تاکید بر حضور محمد مرسی

۰۴ شهریور ۱۳۹۱ | ۲۲:۳۱ کد : ۱۹۰۵۹۳۸ سرخط اخبار

معاون وزیر امور خارجه مصر در امور جنبش عدم تعهد مسائل مربوط به خاورمیانه را در راس رایزنی ها و برنامه های این جنبش دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الاهرام ، عمرو رمضان معاون وزیر خارجه مصر در امور جنبش عدم تعهد و همکاری اسلامی قبل از اینکه قاهره را به سوی تهران ترک کند،گفت : موضوعات خاورمیانه ای در راس برنامه ها و فعالیتهای نشست جنبش عدم تعهد در تهران خواهد بود.

وی تاکید کرد: جدول برنامه های نشست موضوعات سیاسی و اقتصادی مورد توجه جنبش که در راس آنها درگیری های منطقه ای قرار دارد را شامل خواهد شد.

رمضان بیان کرد: بر همین اساس موضوع فلسطین در صدر برنامه های نشست است و اوضاع سوریه، سومالی، استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای، مشکلات موجود در قاره های آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین در کنار آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: تصمیمات نشست با توافق همه 120 کشور اتخاذ می شود و هیچ کشوری به تنهایی نمی تواند مطابق میل خود رفتار کند.

رمضان گفت : بحران سوریه در این نشست بررسی می شود.ما منتظریم که ببینیم ایران درباره این بحران چه مطرح می کند تا درباره آن بحث و بررسی شود، اما همه احتمالات و امور غیر مترقبه نیز ممکن است.

وی ضمن تاکید بر مشارکت محمد مرسی رئیس جمهوری مصر در این نشست گفت : صرف نظر از ماهیت روابط مصر با ایران، مصر به عنوان رئیس کنونی جنبش عدم تعهد دارای وزنه مهمی است.

رمضان بیان کرد: این حضور ثابت می کند که مصرپس از انقلاب 25 ژانویه تحت تاثیر دیکته خارجی نیست و به دنبال برقراری روابط متوازن با کشورهای مختلف است.

کلید واژه ها: مصر جنبش عدم تعهد محمد مرسي


نظر شما :