چامسکی: ایران خطر هسته‌ای نیست

۰۳ آبان ۱۳۹۱ | ۲۳:۴۴ کد : ۱۹۰۸۳۴۰ سرخط اخبار
اندیشمند و پژوهشگر سرشناس آمریکایی با انتقاد از سیاست های دولت امریکا در تعامل با موضوع هسته ای ایران، اظهار داشت: ایران به هیچ وجه خطر هسته ای به شمار نمی آید؛ بلکه امریکا و رژیم صهیونیستی تهدید واقعی برای جهان هستند.
 
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "نوام چامسکی" شامگاه دیروز در دانشگاه آمریکایی قاهره به بررسی رفتار امریکا در تعامل با تغییرات خاورمیانه در تاریخ معاصر پرداخت و با اشاره به حمایت آن کشور از رژیم بعثی صدام در جنگ تحمیلی علیه ایران گفت: این حمایت ها به حدی بود که حتی مهندسان هسته ای عراقی نیز به آمریکا دعوت شدند.
 
وی در ادامه به فشارهای بین المللی اخیر علیه ایران به علت موضوع هسته ای اشاره کرد، و با انتقاد از سیاست های رژیم سابق مصر گفت: از سال 1995 به بعد مصر در صدر گروه فشار بین المللی علیه ایران قرار داشت.
 
چامسکی با اشاره به حمایت غرب از رژیم های دیکتاتوری در کشورهای جهان سوم اظهار داشت: آمریکا فقط از دمکراسی هایی که در راستای منافع خودش باشند حمایت می کند.
 
وی در ادامه خواستار خالی شدن منطقه خاورمیانه از سلاح های هسته ای شد و تأکید کرد: در غیر این صورت، رقابت شدیدی بر سر به دست آوردن این سلاح ویرانگر در منطقه به وجود خواهد آمد.
 
این اندیشمند آمریکایی همچنین به خطر رژیم صهیونیستی (برای صلح و امنیت جهانی) اشاره کرد و گفت، سرلشکر بتلر رئیس سابق اداره تحقیقات استراتژیک اذعان کرده است، براساس نظرسنجی های انجام شده در اروپا رژیم صهیونیستی از خطرناک ترین رژیم هاست.
 
چامسکی خاطرنشان کرد، در صورتی که پرونده رژیم صهیونیستی و امریکا را بررسی کنیم، آن را مملو از اقدامات سرکوبگرانه خواهیم یافت. اما این دو همچنان به دنبال حمله به کشورهای دیگر و دخالت در امور داخلی آنها و روابط بین المللی شان هستند.
 
این اندیشمند امریکایی، گفت: امریکا، در تعامل با ایران علاوه بر تهدید، به جنگ عملی اقتصادی و بین المللی روی آورده است.
 
در این سخنرانی شمار بسیاری از شخصیت های مصری از جمله عمرو موسی دبیرکل سابق اتحادیه عرب، عبدالمنعم ابوالفتوح نامزد انتخابات ریاست جمهوری آن کشور و روزنامه نگاران و فعالان سیاسی حضور داشتند.

 

کلید واژه ها: امریکا بین المللی رژیم صهیونیستی


نظر شما :