معاون نخست وزیر سوریه: به زودی همه چیز تمام می شود

۰۶ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۷:۰۱ کد : ۱۹۱۲۰۱۳ سرخط اخبار

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «الشرق الجدید»، «قدری جمیل» معاون نخست وزیر سوریه در امور اقتصادی تأکید کرد که نشانه های پایان بحران سوریه به زودی نمایان خواهد شد و افزود که معارضان و حامیان حکومت می توانند به نتیجه مشترکی در مورد پایان دادن به حضور تروریست ها در کشور برسند.

جمیل گفت: با وجود دشواری اوضاع فعلی نشانه های راه حلی که بتواند همه گرو ه ها را راضی کند نمایان می شود و حکومت سوریه پیش از همه طرحی راهبردی را ارائه داده است که در حال حاضر به مرحله اجرا رسیده است.

وی تأکید کرد که طرح راهبردی حکومت سوریه برای آشتی ملی بسیار مهم است و شامل مرحله آماده سازی، انتقالی و پایانی برای رسیدن به راهکاری برای پایان دادن به بحران این کشور می شود که رنج مردم و خسارت هایی که سوریه در این مدت متحمل شده را پایان می دهد.

جمیل افزود: این مسأله از همین امروز شدنی است زیرا اراده سیاسی برای محقق کردن آن وجود دارد و مردم نیز خواهان راه حل هستند و من گمان می کنم که امروز بیش از هر زمان دیگری به راهکاری که همه ملی گراها سوری خواهان آن هستند نزدیک شده ایم.

معاون نخست وزیر سوریه تأکید کرد که به عنوان یکی از اعضای جریان ملی و یکی از جریان های معارض در سوریه معتقد است که شعار سقوط حکومت شعاریست غیر عملی و بی فایده، زیرا تنها باعث ریخته شدن خون مردم و خسارت به کشور می شود و اجرای این شعار عوام فریب همان گونه که دیدیم در تونس و مصر تنها به سرنگونی رئیس جمهور و باقی ماندن حکومت منجر شد.

جمیل همچنین خاطر نشان کرد که ما به عنوان جریان ملی چه به عنوان حامی و یا معارض حکومت خواهان تغییری واقعی در نظام حکومتی هستیم و بند هشتم قانون اساسی فعلی سنگ بنای اصلی این تغییر را فراهم می کند، تغییری به سوی تعددگرایی حزبی سیاسی واقعی که نظام سیاسی،اقتصادی و اجتماعی سوریه را شامل شود.

وی افزود: روند تغییر از زمان تصویب قانون اساسی و انتخابات مردمی گام های خود را به آرامی برمی دارد و من مطمئنم که این روند در دوره های آینده سریع تر خواهد شد.

این مقام ارشد سوری همچنین در مورد انتقال اتباع روسیه از طریق فرودگاه بین المللی بیروت در دو روز گذشته تصریح کرد که بیش از 30 هزار تبعه روسیه در سوریه حضور دارند که 77 نفر دو روز پیش به کشور خود بازگشته اند و مسکو تنها به کسانی که خواهان بازگشت به کشور خود بوده اند کمک کرده است و سفیر روسیه در دمشق فراخواندن اتباع کشورش از سوریه را رد کرده است.

قدری جمیل در مورد موضع کشورهای عربی در مورد بحران سوریه نیز گفت: موضع حکومت های عربی و ملت عرب با هم متفاوت است و حاکمان عربی میزانی برای سنجش موضع اعراب در مورد بحران سوریه نیست و آنها در واقع موضع آموزگاران خود که کشورهای غربی هستند را نمایندگی می کنند.

کلید واژه ها: سوریه حکومت بحران موضع


نظر شما :