مردم روسيه از فروپاشى شوروى ناراحتند ولى خواهان احياى آن نيستند

۱۸ آذر ۱۳۸۹ | ۱۸:۳۸ کد : ۹۵۸۶ اخبار اصلی
مرکز مطالعات لیوادا در روسیه که یک مرکز مستقل محسوب می‌شود در تازه‌ترین نظرسنجی خود گزارش داد که 55 درصد مردم روسیه از این که اتحاد جماهیر شوروی در اواخر 1991 فروپاشید ابراز ناراحتی می‌کنند ولی تنها 15 درصد خواهان احیا و بازگشت نظامی کمونیستی به کشورشان هستند.
مردم روسيه از فروپاشى شوروى ناراحتند ولى خواهان احياى آن نيستند

دیپلماسی ایرانی: مرکز مطالعات لیوادا در روسیه که یک مرکز مستقل محسوب می‌شود در تازه‌ترین نظرسنجی خود گزارش داد که 55 درصد مردم روسیه از این که اتحاد جماهیر شوروی در اواخر 1991 فروپاشید ابراز ناراحتی می‌کنند ولی تنها 15 درصد خواهان احیا و بازگشت نظامی کمونیستی به کشورشان هستند.

به گزارش میدل ایست آن لاین، 30 درصد مردم روسیه از این که اتحاد جماهیر شوروی فروپاشیده به هیچ وجه متاسف نیستند. این نظرسنجی اواخر ماه نوامبر گذشته از میان 1523 شهروند در 127 شهر روسیه انجام شده است. بر اساس این نظرسنجی بیشتر مردم روسیه به هیچ وجه تمایل به بازگشت کشورشان به دوران کمونیستی ندارند.

26 درصد یعنی یک چهارم افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، خواستار اتحاد مجدد کشورهای جمهوری سابق شوری شدند و بر این باورند که به دلیل نزدیکی فرهنگی و اجتماعی مردم این کشورها می‌توانند با هم متحد شوند. همچنین 19 درصد از این افراد معتقدند که این اتحادیه می‌تواند اتحادیه‌ای معادل اتحادیه اروپا باشد.

اتحاد جماهیر شوری که متشکل از 15 کشور کمونیست بود در سال‌های 1991 و 1992 از روسیه جدا شدند و تا به امروز صاحب استقلال هستند. از این تعداد 11 کشور مجموعه بین‌المللی مستقلی موسوم به کشورهای مشترک المنافع تشکیل داده‌اند.  


( ۲ )

نظر شما :