هزینه 1 میلیون دلاری ایران برای امریکا

۳۰ آذر ۱۳۹۱ | ۱۵:۱۷ کد : ۱۹۱۰۵۹۹ سرخط اخبار

مجلس نمایندگان آمریکا قانونی را برای مقابله با گسترش نفوذ ایران در آمریکای لاتین تصویب کرد.

به گزارش عصر ایران  مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته طرح " مقابله با ایران در نیمکره غربی" را که توسط " جف دانکان" نماینده جمهوریخواه آمریکا تهیه شده بود، تصویب کرد که بر اساس آن مبلغ 1 میلیون دلار به وزارت امور خارجه آمرسیکا بودجه تخصیص داده شده تا راه های مقابله با نفوذ ایران در آمریکای لاتین را مورد بررسی قرار دهد.

این قانون با رای مثبت 386 رای در مقابل 6 رای مخالف به تصویب رسید . دانکان پس از تصویب این قانون اعلام کرد که دلیل اصلی تصویب آن حضور ایران در مرزهای جنوبی آمریکا است که تهدیدی جدی برای امنیت آمریکا تلقی می شود.

در این قانون تصریح شده است که آمریکا با همکاری متحدان و دوستان خود در منطقه آمریکای لاتین تلاش می کند تا مانع از تهدیدات ایران علیه منافع آمریکا شود.

در این قانون از وزارت خارجه آمریکا خواسته شده است تا با هزینه کردن یک میلیون دلار گزارشی
از فعالیت های مالی و دیپلماتیک ایران در منطقه آمریکای لاتین تهیه کند.

همچنین طبق این قانون از وزارت خارجه آمریکا خواسته شده تا تحلیل و گزارشی از روابط ایران با سازمان های تروریستی منطقه آمریکای لاتین، منابع فدرالی و شیوه هائی که می توان برای مقابله با تهدیدات ایران بکار برد و نیز راهکارهایی برای جلوگیری از کمک کشورهای منطقه آمریکای لاتین به ایران برای دور زدن تحریم ها ، تهیه کند.

مقامات واشنگتن سال هاست که نسبت به افزایش نفوذ ایران در منطقه آمریکای لاتین ابراز نگرانی می کنند. جمهوری اسلامی ایران با برخی از کشورهای منطقه آمریکای لاتین از جمله ونزوئلا، بولیوی ، نیکاراگوئه و اکوادور روابط نزدیکی دارد.

کلید واژه ها: آمریکا آمریکای لاتین منطقه آمریکای لاتین منطقه آمریکای مقابله با مقابله


نظر شما :