ایران و اسرائیل محور گفتگوی هیگل با اعضای کنگره

۲۷ دی ۱۳۹۱ | ۱۳:۱۳ کد : ۱۹۱۱۶۱۴ سرخط اخبار

نمایندگان کنگره آمریکا قصد دارند پیش از رای گیری برای وزارت دفاع چاک هیگل درباره مواضع وی درقابل ایران، حزب الله و حماس و میزان تعهد وی به رژیم صهیونیستی اطمینان یابند.

به گزارش ایرنا در حالی که چاک هیگل نامزد وزارت دفاع آمریکا در حال رایزنی با نمایندگان دو حزب دموکرات و جمهوریخواه برای به دست آوردن پشتیبانی آن ها در روز رای گیری برای وزارت خود می باشد، نمایندگان کنگره می خواهند با هیگل درباره مواضع اش درباره ایران، حزب الله و حماس و دیدگاه وی درباره رژیم صهیونیستی گفتگو کرده و اطمینان یابند که او در برابر برنامه هسته ای جمهوری اسلامی کوتاه نیاید.


در این رابطه قرار است هیگل با سناتور ˈچارلز شومرˈ نماینده نیویورک در سنا دیدار کند و درباره ایران و مساله حمایت از رژیم صهیونیستی گفتگو نمایند.

شومر که یک دموکرات حامی صهیونیست هاست از مواضع گذشته هیگل در قبال ایران و میزان پایبندی وی به امنیت رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرده است.

وی گفته است حمایت یا عدم حمایت از تعیین هیگل به عنوان وزیر دفاع بسته به نتایج دیدارش با او خواهد داشت.

این در حالی است که گفته می شود هیگل به تازگی تلاش کرده لحن تندتری درباره ایران و حزب الله گرفته و در جلسات تاکید می کند که به امنیت رژیم صهیونیستی پایبندی کامل دارد.

برخی نمایندگان کنگره از جمله ˈجان مک کینˈ از رهبران جمهوریخواه گفته اند که هیگل را چهره ای قابل اعتماد برای وزارت دفاع نمی دانند.

در مقابل اعلام حمایت چند چهره نظامی از جمله ˈکالین پاولˈ از هیگل شانس وی را برای عبور از چالش مخالفت ها افزایش داده است.

کلین پاول وزیر دفاع پیشین آمریکا هفته گذشته در یک گفتگوی تلویزیونی با شبکه سی بی اس گفت که هیگل انتخابی بسیار مناسب برای وزارت دفاع است.

چاک هیگل دو هفته پیش به عنوان وزیر دفاع در کابینه جدید اوباما معرفی شد.

سنای آمریکا باید این انتخاب را تایید کند.

سناتور چاک هیگل در محافل سیاسی آمریکا فردی مستقل و میانه ور شناخته شده و در گذشته انتقادهایی از رژیم صهیونیستی مطرح کرده است.

 

کلید واژه ها: هیگل رژیم صهیونیستی آمریکا برای وزارت وزارت دفاع


نظر شما :