پاس‌کاری‌ها ایران را به ادامه مذاکرات بدبین می‌کند

۳۱ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۹:۲۵ کد : ۱۹۰۳۰۲۴ سرخط اخبار
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با بیان اینکه ۱+۵ نباید ادامه مذاکرات را به سطحی پایین‌تر از خود پاس دهد، گفت:پاس‌کاری‌های ۱+۵ ایران را به ادامه مذاکرات بدبین می‌کند.

محمد صالح جوکار درگفت‌و گو با خانه ملت، درباره توافق برای نشست کارشناسان به عنوان نتیجه نهایی مذاکرات مسکو، گفت: نباید۱+۵ ادامه مذاکرات را به سطحی پایین‌تر از خود پاس دهد.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مذاکرات مسکو بدون باقی ماندن ابهامی در پرونده هسته‌ای ایران به نشست معاونان ختم شد، افزود: پاس‌کاری‌های ۱+۵ ایران را به ادامه مذاکرات بدبین می‌کند.

وی، با بیان اینکه فعالیت‌های هسته‌ای ایران کاملا شفاف و روشن و براساس معادلات بین المللی تنظیم شده است، گفت: از نظر من نشست معاونان نشان می‌دهد که ۱+۵ در این دور از مذاکرات منطقی نبود و نتوانست آن را به نتیجه منطقی برساند.

جوکار، با بیان اینکه ۱+۵ با پاس دادن مذاکرات در سطح کارشناسان به دنبال از بین بردن وقت است، توضیح داد: وقت کشی و گرفتن زمان از طرف ایرانی شیوه قبلی و نخ نما شده‌ای است، ضمن اینکه اعتماد ملت ایران را نسبت به ادامه مذاکرات کاهش می‌دهد.

گروه غربی وقت کشی می‌کند

این نماینده مردم یزد، با بیان اینکه این نشست‌ها نتایج شفافی در موضوع هسته ایران نداشته، ادامه داد: با گرفتن زمان از ایران گروه غربی نمی تواند به اهداف خود برسد.

این نماینده اصولگرای مجلس نهم، با تاکید بر لزوم پذیرش حق هسته‌ای ایران از سوی غرب،  توضیح داد: بر اساس معاهده ان پی تی فعالیت ایران قابل قبول است و غنی سازی نیز در چارچوب ان پی تی انجام می‌شود و هیچ گونه نقطه سیاهی در پرونده هسته‌ای ایران وجود ندارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه ادامه تحریم‌ها و کش دارکردن مذاکرات منطقی نیست، اظهار کرد:غرب یکطرفه رفتار می‌کند و ظاهرا تصمیم ندارد تا از دل مذاکرات نتیجه‌ای بیرون آید، بنابراین من به مذاکره در چارچوب نشست معاونان خوشبین نیستم.

کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از ادامه مذاکرات با ایران خبر داده و گفته است که این مذاکرات سوم ژوئیه در سطح کارشناسان فنی در استانبول برگزار خواهد شد

نظر شما :