منافقین یک مرکز پرتودهی را تاسیسات غنی سازی معرفی کرد!

۲۲ شهریور ۱۳۸۹ | ۲۱:۱۲ کد : ۸۶۲۸ پرونده هسته ای
در گیر و دار اظهارنظرهای گوناگون افراد و گروه‌های مختلف درباره گزارش مدیر کل آژانس انرژی اتمی در مورد مسئله هسته‌ای ایران، سازمان مجاهدین خلق (منافقین) هم که سابقه‌ای طولانی در دشمنی با مردم ایران دارد در صدد آن بر آمد تا از فضای به وجود آمده علیه ایران استفاده کرده و بر آتش دشمنان علیه ایران اضافه کند.
منافقین یک مرکز پرتودهی را تاسیسات غنی سازی معرفی کرد!

دیپلماسی ایرانی: در گیر و دار اظهارنظرهای گوناگون افراد و گروه‌های مختلف درباره گزارش مدیر کل آژانس انرژی اتمی در مورد مسئله هسته‌ای ایران، سازمان مجاهدین خلق (منافقین) هم که سابقه‌ای طولانی در دشمنی با مردم ایران دارد در صدد آن بر آمد تا از فضای به وجود آمده علیه ایران استفاده کرده و بر آتش دشمنان علیه ایران اضافه کند.

این گروهک تروریستی روز پنج شنبه با نشان دادن تصاویری ماهواره‌ای ادعا کرد اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد ایران در 120 کیلومتری تهران و در نزدیکی قزوین اقدام به تاسیس یک سایت جدید برای غنی سازی اورانیوم کرده است.

اما این به اصطلاح افشاگری سازمان مجاهدین خلق نه تنها مورد استقبال مخالفان برنامه هسته‌ای ایران قرار نگرفت، بلکه این بار ایالات متحده نیز همراه با ایران وجود چنین تاسیساتی را رد کرد و از ادعای ایران مبنی بر عدم وجود تاسیسات مخفیانه برای غنی سازی اورانیوم حمایت کرد.

ایالات متحده در واکنش به این خبر گفته است ما سالهاست که از وجود این تاسیسات اطلاع داریم و دلیلی وجود ندارد که نشان دهد این تاسیسات به برنامه هسته‌ای ایران مرتبط است.

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران هم در واکنش به این ادعا گفته است ما چنین تاسیساتی که به غنی سازی اورانیوم بپردازد نداریم و اگر آن‌ها از چنین چیزی خبر دارند به ما معرفی کنند تا از آن‌ها تشکر شود. به گزارش مهر او با تاکید بر اینکه تاسیسات هسته‌ای تعریف خاصی دارد گفت: از نوع چشمه‌های بیمارستانی رادیو دارو و همچنین مراکزی برای استریلیزه کردن محصولات کشاورزی به وسیله پرتودهی در سراسر ایران به وفور وجود دارد که شامل این تعریف نمی‌شود.

گرچه گزارش اخیر آمانو به اعضای شورای حکام سازمان انرژی اتمی به لحاظ فنی، عدم انحراف ایران از مقررات آژانس را تایید می‌کند اما ابعاد سیاسی این گزارش که به مراتب پررنگ‌تر از گزارش‌های قبلی آژانس بوده است موجب شده تا مخالفان جمهوری اسلامی با استفاده از این ابعاد حجم فشارها بر این کشور را افزایش دهند.

در همین راستا سازمان مجاهدین خلق (منافقین) هم با توجه به مسائل مطرح شده در بند 32 و 33 گزارش آژانس درباره اعلام زمان و مکان تاسیسات هسته‌ای جدید ایران و پاسخ علی اکبر صالحی مبنی بر این که ایران در زمان مقرر اطلاعات مربوط به این تاسیسات جدید را به آژانس گزارش خواهد داد، خواسته است تا از این آب گل آلود ماهی بگیرد و به فضای رسانه‌ای ضد ایرانی خوراکی داده باشد ولی شفافیت ایران با آژانس و نقص اطلاعات این گروهک تروریستی مانع از موفقیت این پروژه شد.


نظر شما :