بغداد به کردها یک هفته فرصت داد

۱۵ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۵:۲۵ کد : ۱۹۰۶۴۲۱ سرخط اخبار

سخنگوی دولت عراق اعلام کرده است که بغداد به کردها یک هفته زمان داده تا با اعزام نماینده به بغداد، مناقشه نفتی را برطرف کنند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت عراق در حال بررسی طرح کاهش بودجه بخش کردستان عراق است. این خبر را یکی از سخنگوهای دولت عراق اعلام کرده و گفته است دولت قصد دارد بودجه بخش کردستان را 3 میلیارد دلار کاهش دهد، تا از این طریق بتواند ضرری را که کردهای این منطقه با فروش مستقیم نفت به این کشور وارد می کنند، جبران کند.

این تصمیم پس از آن مطرح شده که مقامات منطقه کردستان عراق بی توجه به اخطارهای مکرر دولت، راسا برای فروش نفت این منطقه وارد عمل شده و قراردادهایی را با کشورهای خارجی نظیر ترکیه امضا کردند.

«علی الموسوی» مشاور «نوری مالکی» نخست وزیر عراق اعلام کرده است که کمیته ای در این زمینه تشکیل شده است. ارزیابی های این کمیته نشان می دهد که عدم تحویل نفت به میزان توافق شده و همچنین تعلیق صادرات نفت، ضرری معادل 3 میلیارد دلار به بودجه این کشور تحمیل کرده است.

وی در این باره گفته است: «امروز در کابینه پیامی به دولت محلی کردستان دادیم، و حالا آن ها یک هفته زمان دارند تا برای بحث در این رابطه به بغداد بیایند، و در غیر اینصورت، ما این روند را ادامه داده و این مبلغ را از سهم بودجه آن ها کم می کنیم».

کلید واژه ها: عراق بودجه کردستان


نظر شما :