مرسی: دولت اسلامی مد نظر ما نیست

۳۰ دی ۱۳۹۱ | ۱۵:۵۴ کد : ۱۹۱۱۷۳۱ سرخط اخبار

رئیس جمهوری مصر در گفتگو با یک روزنامه آلمانی با تاکید بر اینکه دوران دیکتاتوری به سر آمده است، بر مبارزه با بقایای رژیم سابق در چهارچوب قانون اساسی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "محمد مرسی"، رئیس جمهوری مصر در گفتگو با روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه" اظهار داشت: دولتی که مد نظر ماست و به آن اعتقاد داریم یک دولت مدرنتر بوده که در آن انتقال قدرت به صورت صلح آمیز جریان داشته و دموکراسی و آزادی در آن حاکم است.

وی همچنین اظهار داشت: مفهوم خداگرایی و دولت اسلامی مد نظر ما نیست. ما همواره از یک دولت غیر نظامی سخن می گوییم. بعد از انقلاب سال 2011 در مصر که به دنبال آن اخوان المسلمین قدرتمندترین نیروی سیاسی در کشور شد ، باید حالا مصر تبدیل به یک دولتی شود که در آن همه شهروندان بدون در نظر گرفتن اعتقاد و مذهبشان از حقوق برابری برخوردار باشند.

مرسی همچنین تصریح کرد: دوران دیکتاتوری به پایان رسیده است. وی همچنین درباره آزادی و گوناگونی عقاید در کشورش به مردم اطمینان داده و تصریح کرد که قانون اساسی جدید حقوق برابری را برای مسیحیان و زنان مانند دیگر شهروندان این کشور تضمین می کند. زنان و مردان صد در صد با هم برابرند.

وی افزود: کار من این است که علایق همه مصریها را در نظر بگیرم. وی همچنین درباره اعتراضات اواخر سال گذشته در کشورش که به کشته شدن تعدادی منجر شد اظهار داشت که چنین اتفاقاتی بعد از یک دوران طولانی دیکتاتوری معمولی است.

مرسی همچنین خاطر نشان کرد که مبارزه با بقایای رژیم سابق تنها با ابزار قانونی در پیش گرفته می شود. من در چهارچوب قانون اساسی و با تکیه  بر قانون و عدالت با دیکتاتوری و بوروکراسی که حدود دهه ها بر کشور حاکم بوده است مبارزه می کنم. من این راه را با همه قدرت دنبال می کنم اما نه از طریق اقدامات ویژه.

مرسی همچنین تاکید کرد که دولتش به قرارداد صلح با اسرائیل احترام می گذارد. در عرصه سیاست خارجی ، مصر برای برقراری مناسبات متوازن و متعادل با همه کشورها تلاش می کند.

کلید واژه ها: مصر دیکتاتوری


نظر شما :