اسرائیلی ها: ایران درصدد دستگیری مقامات ماست

۲۰ تیر ۱۳۸۹ | ۰۳:۴۲ کد : ۷۹۸۰ سرخط اخبار
اسرائیلی ها: ایران درصدد دستگیری مقامات ماست

تابناک: القدس العربی به نقل از رئیس دفتر مبارزه با تروریسم نخست وزیری رژیم صهیونیستی نوشت: اخبار دقیقی در دست داریم که نشان می دهد اعضای حزب الله لبنان و عوامل اطلاعاتی ایران در آمریکا و انگلیس مستقر شده اند تا مقامات اسرائیلی دیدار کننده از این دو کشور را دستگیر کنند!

دفتر نخست وزیری اسراییل از اتباعش خواسته به شدت مراقب خود باشند زیرا افراد مورد اشاره می توانند همه جا حضور داشته باشند و اگر یک اسرائیلی ربوده شود معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظار اوست.

روزنامه "جویش کرونیکل" ارگان رسانه ای یهودیان انگلیس نیز نوشت: مقامات انگلیسی درصدد هستند قانون مبارزه با تروریسم و ربودن افراد در خاک بریتانیا را به گونه ای تغییر دهند که بیشتر مجازات در انتظار ربایندگان انسان به ویژه مقامات سیاسی ـ اگرچه اکنون مقام رسمی نباشند ـ است.

این روزنامه ادامه داد: مقامات اسرائیلی از خیانت برخی از اسرائیلی ها در تحویل اتباعشان به افراد حزب الله بیشتر از اتباع ایران و حزب الله نگران است.

هفته گذشته اعلام شد: سفر "اودی بن موحا" از افسران جنگ 33 روزه به انگلیس لغو شده و در پی آن ویلیام هیگ وزیر امورخارجه آمریکا در پیامی به مقامات اسرائیل تاکید کرد سفر مقامات اسرائیلی برای شرکت در نشست سالیانه سران احزاب بریتانیا در امریکا کاملا تضمین شده و نگرانی از این بابت نیست.

به نظر می رسد انتشار این اخبار از دو جهت قابل بررسی باشد یکی اینکه صهیونیست ها در صدد ایجاد جنگ روانی جدیدی علیه ایران هستند تا با انتساب اعمالی که خود در آن خبره و شهره عالمند به ایران، مظلوم نمایی کرده و حداقل در جریان انتخابات آینده نمایندگان در آمریکا بیشترین بهره برداری را داشته باشند و دوم اینکه سران جنایتکار این رژیم به واقع تحت تاثیر عملیات کم نظیر دستگاه اطلاعاتی ایران در دستگیری بی عیب و نقص ریگی قرار گرفته و این مسئله به کابوسی وحشتناک برای آنها تبدیل شده است.



پسر بن لادن در بيمارستان روانی بستری شد

ایرنا- روزنامه انگليسى سان اعلام کرد که عمر بن لادن پسر چهارم و 29 ساله اسامه بن لادن رهبر شبکه تروريستى القاعده هفته گذشته به دليل مشکلات روحى و ابتلا به بيمارى شيزو فرنى در يک بيمارستان روانى قطر بسترى شد.

روزنامه کويتى القبس روز شنبه به نقل از سان نوشت: "جين فيليکس براون" همسر انگليسى عمر که 25 سال از وى بزرگتر است، قصد دارد به دليل مشکلات روانى از شوهرش طلاق بگيرد.

جين (54 ساله) که پس از مسلمان شدن نام خود را به "زينه" تغيير داده است ، اسامه، رهبر القاعده و پدر همسرش را به دليل ارتکاب اعمال تروريستى مسئول مشکلات روانى وى اعلام کرد.

جين که خود به بيمارى ام اس مبتلاست گفت که عمر از اقدامات خشونت بار پدرش بيزار است و اين اقدامات زندگى همسرش را به نابودى کشانده است.

لویدز کشتی‌های حامل بنزین به ایران را بیمه نخواهد کرد

شرکت بیمه‌ لویدز در لندن اعلام کرد از این پس کشتی‌های حامل بنزین به مقصد ایران را بیمه نخواهد کرد. ظاهرا این تصمیم شرکت لویدز با مصوبه‌ کنگره‌ آمریکا مرتبط است که براساس آن فروش بنزین و سایر فرآورده‌های نفتی به ایران تحریم شده است. به گزارش رویترز، شان مک گاورن، مشاور حقوقی این شرکت، روز جمعه (۹ ژوییه / ۱۸ تیر) در لندن گفت، آمریکا بازار مهمی برای لویدز است و بنابراین لویدز حمل و نقل سوخت به مقصد ایران را بیمه نخواهد کرد.

فرهنگ و ارزش‌هاى دو ملت ايران و مالى يکسان است

رئيس‌جمهور کشورمان تاکيد کرد: فرهنگ و ارزش‌هاى دو ملت ايران و مالى يکسان است.

به گزارش فارس، محمود احمدى‌نژاد رئيس‌جمهور کشورمان با حضور در جمع علما و انديشمندان مالى پس از اينکه لباس روحانيون اين شهر به رئيس‌جمهورمان اهدا شد، گفت: خداوند را سپاسگذارم که توفيق يافتم به همراه رئيس‌جمهور کشور مالى در جمع شما حاضر شوم.
احمدى‌نژاد با بيان اينکه احساس بنده نسبت به شما احساس ديدار برادرانى است که براى مدت‌هاى طولانى ذوق ديدارشان را داشته‌ام، افزود: بنده در گذشته شما را ديدار نکردم ولى از صميم قلب نسبت به شما علاقمندم زيرا جنس ما يکى است و از يک ريشه و درخت هستيم.
وى در ادامه خاطرنشان کرد: ما از درختى هستيم که ريشه آن در حقيقت است و از فطرت الهى انسان برخاسته و از توحيد و يگانه‌پرستى رسته است.
به گفته رئيس‌جمهور کشورمان، عدالت و انصاف، برادرى و رأفت، نور و روشنايى، بيدارى، علم و معرفت مشخصه‌هايى است که ريشه از ارز‌ش‌هاى الهى و انسانى گرفته است و ما با هم يکى هستيم و برادريم و در طول تاريخ اينچنين بوده‌ايم.
احمدى‌نژاد با اشاره به اينکه تاريخ ما از حضرت آدم تا پيامبر اسلام (ص) شروع شده و از پيامبر اسلام تا به امروز و آخر ادامه دارد، افزود: برادرى و يکى بودن ما در بستر توحيد و اسلام ناب ادامه يافته است و حتى اگر نسخه‌هاى خطى ايرانى در شهر تومبکتو از 600 سال پيش وجود نداشت باز هم ما به هم نزديک بوديم.
وى ادامه داد: تومبکتو ميراث علم و فرهنگ بشرى است و نشانه‌اى از حيات طيبه انسانى و گنجينه عظيمى است که هنوز ناشناخته مانده است.
احمدى‌نژاد اضافه کرد: فرهنگ و ارزش‌هاى دو ملت ايران و مالى يکسان است و آثار و ابنيه‌هاى تاريخى ما در دو کشور انعکاس هنر مردم است و مهمتر از آن انديشه و رفتار مردم دو کشور ايران و مالى است که يکسان است.
رئيس‌جمهور کشورمان با اشاره به اينکه شهر تومبکتو واجد همه کشورها است، گفت: بشريت امروز به فرهنگ و ميراث فرهنگى و ارزش‌هاى الهى ما نيازمند است.
وى با تاکيد بر اينکه مستکبران در طول تاريخ اجازه نداده‌اند که نور حقيقت در جهان منتشر شود، افزود: نور توحيد و عدالت در آنها نمى‌تابد چرا که اگر خداپرستى باشد، خودپرستى کنار مى‌رود و در نتيجه زورگويى‌ها پايان مى‌يابد و اختلافات و فقر از بين مى‌رود.
احمدى‌نژاد با اشاره به اينکه زمانى فرا خواهد رسيد که مستکبران جهان سر جاى خود بنشينند،‌ گفت: در اين زمان آنها مجبور مى‌شوند به خانه‌هاى خود بازگردند و دست از تجاوزگرى بردارند و در اين جهت مردم مالى به خوبى نشان دادند که در مبارزات استقلال‌طلبانه خود مى‌‌توانند در مقابل مستکبران بايستند.
وى تصريح کرد: خداوند متعال انسان را براى زندگى پر از تجاوز و غارتگرى خلق نکرده بلکه خداوند انسان را براى حيات طيبه در همين جهان آفريده است و همه پيامبران الهى آن را وعده داده‌اند.
احمدى‌نژاد با اشاره بر اينکه دورانى فرا خواهد رسيد که در جهان عدالت برپا شود و ظلم و تبعيض نابود گردد و سلاح‌ها به قلم تبديل شود،‌گفت: در اين دوران همه انسان‌ها قاتل هم نخواهند بود و به هم احترام مى‌گذارند و جز خداى يگانه را نخواهند پرستيد.
رئيس‌جمهور کشورمان خطاب به علما و انديشمندان مالى اظهار داشت: برادران عزيز من! آن روز روشن در راه است که وعده پيامبر خدا محقق شود و فرزند وى خواهد آمد تا جهان را پر از عدل و داد کند.
وى تاکيد کرد: آن روز روزى است که دوران مرگ مستکبران و مشرکان عالم فرا رسد و کاروان عدالت در راه است و بانگ الله اکبر برپا شده و کلمه توحيد لااله‌الى‌الله طنين‌انداز شده است.
وى گفت: در آن روز مخصوص روح خدا مى‌رسد و شياطين در حال فرار هستند و عشق و عدالت مى‌آيد و قلدرهاى عالم بايد صحنه را ترک کنند و اين اراده خداوند است و مستکبران عالم نمى‌توانند در برابر اراده خداوند مقاومت کنند.
احمدى‌نژاد با اشاره به اينکه عظمت مستکبران چيزى نيستو بايد مردم به وعده خداوند اميدوار باشند و دل به فرزند گرامى پيامبر بسپارند،‌افزود: فرزند پيامبر گرامى اسلام زنده و ناظر است و خواهد آمد و به کمک صالحان ريشه ظلم را برخواهد چيد.
وى ادامه داد: خوشبختانه امروز مردم ايران و مالى دو ملت مسلمان و انقلابى هستند و ما در اين جهت روابط‌مان را گسترش خواهيم داد.
احمدى‌نژاد گفت: گفت‌وگوهاى خوبى با رئيس‌جمهور مالى در کمال صداقت و برادرى داشتيم و رئيس‌جمهور اين کشور فردى مومن و علاقمند به اسلام و ارزش‌هاى اسلامى است.
رئيس‌جمهور کشورمان گفت: ما علاقمنديم در کنار هم کشورمان را بسازيم و از ارزش‌هاى اسلامى و الهى دفاع کنيم و در اين جهت ملت ايران علاقمند است که تجربيات خود را با مردم مالى مبادله کند تا به کمک هم بتوانيم کشورهايمان را بسازيم.
ضمنا احمدى‌نژاد با حضور در جمع مردم شهر تومبکتو، در ضيافت ناهار آنها شرکت کرد.

اطلاعات محرمانه درباره امام موسى صدر

يک مقام مسئول ليبى فاش کرد که "معمر قذافى " رهبر ليبى اطلاعات و اسناد

مهمى را در رابطه با ربوده شدن امام موسى صدر به اتحاديه عرب تحويل داده است به گزارش فارس، روزنامه "الشرق الأوسط " به نقل از اين مقام ليبى که خواست نامش فاش نشود، نوشت که قذافى از "عمرو موسى " دبيرکل اتحاديه عرب خواسته است تا شيعيان لبنان را به همسو شدن با تلاش‌هاى ليبى درباره ربوده شدن امام موسى صدر متقاعد کند.

به نوشته اين روزنامه عمرو موسى پرونده اطلاعات محتوى تعدادى از اسناد مهم که ليبى آن را بخش جدايى‌ناپذير از قضيه امام موسى صدر مى‌داند، از مسئولان ليبى تحويل گرفته است.

بنابر اين گزارش اين پرونده نسخه‌اى از تحقيقاتى است که مسئولان ليبى براى روش شدن حقايق مربوط به ربوده شدن امام موسى صدر و حوادث پيش از ربوده شدن وى انجام داده‌‌اند و در اين تحقيقات آمده است که ايشان به طور داوطلبانه و بدون هيچ اجبارى ليبى را به قصد رم پايتخت ايتاليا ترک کرده است و پس از آن ناپديده شده است.

به نوشته اين روزنامه قذافى با پيشنهاد عمرو موسى درباره مسئله امام موسى صدر موافق است و هفته گذشته نيز عمرو موسى طى سفرى به لبنان با مسئولان اين کشور از جمله "نبيه برى " رئيس پارلمان اين کشور ديدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس اين گزارش قذافى که رياست دوره‌اى اجلاس عربى را بر عهده دارد ميخواهد از اين جايگاه براى حل و فصل اختلافات با شيعيان در لبنان استفاده ‌کند.

اين در حالى است که برخى منابع نزديک به شيعيان در لبنان به الشرق الأوسط گفتند که بيشتر رهبران شيعى لبنان با ميانجى‌گرى عمرو موسى در اين قضيه مخالف هستند زيرا وى نيز همان موضع ليبى براى شانه‌خالى کردن از مسئوليت سرنوشت امام موسى صدر را دارد.

امام موسى صدر در تاريخ بيست و پنجم آگوست 1978 همراه با دو نفر به نام‌هاى شيخ "محمد يعقوب " و "عباس بدر الدين " سردبير خبرگزارى لبنان وارد ليبى شد و قرار بود شب 29 يا 30 آگوست با قذافى نشستى برگزار کند اما از آن روز به بعد ناپديد شد مسئولين ليبى مدعى هستند که قذافى به طور غيرمنتظره ملاقات خود با ايشان را لغو کرده است.


ویژگی‌های 100 دلاری‌های جدید+عکس

در تولید اسکناس‌های تازه 100دلاری که اواخر سال جاری وارد گردش مالی ایالات متحده خواهند شد از نوار امنیتی سه‌بعدی و جوهر‌هایی با قابلیت تغییر‌رنگ استفاده شده تا احتمال جعل آنها کمتر از اسکناس‌های قدیمی شود.

به گزارش خبرآنلاین، اسکناس‌های 100 دلاری جدید با طرحی تازه و امکان جعل به مراتب کمتر، فوریه 2011/بهمن ماه امسال به چرخه مالی ایالات متحده اضافه خواهند شد. پاپ‌ساینس به سراغ کارخانه تولید این اسکناس‌ها رفته است تا تصویری تمام‌نما از پشت‌صحنه تولید آنها تهیه کند.

طرح اولیه این اسکناس‌ها آوریل 2010/فروردین‌ماه امسال رونمایی شده است. در این طرح تازه یک جوهر‌دان کنار تصویر بنجامین فرانکلین اضافه شده است که با تغییر زاویه اسکناس، ناقوس آزادی درخشان میان آن محو و مجددا پیدا می‌شود. نوار امنیتی اسکناس‌های جدید سه‌بعدی طراحی شده و مرکب آنها هم با تغییر زاویه اسکناس تغییر رنگ می‌دهد.

دستگاه‌های فعلی چاپ اسکناس می‌توانند در هر ساعت 10هزار برگ اسکناس چاپ کنند اما این عدد در مورد اسکناس‌های جدید به دلیل تازگی طرح و پیچیدگی بیشتر آن به 8000‌برگ در ساعت تقلیل یافته است. ظرفیت دستگاه‌های چاپ 5 ردیف 888 برگی یا در مجموع 4440 برگ است که ارزش آنها معادل 14.2 میلیون دلار/14.2 میلیارد تومان خواهد بود.

پس از انجام مراحل چاپ نوبت به فرایند بازرسی اسکناس‌ها می‌رسد. در این مرحله با استفاده از جریان هوا هر ورق از اسکناس‌ها بلند می‌شود تا سطوح زیرین و بالایی آن توسط دوربین‌ها بررسی شوند. چیزی حدود 80 تا 90 درصد اسکناس‌های هر برگ، بدون نقص هستند اما همیشه اسکناس‌های معیوبی وجود دارند که از چرخه خارج خواهند شد و پس از آن از بین برده می‌شوند.

در نهایت تک‌تک اسکناس‌ها در دسته‌های 100‌تایی در اختیار کارگران مرکز چاپ و نتشر اسکناس قرار خواهند رفت تا مجددا بازبینی شوند. مطابق قوانین و برای جلوگیری از گم‌شدن اسکناس‌ها، باید هم‌زمان حداقل دو نفر از این کارگران در محل بررسی این 100 اسکناس حضور داشته باشند.

اسکناس‌های بازبینی شده در بسته‌های 10هزار دلاری بسته‌بندی و ذخیره خواهند شد. این تمام داستان تهیه اسکناس‌های تازه‌ای است که توسط وب‌سایت‌های متعلق به دولت بسیار‌ایمن و با احتمال پایین جعل ارزیابی شده‌اند.

افزایش نرخ بيکارى در ايران به 13.2درصد

واحد اطلاعات اکونوميست در تازه‌ترين گزارش خود اعلام کرد که نرخ بيکارى ايران در سال جارى به 13.2 درصد افزايش خواهد يافت

به گزارش ایسنا واحد اطلاعات اقتصادى اکونوميست در گزارش ماه ژوئن 2010 خود با تاکيد بر آمارهاى پيشين خود نيروى کار ايران در سال گذشته را 25 ميليون نفر و نرخ بيکارى را 12.9 درصد اعلام و پيش‌بينى کرد که اين شاخص‌ها در سال جارى به ترتيب 25 ميليون و 700 هزار نفر و 13.2 درصد خواهد بود.

انتظار مى‌رود طى دو سال آينده نيروى کار ايران به ترتيب معادل 26 ميليون و 400 هزار نفر و 27 ميليون نفر باشد که اين شاخص براى نرخ بيکارى معادل 14.1 و 15 درصد خواهد بود.

در سال 1392 شمار افراد داراى شغل ايران به 27 ميليون و 700 هزار نفر خواهد رسيد که اين ميزان براى سال 1393 معادل 28 ميليون و 400 هزار نفر پيش‌بينى شده است.

در همين حال عنوان شده است که نرخ بيکارى در سال 1392 برابر با 15 درصد خواهد بود که با اندکى افزايش در سال پس از آن به 15.5 درصد مى‌رسد.


نظر شما :