تکذیب خبر سکته اخضر الابراهیمی

۱۰ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۵:۱۱ کد : ۱۹۱۲۱۸۱ سرخط اخبار

 در پی انتشار اخباری مبنی بر سکته مغزی فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه، سازمان ملل با صدور بیانیه ای صحت این خبر را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آلمان، سازمان ملل در بیانیه ای گزارش های خبری مبنی بر سکته مغزی اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه را تکذیب کرد.

در این بیانیه آمده است: گزارش های وجود دارد که به دروغ مدعی اند اخضر الابراهیمی دچار سکته مغزی شده است. اما باید بگوییم که به طور قطع این گزارش ها درست نیست.

همچنین در این بیانیه سازمان ملل تاکید کرد: الابراهیمی به تلاش های دیپلماتیک خود در سوریه ادامه داده و امروز (سه شنبه) گزارش خود در خصوص سوریه را به شورای امنیت تقدیم می کند.

همچنین خبرگزاری سوریه نیوز نیز اعلام کرد: الابراهیمی امروز گزارش نهایی خود درباره مذاکرات سه جانبه اش با میخائیل بوگدانف، معاون وزیر امور خارجه روسیه و ویلیام برنز، معاون وزیر خارجه آمریکا را به اعضای شورای امنیت تقدیم خواهد کرد.

الابراهیمی همچنین شورای امنیت را در جریان نتایج آخرین سفرش به سوریه و دیدارش با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه قرار خواهد داد.

اخضر الابراهیمی 11 سپتامبر دیداری را با بوگدانف و برنز در ژنو برگزار کرد که این دیدار در نوع خود دومین دیدار میان سه طرف درباره بحران سوریه بود.

کلید واژه ها: سوریه الابراهیمی بیانیه


نظر شما :