تشکیل «ارتش آزاد کرد» در سوریه

۰۶ آذر ۱۳۹۱ | ۱۸:۱۰ کد : ۱۹۰۹۵۹۵ سرخط اخبار

کردهای سوریه در نشست اربیل عراق "در راستای همکاری و هماهنگی با ارتش آزاد سوریه"، "ارتش آزاد کرد" تشکیل دادند که وظیفه آن همکاری با دیگر گروه‌های مخالف دولت سوریه برای براندازی نظام حاکم اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه اماراتی الاتحاد، کردهای مخالف دولت سوریه اعلام کردند، با برگزاری نشستی در شهر اربیل، مرکز منطقه کردستان عراق توافقنامه‌ای را برای تشکیل "ارتش آزاد کرد" امضا کرده‌اند که نیروهای این ارتش از سربازان کرد جدا شده از ارتش سوریه تشکیل خواهد شد.

این منابع تاکید کردند که نامگذاری تشکل نظامی جدید در سوریه به منظور "انسجام و هماهنگی با ارتش آزاد سوریه" صورت گرفته و هدف آن مخالفت با دولت کنونی سوریه و تلاش برای براندازی آن است.

بنا بر این گزارش "ارتش آزاد کرد" با هماهنگی ارتش آزاد سوریه که از گروه‌های نظامی اصلی مخالف دولت در سوریه محسوب می‌شود، فعالیت خواهد کرد.

منابع مذکور همچنین اعلام کردند که ارتش آزاد کردها از لحاظ سیاسی تابع "شورای عالی کردهای سوریه" خواهد بود و سعی دارد تمامی گروه‌های کرد با هر عقیده و مرامی را در خود جای دهد "تا تشکلی باشد برای تمامی کردهای سوریه".

این نخستین بار است که کردهای سوریه به صورت مستقیم و شفاف از تشکیل چنین ارتشی سخن به میان آورده‌اند.

چندی پیش درگیری‌های سختی میان گروه‌های سلفی وابسته به ارتش آزاد سوریه و شبه نظامیان مسلح کرد در منطقه "راس العین" روی داد که به کشته شدن ده‌ها تن از نیروهای دو طرف انجامید.

کلید واژه ها: سوریه ارتش آزاد


نظر شما :