جزئیات انفجار تلاویو+عکس

۲۲ دی ۱۳۹۱ | ۰۰:۵۱ کد : ۱۹۱۱۳۹۷ سرخط اخبار

 

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه صهیونیستی «هارآتص» جزئیاتی از انفجار امروز در تل آویو منتشر کرد. بنا بر این گزارش، این حادثه در شمال بخش قدیمی تل آویو رخ داده است.

به نوشته هاآرتص یک موتور سوار با نزدیک شدن به یک خودرو بمبی را در کنار آن منفجر کرده است. بر اثر این انفجار دستکم 4 نفر زخمی شده اند که درمان اولیه روی آن ها انجام شده است.

بررسی های اولیه نشان می دهد این انفجار که در خیابان «جابوتینسکی» رخ داده، تلاش برای ترور «نیسیم عالپرون» یکی از رهبران گروه های خلافکار اسرائیل، بوده است.

 

در این حادثه خودروی مزدای سیاه رنگ عالپرون کاملا در آتش سوخته و یک اتوبوس خالی و یک خودروی دیگر هم که کنار آن قرار داشته، آسیب دیده اند.

 

به نوشته هاآرتص، در یک دهه گذشته این نهمین بار است که ترورهای نافرجامی علیه عالپرون 70 ساله، انجام می شود. آخرین حمله به وی در ماه ژوئن انجام شد که بر اثر آن، او به جراحات سطحی دید، اما خودروی وی کاملا در آتش سوخت. سال های 2000، 2002، 2003، 2006 و 2007 نیز حملات دیگری علیه وی انجام گرفته است، که وی در هیچ یک از آن ها آسیب جدی ندیده است. در نوامبر 2008 «یاکوف عالپرون» برادر نیسیم، بر اثر انفجار بمب در خودرویش کشته شد.

در چند سال گذشته فعالیت گروه های خلافکار و باندهای زیرزمینی در اسرائیل رشد بی سابقه ای داشته و درگیری های این گروه ها با هم بعضا به سطح خیابان ها کشیده شده است.

کلید واژه ها: انفجار


نظر شما :