گاف نتانیاهو هنگام سخنرانی در محمع عمومی

خط قرمزی که اشتباه کشیده شد

۰۷ مهر ۱۳۹۱ | ۰۲:۴۷ کد : ۱۹۰۷۳۲۸ اخبار اصلی
نخست وزیر رژیم صهیونیستی آنچنان در حال خط و نشان کشیدن برای ایران بود که ماژیک قرمز رنگ را در بالای رقم 90 درصد برای برنامه هسته ای ایران قرار داد
خط قرمزی که اشتباه کشیده شد

دیپلماسی ایرانی: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل هنگامی که تلاش داشت با نشان دادن تصویری ساده اینطور وانمود کند که تهران هر روز بیش از گذشته به دستیابی به تسلیحات هسته ای نزدیک می شود، دچار اشتباهی فاحش شد. به گزارش دیلی بیست، بنیامین نتانیاهو که مدت هاست با وجود مخالفت های امریکا خواهان تعیین خط قرمز برای برنامه هسته ای ایران و همکاری های بین المللی با تهران در متوقف کردن این روند است، ساعتی پیش در حالی که ماژیک قرمز رنگی در اختیار داشت تلاش کرد زمان تعیین خط قرمز برای برنامه هسته ای ایران را مشخص کند که ماژیک را مقابل دوربین خبرنگاران و رسانه های بین المللی در محلی اشتباه بر روی چارتی که در دست گرفته بود گذاشت.

 

به نوشته این سایت در حقیقت نتانیاهو خط قرمز را در مکان نادرستی کشیده است. وی این خط قرمز را بالای مرحله 90 درصد کشید و این بدان معنا است که غنی سازی اورانیوم تا نود درصد از منظر اسرائیل برای ایران بلامانع است. به نظر می رسد که مکان درست برای این خط کشی بر اساس ادعاهای پیشین رژیم صهیونیستی زیر رقم نود درصد بود.کارشناسان هسته ای اعتقاد دارند که دستیابی به اورانیوم 90 درصد به معنای تنها یک قدم تا بمب هسته ای برای هرکشور است. نویسنده این مطلب برای دیلی بیست در نهایت این سوال را مطرح می کند که آیا نتانیاهو این حرکت را آگاهانه انجام داده که در اینصورت به معنای کوتاه آمدن رژیم صهیونیستی در برابر ایران است و اگر ناآگاهانه انجام گرفته است چرا باید رئیس یک رژیم در سخنرانی تا این اندازه با اهمیت در حالی که چارتی بسیار ساده را در دست گرفته دچار اشتباه شود؟

 

کلید واژه ها: قرمز نتانیاهو خط قرمز


نظر شما :