شورای امنیت «شبکه حقانی» را تحریم کرد

۱۶ آبان ۱۳۹۱ | ۱۷:۰۲ کد : ۱۹۰۸۷۷۴ سرخط اخبار

شورای امنیت علاوه بر مسدود کردن تمام حساب های بانکی شبکه حقانی در سراسر جهان، نام «قاری ذاکر» را به لیست تروریست های خطرناک اضافه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام آباد، شورای امنیت سازمان ملل متحد با پیروی از آمریکا مسدود شدن تمام حساب های شبکه حقانی و اقدام علیه این گروه تروریستی را تصویب کرد.

براین اساس، دارایی های این افراد در همه کشورهای جهان توقیف و سفر آنان به سایر کشورها و فروش اسلحه به آنان ممنوع می شود.

به گزارش شبکه خبری «دنیا نیوز»، «سوزان رایس» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در این زمینه گفت: تمام کشور های دنیا خواهان ریشه کن شدن شبکه حقانی در افغانستان هستند و برای از بین بردن توان نظامی این گروه، آمریکا را همراهی می کنند.

وی افزود: شورای امنیت سازمان ملل هر مانعی را که صلح در افغانستان را به چالش بکشد از سر راه بر می دارد.

رایس با اشاره به اینکه بیشتر حملات انتحاری در افغانستان توسط شبکه حقانی انجام شده و طراحی این حملات به عهده قاری ذاکر بوده است، افزود: آمریکا تمام ثروت قاری ذاکر در این کشور را مصادره کرده است.

گفته می شود، قاری ذاکر فرمانده عملیات های انتحاری شبکه حقانی و مسئول حمله به سفارت آمریکا و هند در افغانستان است و به همین علت شورای امنیت سازمان ملل متحد نام وی را به لیست تروریست های خطرناک اضافه کرده است.

آمریکا در ماه سپتامبر شبکه حقانی را به لیست گروه های تروریستی اضافه کرده بود اما شورای امنیت سازمان ملل متحد روز گذشته با تحریم شبکه حقانی و اضافه کردن نام قاری ذاکر به لیست تروریست ها موافقت کرد.

این شبکه که در دوران حضور شوروی در افغانستان، توسط «جلال الدین حقانی» و با سرمایه سیا تاسیس شده بود، بعدها به یک متحد القاعده تبدیل شد و تاکنون نیز حملات مرگباری بر ضد نیروهای آمریکایی و ناتو مستقر در افغانستان انجام داده است.

کلید واژه ها: شبکه حقانی سازمان ملل متحد شورای امنیت سازمان ملل


نظر شما :