ماهواره جدید اسرائیل برای جاسوسی از ایران

۰۲ تیر ۱۳۸۹ | ۲۱:۴۳ کد : ۷۸۶۳ سرخط اخبار
 ماهواره جدید اسرائیل برای جاسوسی از ایران

ماهواره افق 9 به مانند دیگر ماهواره های مجموعه افق، برای تهیه‌ عکس‌هایی با وضوح و شفافیت بالا از تاسیسات هسته ای ایران به فضا پرتاب شد.
اسرائیل ماهواره جدیدی را برای جاسوسی از ایران به فضا پرتاب کرد.

به گزارش عصر ايران به نقل از خبرگزاری ها،  وزارت دفاع اسرائیل دیروز سه شنبه  با صدور بیانیه ای از پرتاب ماهواره جاسوسی جدیدی از پایگاه هوایی در جنوب تل آویو به فضا خبر داد.
براساس این بیانیه، ماهواره " افق 9" از پایگاه هوایی "بالماشیم" به فضا پرتاب شد.

در ادامه این بیانیه آمده است که یک گروه فنی نتایج  این پرتاب ماهواره را بررسی می کنند.

در بیانیه منتشر شده هیچ گونه اشاره ای به جزئیات ماموریت این ماهواره اشاره نشده اما رادیو سراسری اسرائیل اعلام کرد: ماهواره افق 9 به مانند دیگر ماهواره های مجموعه افق، برای تهیه‌ عکس‌هایی با وضوح و شفافیت بالا از تاسیسات هسته ای ایران به فضا پرتاب شد.

رادیو سراسری اسرائیل در ادامه افزود: این ماهواره ساخت اسرائیل است و موشکی از نوع "شافیت"، آن را در مدار زمین قرار داد.

همچنین مسئولان نظامی اسرائیل اظهار داشتند: این ماهواره به واسطه دوربین های فضایی که به آن نصب شده از  توانایی عکسبرداری با دقت بالا برخوردار است.

اسرائیل در سال 2004 نیز ماهواره "افق 6 " را فضا پرتاب کرد که این ماهواره به دلیل مشکل فنی، به دریا سقوط کرد..

از ورود کشتی‌های ایرانی به غزه جلوگیری نمی‌کنیم

 یک مقام مسئول مصری امروز اظهار داشت که این کشور هرگز مانع از ورود کشتی های ایرانی به غزه با هدف ارسال کمک های بشردوستانه به این منطقه نخواهد شد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه الاهرام چاپ مصر، یک منبع مصری مسئول در هیئت نظارت بر کانال سوئز اظهار داشت: ما از هیچ کشوری به ویژه ایران درخواست عبور از کانال سوئز برای ارسال کمک های بشردوستانه به غزه را دریافت نکرده ایم.
وی افزود: هیئت نظارت بر کانال سوئز هیچ اقدامی برای ممانعت از ورود کشتی های ایرانی اتخاذ نکرده است و طبق توافقنامه "قسطنطنیه" به کشتی ها اجازه ورود به کانال داده می شود و فرقی نمی کند این کشتی ها متعلق به چه کشوری باشند.
این اظهارات در حالی مطرح می شود که "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا از دولت قاهره خواسته است از عبور کشتی ایرانی جلوگیری به عمل آورد.
خاطر نشان می شود کشتی ایرانی عازم نوار غزه برای رسیدن به  سواحل فلسطین مجبور به گذر از کانال سوئز است تا با ورود به دریای مدیترانه و پشت سر گذاشتن دریای سرخ کمکهای انسان دوستانه خود را به یک و نیم میلیون فلسطینی محاصره شده در نوار غزه برساند.
اخیرا یک کشتی ایرانی حامل کمکهای انسان دوستانه از بندر خرمشهر راهی نوار غزه شد. این کشتی با گذشتن از مرزهای آبی عمان، یمن و مصر به نوار غزه می رسد. گفته می شود این کشتی تنها حامل کمکهای انساندوستانه است و فعالان صلح طلب در آن حضور ندارند.
قابل ذکر است که بالگردهای رژیم صهیونیستی در نخستین ساعات روز دوشنبه 10 خردادماه با فرماندهی مستقیم فرمانده نیروی دریایی این رژیم به کاروان آزادی اعزامی به غزه حمله کردند و با به گلوله بستن فعالان صلح که اکثر آنها ترک بودند، در جنایتی هولناک 19 نفر را کشته و 60 نفر را زخمی کردند. البته برخی منابع آمار تلفات این حمله را 9 کشته و 48 زخمی اعلام کرده اند.


کانادا به دنبال اعمال تحريم‌هاى جديد عليه ايران


در پى اقدامات خصمانه دولت آمريکا در اعمال دور جديد تحريم‌هاى اقتصادى عليه ايران، کانادا نيز با هدف منصرف کردن تهران از دنبال کردن توسعه برنامه هسته‌يى، در تلاش براى ايجاد تحريم‌هاى جديد عليه ايران است.
به گزارش ايسنا، روزنامه هندو گزارش داد: ديمترى سوداس، سخنگوى استفان هارپر، نخست‌وزير کانادا اعلام کرد که اتاوا از خط مشى سازمان ملل پيروى مى‌کند.
شوراى امنيت سازمان ملل دو هفته قبل قطعنامه‌اى را به تصويب رساند که رژيم تحريم‌ها عليه ايران را تقويت مى‌کند.


\"مک کریستال\" استعفا کرد



روزنامه دیلی تلگراف از استعفای فرمانده نیروهای ائتلاف در افغانستان از سمت خود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، استعفای ژنرال "استنلی مک کریستال" چالش بزرگی را برای کاخ سفید بوجود آورده زیرا دولت آمریکا هنوز جانشینی را برای او معرفی نکرده و تردیدهایی نیز در کنگره درباره جانشین وی وجود دارد.

مک کریستال استعفای خود را امروز تحویل "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا داده است.

"مک کریستال" به دلیل افزایش انتقادها از وی تصمیم به پایان حضور خود در افغانستان گرفت.

مک کریستال و شماری از مشاوران وی انتقادهای تندی را علیه مقامهای مسئول جنگ افغانستان در دولت اوباما مطرح کرده اند.

در همین حال یکی از این مشاوران که نامش فاش نشده متهم است که "جیمز جونز" مشاور امنیت ملی آمریکا را به یک دلقک تشبیه کرده است.

از سوی دیگر با استناد به سخنان "ریچارد هالبروک" فرستاده ویژه آمریکا به پاکستان و افغانستان، یکی از دستیاران مک کریستال رئیس خود را "حیوانی زخمی" خوانده است.



ایران، محور مذاکره کلينتون و ايهود باراک

وزير امورخارجه‌ آمريکا در ديدار با وزير جنگ رژيم صهيونيستى درباره‌ ايران مذاکره مى‌کند.

به گزارش ايسنا پايگاه خبرى «نهارنت» به نقل از فيليپ کراولى، سخنگوى وزارت امور خارجه‌ آمريکا که روز سه‌شنبه صحبت مى‌کرد نوشت که هيلارى کلينتون، وزير امور خارجه‌ اين کشور در ديدار با ايهود باراک، وزير جنگ اسراييل (رژيم صهيونيستى) روز چهارشنبه در ديدار با يکديگر درباره آن‌چه "نگرانى‌هاى امنيتى فورى اسراييل" خواند مذاکره خواهند کرد.

کراولى "سوريه، ايران، حماس و حزب‌الله" را نگرانى‌هاى امنيتى فورى خواند که کلينتون و باراک درباره‌ آن مذاکره خواهند کرد.

دو طرف هم‌چنين بنا به گفته‌ کراولى به بررسى اعلاميه اسراييل (رژيم صهيونيستى) مبنى بر رفع محاصره نوار غزه مذاکره خواهند کرد.

کراولى ادامه داد: آنها درخصوص چشم‌اندازهاى صلح جامع در منطقه با تمرکز مجدد بر حرکت هرچه سريع‌تر نزديک شدن به مذاکرات مستقيم به سوى رسيدن به راه حل دو کشور در مناقشه اسراييلفلسطين مذاکره خواهند کرد.

عماد الدین باقی آزاد شد

عماد الدین باقی از دستگیر شدگان حوادث بعد از انتخابات  ظهر امروز) چهارشنبه) از زندان آزاد شد .

به گزارش عصر ایران این روزنامه نگار و فعال حقوق بشر مقارن ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه از زندان اوین آزاد شد .

گفته می شود دادگاه عماد الدین باقی چند روز دیگر برگزار خواهد شد .

پیامک زدند با چفیه بیایید روبروی مجلس

فرارو
- دبیر کل «جامعه زینب»می گوید  تشکل مطبوعش با احیا ماده 23 لایحه حمایت از خانواده مخالف است اما از برگزاری تجمع بدون مجوز مقابل مجلس شورای اسلامی حمایت نمی کند

مریم بهروزی با اشاره به تجمع لغو شده فعالان حقوق زنان مقابل مجلس در اعتراض به احیا ماده 23 لایحه حمایت از خانواده گفت: «ما مجری تجمع نبودیم و خود من هم از طریق پیامک از این موضوع مطلع شدم.در پیامک آمده بود که در اعتراض به احیا ماده23لایحه حمایت از خانواده روز دوشنبه با چفیه هایتان بیایید مقابل مجلس.» 

مریم بهروزی افزود: «در جلسه کمیته زنان خانه احزاب بودم که تعدادی از خانم های دست اندر کار تجمع هم حضور داشتند و من آنجا گفتم که با آقای قربانی از اعضای هیات رییسه مجلس صحبت کرده ام و ایشان اطمینان داده اند که قرار نیست ماده 23 به نحوی احیا شود، خانم ها هم قبول کردند این تجمع لغو شود.» 

گفتنی است در چند روز گذشته برخی از منابع خبری از قول فاطمه رهبر نماینده اصفهان آورده اعلام کرده بودند اعضا کمیسیون فرهنگی مجلس ماده ای را جایگزین ماده 23 که دولت با حذف آن به شدت مخالف بوده کرده اند که به نوعی باز تولید همان مفاد ماده 23 است.

بهروزی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سخنرانی آیت الله جنتی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران گفت: «حل مشکل ازدواج با تحلیل های لفظی امکان ندارد و ازدواج را باید با تسهیل شرایط برای جوانان حل کرد نه اینکه با این گونه تحلیل ها صورت مسئله را پاک و به جامعه تنش وارد کرد

آیت الله جنتی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران یکی از دلایل کاهس آمار ازدواج را تحصیلات دانشگاهی دختران عنوان کرده بود.



متکى فردا به ترکمنستان سفر مى‌کند

به منظور شرکت در همايش بين المللى خلع سلاح در آسياى مرکزى و حوزه درياى خزر منوچهر متکى، وزير امور خارجه در راس هياتى فردا(پنجشنبه) عازم عشق آباد مى‌شود.

سيد محمد هاشمى گلپايگانى، سفير ايران در ترکمنستان در گفت‌وگو با ايسنا با اعلام اين خبر گفت: به دعوت رسمى دولت ترکمنستان، وزير امور خارجه کشورمان فردا(3 تيرماه) به عشق‌آباد سفر مى‌کند.

وى قرار است در همايش بين‌المللى خلع سلاح سخنرانى کند.

وى افزود: در اين سفر يک روزه متکى ديدگاه‌هاى کشورمان را در زمينه خلع سلاح طرح مى‌کند.

سفير ايران در عشق آباد افزود: در حاشيه اين کنفرانس و در اين سفر يک روزه متکى ضمن ديدار با همتايان خود با مقامات شرکت کننده در اين کنفرانس ديدار و گفت‌وگو مى‌کند.

چطور احزاب ديگر براى راهپيمايى بايد مجوز بگيرند؟

نماينده مردم صومعه‌سرا با اشاره به تجمع روز ‌گذشته در مقابل مجلس تاکيد کرد: وزارت کشور در اين زمينه اهمال کرده است چطور احزاب ديگر براى راهپيمايى بايد مجوز بگيرند اما اين افراد حتى ناهار، ‌کيک، سانديس و اتوبوس‌شان فراهم بود و در قالب حدود 150 نفر به اسم دانشجو تجمع کردند ولى هيچ اقدامى (از سوى وزارت کشور) صورت داده نشد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، کاظم دلخوش در تذکر آيين‌نامه‌اى ضمن تشکر صميمانه از رئيس مجلس به خاطر سخنانش در ابتداى جلسه علنى امروز مجلس که به انتقاد از شعارهاى مطرح شده در تجمع ديروز مجلس پرداخته بود، اظهار داشت: از خانواده شهدا عذرخواهى مى‌کنم که افرادى سابقه و خانواده آنها روشن است اين حرکات را انجام دادند و از اصولگرايان عذرخواهى مى‌کنم.
وى در پاسخ به اين سوال لاريجانى که تذکر براساس چه موادى از آيين‌نامه داخلى مجلس است با بيان اينکه اين تذکر براساس اصول 84، 86 وماده 87 و بند 11 ماده 23 است، افزود: نام ما و برخى نمايندگان اصولگرا در تجمع ذکر شد و من به‌ عنوان کسى که سال‌ها رزمنده بوده‌ام مى‌گويم که در چند دوره گذشته اگر دفاع و بسيجيان شهدا صورت گرفته توسط نمايندگان بوده است و کسانى که اين تجمع را سازماندهى کردند افرادى را به‌ عنوان دانشجو فرماندهى کردند و دادگاه ويژه بايد سوابق خانوادگى آنها را بررسى کند.
نماينده مردم صومعه سرا در مجلس تصريح کرد: اين‌ها اشک تمساح ريختند غافل اينکه در دفاع از خانواده شهدا ما پيشگام بوديم.
دلخوش خطاب به رئيس مجلس گفت: به وزارت کشور تذکر دهيد، زيرا در شرايطى که طرح قانونى در مجلس رسيدگى مى‌شود امروز بايد فحش بشنويم، آيا اين رسم اصولگرايى است مگر شما رئيس اصولگرا نيستيد، وزارت کشور در اين زمينه اهمال کرده است چطور احزاب ديگر براى راهپيمايى بايد مجوز بگيرند اما اين افراد حتى ناهار، ‌کيک، سانديس و اتوبوس‌شان فراهم بود و در قالب حدود 150 نفر به اسم دانشجو تجمع کردند ولى هيچ اقدامى (از سوى وزارت کشور) صورت داده نشد.
وى خطاب به رئيس‌جمهور هشدار داد: آقاى احمدى نژاد دوست و دشمن خود را بشناس و ما اگر قدمى بر مى‌داريم صادقانه است.
»
ما را ز چه مى‌ترسانى، ما را ز سر بريده مى‌ترسانى، گر ما ز سر بريده مى‌ترسيديم، ‌در مجلس عاشقان نمى‌رقصيديم»
وى در پايان با بيان اينکه من ابتدا از طرفداران وقف دانشگاه آزاد بودم اما وقتى ديديم سياسى کارى مى‌شود خود را کنار کشيدم، خطاب به تجمع‌کنندگان اظهار داشت: اگر شما عرضه داشتيد راى احمدى‌نژاد را در تهران بيشتر از رقبا مى‌کرديد و تهران را بهتر اداره مى‌کرديد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، نطق دلخوش در ابتدا با احسنت تعدادى از نمايندگان و در قسمت‌هاى پايانى با واکنش و فرياد ديگر مواجه شد و پس از اتمام نطق تعداد زيادى از نمايندگان دور صندلى وى جمع شده و برسر وى فرياد کشيدند که برخى از نمايندگان اصولگراى مجلس تلاش کردند تا تعدادى از نمايندگان را آرام کنند.

لوکاشنکو دستور توقف ترانزيت گاز روسيه را صادر کرد

رئيس جمهورى بلاروس به وزير امور خارجه روسيه اطلاع داد که به دولت دستور داده است تا ترانزيت گاز روسيه به اروپا از طريق خاک اين کشور را متوقف کند.

 
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبرى-اينترنتى «راس بالت»، "الکساندر لوکاشنکو " رئيس جمهورى بلاروس از دولت اين کشور خواسته تا ترانزيت گاز روسيه به اروپا از طريق خاک اين کشور را متوقف کند.
لوکاشنکو روز گذشته در ديدار با "سرگئى لاوروف " وزير امور خارجه روسيه در مينسک گفت: «من به دولت دستور داده ام تا زمانى که شرکت «گازپروم» بدهى خود بابت ترانزيت گاز را نپردازد، ترانزيت گاز روسيه از طريق خاک بلاروس را متوقف کند.»
پيش از اين وزير انرژى بلاروس اعلام کرده بود که اين کشور بطور کامل با شرکت «گازپروم» در خصوص دريافت و ميزان مورد نياز گاز طبيعى در ماه مه تصفيه حساب کرده است.
در پى دستور "دميترى ميدويديف " رئيس جمهورى روسيه شرکت «گازپروم» روز گذشته ساعت 10 صبح به وقت محلى رژيم محدوديت ارسال گاز به بلاروس تا 15 درصد را به اجرا گذاشت که اين کاهش به تدريج به 85 درصد خواهد رسيد. امروز در همين ساعت اين کاهش ارسال گاز به 30 درصد خواهد رسيد.
بر اساس اطلاعات شرکت «گازپروم» طرف بلاروسى بابت بازپرداخت بهاى گاز طبيعى خريدارى کرده از روسيه در سال گذشته به اين شرکت مقروض است که دليل اصلى آن است که مقامات مينسک همچنان به قيمت گاز سال گذشته به اين شرکت پرداخت کرده است.

نظر شما :