده‌های اسرائیلی آزاد گذاشته است. اسرائیل و غرب همچنان ایران را به تلاش برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای متهم می‌کنند. اتهامی که ایران به شدت و بارها آن را تکذیب کرده است.

تایمز لندن به نقل از یکی از منابع نظامی امریکایی در منطقه می‌نویسد: خاندان سعود به اسرائیلی‌ها برای استفاده از حریم هوایی خود مجوز داده است. ارتش اسرائیل و عربستان سعودی تاکنون چندین بار استفاده از حریم هوایی این کشور برای حمله به ایران را شبیه سازی کرده‌اند. جنگنده‌های اسرائیلی از خاندان سعود برای استفاده از این حریم هوایی و عدم هدف قرار گرفتن تضمین می‌خواهند.

به نظر می‌رسد که وزارت امور امور خارجه ایالات متحده نیز موافقت خود را با این مساله اعلام کرده است. زمانی که جنگنده‌های اسرائیلی از حریم هوایی عربستان خارج شوند، وضعیت پدافندهای ضدهوایی این کشور به حالت آماده‌باش کامل که هر جنبنده‌ای را در هوا هدف قرار دهد، باز می‌گردد. با وجود انکه عربستان سعودی و اسرائیل روابط دیپلماتیک چندانی با هم ندارند اما دشمنی با ایران آنها را به هم نزدیک کرده است.

بر اساس گزارش تایمز لندن در ایران اسرائیلی‌ها چهار هدف برای خود انتخاب کرده‌اند که نیروگاه‌های نطنز، قم، مرکز ذخیره گازی اصفهان و راکتور سنگین اراک در زمره آنها قرار دارند. در دور دوم این حمله‌ها، راکتور آب سبک بوشهر که دست پرورده روس‌ها است هدف قرار خواهد گرفت. اسرائیل پیش از این به گزینه استفاده از حریم هوایی عراق هم فکر کرده بود اما حضور سربازان خارجی در این کشور و نارضایتی عمومی از این اشغال عملا مخالفت باراک اوباما را به دنبال خواهد داشت. گفته می‌شود که بنیامین نتانیاهو نخست وزیری اسرائیل تاکنون در خصوص استفاده از حریم هوایی عربستان چند دوره با مقام‌های سعودی دیدار داشته است.  

نظر شما :