بيل کلينتون مخالف حمله به ايران است

۱۵ تیر ۱۳۸۹ | ۲۱:۵۱ کد : ۷۹۶۷ سرخط اخبار
 بيل کلينتون مخالف حمله به ايران است

رييس‌جمهور پيشين آمريکا معتقد است که اقدام نظامى عليه برنامه‌ى هسته‌يى ايران، اقدام درستى نيست.

به گزارش ايسنا، بيل کلينتون ـ رييس‌جمهور پيشين آمريکا ـ روز دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه‌ى خبرى سى‌.ان‌.ان گفت که به عقيده‌ى وى در صورتى که اقدام نظامى عليه ايران اتخاذ شود، همه‌ى ايرانيان به مخالفت با غرب خواهند پرداخت.

به گزارش شبکه‌ى خبرى پرس تى‌وى کلينتون علاوه بر آن گفت که تصميم اعمال تحريم‌ها عليه ايران احتمالا به هيچ‌گونه نتيجه‌ى ملموسى نخواهد انجاميد.

آمريکا و برخى متحدان اروپايى‌اش مدعى‌اند که ايران تحت پوشش برنامه‌ى هسته‌يى صلح‌آميز خود در تلاش براى توليد سلاح هسته‌يى است و در همين راستا تا کنون تحريم‌هايى را عليه ايران اعمال کرده‌اند تا تهران را متقاعد به تعليق فعاليت‌هاى هسته‌يى‌اش کنند.

اين در حالى است که ايران بارها بر صلح‌آميز بودن فعاليت‌هاى هسته‌يى‌اش تاکيد داشته و آژانس بين‌المللى انرژى اتمى که مسووليت نظارت بر فعاليت‌هاى هسته‌يى ايران را بر عهده دارد، در گزارشات متعدد خود بر انحراف نداشتن اين فعاليت‌ها تاکيد داشته است.


گروه 1+5 آماده گفت‌وگو با ایران است

وزارت خارجه روسيه اعلام کرد که گروه 1+5 با هدف حل مسئله برنامه هسته‌اى ايران آماده گفت‌وگو با تهران است.

به گزارش  خبرگزاری ریانووستی، وزارت خارجه روسيه اعلام کرد که گروه 1+5 کشورهاى میانجی‌ بین‌المللی حل مسئله هسته‌ای ایران (پنج عضو دائم شورای امنیت به‌علاوه آلمان) آماده گفت‌وگو با تهران هستند.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که حمایت تمامى اعضای این تشکل از حل سیاسی‌ـ‌دیپلماسی فوری برنامه هسته‌ای ایران و آمادگی برای گفت‌وگو با تهران از جمله درباره اجرای روش مبادله سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران مورد تائید قرار گرفته است.

به گزارش ايلنا، «ما ژائوشو»، سخنگوی وزارت خارجه چین نيز پيش از اين تاکيد کرده بود که هنوز فضا برای تلاش‌های دیپلماتیک (در قبال برنامه هسته‌اى ايران) وجود دارد.
ما ابراز امیدواری کرده بود که کشورهاى عضو گروه 1+5 در رويکردهاى خود وضعیت و دورنمای کلی را ملاک قرار دهند، انعطاف‌پذیر باشند و تلاش‌هاى دیپلماتیک را ادامه دهند.

وى پيش از اين نيز با بيان اين‌که حل مسئله هسته‌اى ايران تنها از طريق گفت‌وگو ممکن است، خواستار همکارى بيشتر جامعه بين‌الملل براى پيدا کردن راهکارهاى عملى براى حل اين مسئله شده بود.

ما همچنين گفت: «موضع چين در مخالفت با اشاعه هسته‌اى محکم و جدى است ولى در عين‌حال اعتقاد دارد که تمامى کشورها حق استفاده صلح‌آميز از انرژى هسته‌اى را دارند.»

مقام‌هاى چين همواره تاکيد مى‌کنند که اعمال تحريم عليه ايران ناکارآمد بوده و تنها باعث پيچيده‌تر شدن مسائل مى‌شود.


پس از 50 سال، ملکه الیزابت در سازمان ملل سخنرانى مى‌کند

ملکه انگليس در اولين سفر خود به نيويورک پس از سال 1967، به ايراد سخنرانى در مجمع عمومى سازمان ملل مى‌پردازد.

به گزارش ايسنا، اليزابت دوم، ملکه انگليس، در پايان سفر 9 روزه خود به کانادا، به همراه دوک ادينبورگ از محل وقوع حادثه 11 سپتامبر در نيويورک بازديد خواهد کرد و نسبت به 67 قربانى انگليسى که در مرکز تجارت جهانى جان خود را از دست دادند، اداى احترام مى‌کند.

به گزارش روزنامه ديلى تلگراف، سخنگوى هيات ديپلماتيک انگليس در سازمان ملل اظهار داشت: ملکه در سخنرانى خود در مجمع عمومى سازمان ملل، رويکردى جهانى اتخاذ خواهد کرد.

قرار است ملکه انگليس در محل برج‌هاى سابق تجارت جهانى با مايکل بلومبرگ، شهردار نيويورک، امدادگران و خانواده‌هاى قربانيان ديدار نمايد و حلقه گل نثار قربانيان کند.

هم‌چنين انتظار مى‌رود ملکه انگليس با خانواده‌هاى نزديک به 50 تن از قربانيان انگليسى حملات تروريستى 11 سپتامبر 2001 ديدار و گفت‌وگو کند.

اين ديدار در نزديکى ميدان هانوفر نيويورک برگزار خواهد شد؛ مکانى که ملکه بايد روبان افتتاح يک باغ يادبود را قيچى کند. اين باغ با هزينه جامعه آنگلوساکسون ساخته شده است.

سفر يک روزه ملکه انگليس به نيويورک که سومين سفر وى پس از ملکه شدن محسوب مى‌شود، در حالى صورت مى‌گيرد که در اين شهر نسبت به گرماى شديد هوا هشدار داده شده است. در زمان اولين سفر ملکه به نيويورک در سال 1957، مردم براى ديدن وى در کنار خيابان ايستاده بودند.

جلوگیری از سوخت‌گیری هواپیماهای ایرانی کذب است

مقامات فرودگاهی در امارات متحده عربی ضمن رد ادعای برخی رسانه ها درباره جلوگیری از سوخت گیری هواپیماهای ایرانی تاکید کردند که تحریم یکجانبه آمریکا علیه ایران تاثیری بر پروازهای شرکتهای ایران ایر و ماهان نخواهد گذاشت.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خلیج تایمز، مقامات فرودگاه امارات متحده عربی شایعات برخی از رسانه ها را در خصوص متوقف کردن تامین سوخت هواپیماهای مسافربری ایرانی پس از اعمال تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران در هفته گذشته را رد کردند.

مقامات فرودگاه دبی تصریح کردند که تحریم یکجانبه آمریکا علیه ایران تاثیری بر پروازهای شرکت هواپیمایی ایران ایر و ماهان نخواهد گذاشت.

در همین حال یک سخنگوی فرودگاه دبی تاکید کرد: فرودگاه بین المللی دبی به سوخت گیری هواپیماهای ایرانی که در داخل این فرودگاه فرود می آیند یا از آن بلند می شوند، ادامه خواهد داد.

خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی به نقل از یک سخنگوی فرودگاه دبی اعلام کرد که هیچ تغییری در سیاست سوخت گیری هواپیماهای ایرانی ایجاد نشده است.

رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته تحریمهای یکجانبه خصمانه کشورش علیه ایران را که پیشتر به تصویب کنگره رسیده بود، امضا کرد که شامل تحریم بنزین نیز می شود.


نظر شما :