مسکو از ناتو تضمین بگیرد

۱۱ آذر ۱۳۹۱ | ۱۳:۵۷ کد : ۱۹۰۹۷۸۱ سرخط اخبار

نماینده دائمی مسکو در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی اعلام کرد، روسیه خواهان اسناد فنی واضح در این باره است که سامانه دفاعی ضد موشکی آمریکا تهدیدی امنیتی برای این کشور نخواهد بود.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی راشا تودی، مسکو اعلام کرده که خواهان تضمین قاطع از اعضای ناتو مبنی بر عدم استفاده سامانه دفاعی ضد موشکی آمریکا علیه روسیه است.


الکساندر گروشکو، نماینده دائم روسیه در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تاکید کرد که این ائتلاف بین‌المللی باید ضمانتی رسمی در قالب سندی فنی ارائه دهد که در آن عدم استفاده سامانه دفاعی ضد موشکی غرب علیه روسیه تضمین شود.


وی خاطرنشان کرد: چنین تضمینی باید هم با بیانی سیاسی و هم دارای جزئیات فنی و نظامی کافی باشد.


نماینده مسکو در ناتو اعلام کرد که روسیه تضمینی می‌خواهد که در آن نشان داده شود سامانه دفاعی ضد موشکی غرب تنها برای مقابله با تهدیدهای متوجه غرب از سوی مناطق غیر از اروپا و آتلانتیک به کار گرفته خواهد شد.


گروشکو تاکید کرد: آنها امروز به ما پیشنهاد همکاری در سامانه دفاعی را می‌دهند بی‌ آنکه درک درستی از هدف نهایی این سامانه دفاعی وجود داشته باشد.


وی در ادامه خاطرنشان کرد: باور ما بر این است که نخستین گام ضروری، دستیابی به توافقنامه‌ای برای چارچوب همکاری‌های دفاعی و نظامی میان غرب و روسیه است.


گروشکو عنوان داشت: فرصت برای ایجاد همکاری هنوز باقی است و احتمال پیشرفت هنوز وجود دارد.
 

کلید واژه ها: روسیه سامانه سامانه دفاعی سامانه دفاعی ضد دفاعی ضد ضد موشکی دفاعی ضد موشکی سامانه دفاعی ضد موشکی


نظر شما :