هشدار شورای امنیت به کره شمالی

۱۰ آذر ۱۳۹۱ | ۰۵:۰۶ کد : ۱۹۰۹۷۲۱ سرخط اخبار


شورای امنیت سازمان ملل روز پنج شنبه به کره شمالی درباره اجرای هرگونه آزمایش موشکی دوربرد هشدار داد.
خوزه فیلیپه مورائس کابرال، سفیر پرتغال در سازمان ملل و رییس کمیته تحریم های کره شمالی در شورای امنیت به خبرنگاران گفت که اعضای این شورا همگی با انجام این آزمایش مخالف هستند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا اطلاعات بخصوصی درباره احتمال آزمایش موشکی کره شمالی وجود دارد گفت که جزییات مذاکرات انجام شده در شورای امنیت را فاش نخواهد کرد. وی در عین حال افزود:  در این باره نگرانی وجود دارد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، شرکت ماهواره ای دیجیتال گلوب اخیرا تصاویری را منتشر کرد که نشانگر افزایش فعالیت در ایستگاه پرتاب ماهواره سوها(دریای غربی) در کره شمالی و احتمال انجام آزمایش موشکی در سه هفته آینده است. این شرکت گفت که نوع این فعالیت با تدارکات کره شمالی در آزمایش موشکی ناکام قبلی در ماه آوریل تناسب دارد.
مقامات اطلاعاتی کره جنوبی نیز از احتمال انجام آزمایش در ماه دسامبر یا ژانویه میلادی خبر داده اند.
پیونگ یانگ اعلام کرده است که آزمایش ماه آوریل با هدف ارسال ماهواره ای به مدار زمین صورت گرفت است اما آمریکا و سازمان ملل این اقدام را آزمایش مخفی موشک بالستیک خوانده و محکوم کردند.
بنا بر این گزارش، کره شمالی در حال ساخت موشک بالستیک قاره پیمایی به نام تاپودونگ دو است اما آزمایش های مربوط به این موشک تاکنون موفقیتی در بر نداشته است.
 

کلید واژه ها: آزمایش کره شمالی آزمایش موشکی


نظر شما :