انتقاد لاریجانی از سنگ اندازی ها در مذاکرات هسته ای

۲۷ آذر ۱۳۹۱ | ۱۳:۱۳ کد : ۱۹۱۰۴۵۸ سرخط اخبار

به گزارش خبرآنلاین، «بای لی چن» معاون کنگره ملی کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

لاریجانی در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خرسندی از روند رو به رشد، همکاری های سیاسی و اقتصادی دو کشور، ایران و چین را روابطی محکم و رو به پیشرفت خواند و تاکید کرد. عزم و اراده مقامات عالی دو کشور بر توسعه و گسترش همه جانبه مراودات دوستانه فیمابین است.

رئیس مجلس شورای اسلامی روابط میان جمهوری اسلامی ایران و چین را عامل تقویت و تحکیم ثبات و آرامش پایدار در منطقه دانست و افزود: استمرار رایزنی ها و همفکری نزدیک فیمابین در موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی می تواند به آرامش و امنیت در منطقه کمک کند.

لاریجانی در پایان با اشاره به مواضع چین در موضوع انرژی صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: بعضی قدرت های جهانی در موضوع انرژی صلح آمیز هسته ای ایران با ایجاد مشکل و سنگ اندازی مانع به ثمر رسیدن مذاکرات کشورمان و 1+5 می شوند.

در ادامه این دیدار آقای بای لی چن معاون کنگره ملی کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین با اشاره به تاریخ و فرهنگ غنی و دیرینه ایران، کشورمان را کشوری مهم و با نفوذ در منطقه دانست و گفت: چین و ایران باید در موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی همکاری و رایزنی های تنگاتنگی داشته باشند.

وی در پایان بر حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای توسط ایران تاکید کرد و افزود: سیاست مستقل ایران در سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عامل ایجاد فشار و تحریم از سوی قدرت های جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران بوده اما ایران همواره با موفقیت در مقابل این فشارها مقاومت کرده است.

کلید واژه ها: چین


نظر شما :