روسیه اس-۳۰۰ را برای دمشق ارسال کند، به سوریه حمله می‌کنیم

۰۸ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۸:۵۵ کد : ۱۹۱۶۷۷۷ سرخط اخبار

وزیر جنگ اسرائیل تهدید کرد در صورت ارسال سامانه دفاع موشکی اس – ۳۰۰ به دمشق، این رژیم علیه سوریه وارد عمل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از شبکه خبری «الجزیره»، «موشه یعالون» سه شنبه اظهار داشت: اگر روسیه سامانه دفاع موشکی اس-300 را در اختیار دمشق قرار دهد، اسرائیل علیه سوریه اقدام خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، پس از آنکه یک مقام ارشد روسی اعلام کرد، دولت روسیه حق ارسال سامانه دفاع موشکی اس-300 به سوریه را دارد، یعالون مدعی شد: تا جایی که به ما مربوط می شود، این تهدید به شمار می آید.

وی افزود: البته در این مرحله نمی توانم بگویم تنشی وجود دارد چراکه این محموله هنوز ارسال نشده و امیدوارم ارسال نیز نشود. اما اگر خدایی ناکرده، این محموله ها به سوریه برسد، ما اقدام خواهیم کرد.

سرگی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه پیشتر گفته بود: ما ارسال سامانه اس-300 را اقدامی در راستای ایجاد ثبات تلقی می کنیم چراکه می تواند به عنوان نیروی بازدارنده در قبال دخالت خارجی عمل کند.

بر اساس این گزارش، اوایل ماه می، اسرائیل، با حمله هوایی اهدافی را در داخل خاک سوریه هدف قرار داد که مدعی بود محموله تسلیحاتی بوده است که مقصد آنها حزب الله لبنان بوده. از طرفی اتحادیه اروپا اخیرا در نشستی در بروکسل تصمیم گرفت، تحریم تسلیحاتی علیه شورشیان سوری را لغو کند که مجموعه این تحولات موجب افزایش تنش ها شده است.

از این رو بود که دولت سوریه نیز با پیوستن به متحد خود یعنی روسیه، تصمیم اتحادیه اروپا را به عنوان مانعی در مسیر تلاش های مسالمت آمیز و نیز حمایت و تشویق تروریست ها تلقی و آن را محکوم کردند.

با این حال، آمریکا از اقدام اتحادیه اروپا به عنوان نشانه حمایت کامل از شورشیان استقبال کرده، هر چند، واشنگتن خود تاکنون، از ارسال علنی سلاح برای شورشیان سوری خودداری کرده است.

کلید واژه ها: سوریه سامانه روسیه


نظر شما :