محمد البرادعى دستگير شد

۱۷ آذر ۱۳۸۹ | ۱۸:۰۸ کد : ۹۵۷۹ اخبار اصلی
محمد البرادعى، مديرکل سابق آژانس بين المللى انرژى اتمى و دبير کل جمعيت ملى تغيير مصر در فرودگاه قاهره بازداشت شد.
محمد البرادعى دستگير شد

ديپلماسى ايرانى: محمد البرادعى، مديرکل سابق آژانس بين المللى انرژى اتمى و دبير کل جمعيت ملى تغيير مصر در فرودگاه قاهره بازداشت شد.

به گزارش خبر آنلاين محمد البرادعى به مدت چند ساعت در فرودگاه قاهره بازداشت و پس از بازجويى کامل که به نظر مى‌رسد با هدف تحقير شخصيت او صورت گرفته است، آزاد شد.

اخبار رسيده حاکى از آن است که پس از پيروزى حزب حاکم ملى مصر در انتخابات پارلمانى اخير اين کشور که به اذعان گروه‌ها و احزاب مخالف دولت، تقلب گسترده‌اى در آن صورت گرفته است، موجى از بازداشت مخالفان دولت و کسانى که در افشاى تخلفات انتخاباتى موثر بوده‌اند، توسط نيروهاى امنيتى مصر آغاز شده است.

البرادعى در واکنش به نتيجه انتخابات پارلمانى مصر گفته بود: نتيجه انتخابات هرچه که باشد‌، مجلس شعب منتخب در نبود تضمين‌هايى مبنى بر نماينده واقعى ملت بودن‌، مجلس تحت سلطه قوه مجريه و با اختيارات مطلق و تداوم دموکراسى دروغين است. اين انتخابات تداوم دموکراسى دروغين است. ما بايد موانع فراروى تغيير را پيش‌بينى‌ کنيم. ما در برخى عرصه‌ها شکست خورديم. ولى بطور يقين اين جنگ را خواهيم برد.

کارشناسان مسائل سياسى مصر معتقدند علت اصلى اين بازداشت خطرى است که البرادعى مى‌تواند براى جمال مبارک فرزند حسنى مبارک رئيس جمهور فعلى اين کشور در انتخابات دور آينده رياست جمهورى مصر ايجاد کند.

البرادعى بعد از بازگشت به مصر به دنبال ايجاد تغييراتى اساسى در ساختار سياسى موجود اين کشور بوده است. او در ابتداى ورود به عرصه سياست داخلى مصر، جمعيتى به نام تغيير ايجاد کرد و توانست بيش از نيم ميليون امضا براى بيانيه تغيير مصر جمع کند.

علاوه بر محمد البرادعى تعداد زيادى از سران و رهبران جنبش اخوان المسلمين که قدرتمندترين گروه مخالف حزب حاکم در مصر به شمار مى‌رود نيز طى يک هفته گذشته بازداشت شده‌اند.


نظر شما :