تقویت نظامی و امنیتی ایران در جزایر سه گانه

۱۴ آبان ۱۳۹۱ | ۱۶:۴۱ کد : ۱۹۰۸۶۷۲ سرخط اخبار

ه گزارش خبرگزاری فارس از بندرلنگه واقع در غرب هرمزگان، سردار محمدعلی جعفری دقایقی پیش در آئین افتتاح منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: امنیت در جامعه از جایگاهی ویژه برخوردار است و این مقوله برای ایران اسلامی به واسطه وجود دشمنانش بسیار پراهمیت تر است.

وی افزود: هر کجا که امنیت برقرار باشد توسعه و پیشرفت در آنجا حاکم شده و هر کجا که امنیت حاکم نباشد روند توسعه و آبادانی با اخلال روبرو می شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: هر چه پیش می رویم با توجه به حساسیت منطقه خلیج فارس و دریای عمان، ظرفیت ها و زیرساخت های بیشتری را برای ایجاد توسعه و امنیت پایدار در این منطقه پیش بینی می کنیم.

جعفری یادآور شد: با تصمیمی که در چند سال اخیر گرفته و ابلاغ شد مسئولیت برقراری امنیت در خلیج فارس به عهده سپاه و دریای عمان به عهده ارتش گذاشته شد.

وی بیان داشت: با توجه به حساسیت و اهمیت منطقه، برقراری امنیت در آب های محدوده تنگه هرمز در ماموریت نیروی دریایی سپاه قرار گرفت و از همین رو این نیرو بیشترین استعداد تفنگ داران خود را در این منطقه مستقر کرده است.

جعفری بیان داشت: با توجه به ساختاری که پیش بینی شده می توان در کمترین زمان شاهد رشد و پیشرفت همه جانبه جزایر منطقه باشیم و در این راستا امنیتی صددرصدی، مطلوب و پایدار را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: استقرار منطقه پنجم در لنگه و تسلط بر جزایر نازعات یک فرصت مهم برای توسعه و پیشرفت منطقه است که باید با همکاری دولت و استاندار هرمزگان برای استفاده حداکثری از این فرصت تلاش کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه چند سالی است که شاهد توزیع عدالت محور امکانات در مناطق کمتر توسعه یافته هستیم، اظهار داشت: اما از امروز در هرمزگان با توجه به استقرار منطقه پنجم باید توسعه و پیشرفت، سرعت بیشتری به خود بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اقدامات سپاه پاسداران تاکنون دشمن را به بازدارندگی واداشته و خدا را شاکریم که اقتدار نیروهای مسلح به ویژه نیروی دریایی در منطقه خلیج فارس به گونه ای است که دشمن جرات تهدید را به خود نمی دهد.

جعفری اقتدار ایران در منطقه آب های خلیج فارس را بی سابقه دانست و گفت: امروز حضور نظامی و کمرنگ دشمنان در خلیج فارس به بهانه های دیگر است و حتی به گفته خودشان این حضور به هیچ وجه به معنای تهدید نیست.

وی بیان داشت: این امر و این نوع رفتار از طرف دشمن، یک دستاورد بزرگ برای ایران اسلامی است چرا که دشمنان حتی خیال تهدید را نیز به خود نمی دهند.

فرمانده کل سپاه پاسداران در بخش پایانی سخنان خود افزود: فلسفه وجودی سپاه تنها مباحث دفاعی نیست بلکه این نهاد می تواند در حفظ و پیشرفت امنیت و پیشرفت معنوی جامعه نیز تلاش کند که باید در این راستا برنامه ریزی های گسترده تری شود.

کلید واژه ها: سپاه امنیت و پیشرفت خلیج فارس خلیج توسعه و سپاه پاسداران پاسداران


نظر شما :