اروپا هرگز حزب‌الله را در لیست ترور قرار نمی دهد

۲۱ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۲:۲۸ کد : ۱۹۱۲۵۸۵ سرخط اخبار

به گزارش فارس به نقل از النشره، محافل نزدیک به پرونده انفجار در اتوبوس گردشگری اسرائیلی ها در کشور بلغارستان اعلام کردند که حزب الله لبنان با اتهام زنی های خارجی در این موضوع که با فشارهای آمریکا و اسرائیل به بلغارستان صورت گرفته است، با خونسردی تعامل می کند و از همان ابتدا مرزهای این هجمه جدید علیه خود را می شناسد.

این منبع تاکید کرد که کشورهای اروپایی می دانند که آنها به حزب الله نیاز دارند و حزب الله به آنها نیازی ندارد و هر تصمیمی در این راستا می تواند بر منافع این کشورها تاثیر منفی داشته باشد و عکس آن صادق نیست.

این منابع در مورد اسرائیل نیز اعلام کردند که کابینه اسرائیل برای آغاز جنگ جدید علیه لبنان نیاز به بهانه یا توجیه ندارد و شانتاز اطلاع رسانی کنونی نمی تواند تحولات میدانی قطعی و میزان آمادگی مقاومت برای مقابله با هر تجاوزی را به تعویق یا تسریع وادارد.

در همین راستا یک منبع لبنانی ارشد به روزنامه الجمهوریه چاپ این کشور گفت که اتحادیه اروپا هیچ تصمیمی برای قرار دادن حزب الله در لیست ترور خود ندارد، چرا که دیدگاه اروپایی ها نسبت به حزب الله به کلی با طرف آمریکایی که منافع صهیونیست ها را دنبال می کند، متفاوت است.

همچنین منابع اروپایی به روزنامه الحیات اعلام کردند که فرانسه و سایر کشورهای مشارکت کننده در نیروهای یونیفل در جنوب لبنان هرگز قرار دادن حزب الله در لیست ترور خود را نمی پذیرند. آنها معتقدند که برای برگزاری سالم انتخابات در لبنان باید از ثبات و امنیت در این کشور حمایت کرد.

این منابع از نقش تاثیر گذار دیریک بلامبلی هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در لبنان در این راستا خبر داده و اعلام کردند که وی تمایل زیادی به دوری از وارد شدن در درگیری های سیاسی با حزب الله لبنان دارد، او معتقد است که فرانسه هم اکنون مشغول جنگ در مالی است و نمی تواند جنوب لبنان را نیز به جبهه ای شعله ور شده علیه خود تبدیل کند.

بنا بر اظهارات این منابع در همین راستا بوده که در طول دوره اخیر با وجود انفجارهای متعدد در مسیر کاروان های یونیفل در جنوب لبنان این کشورها هیچ بیانیه تحریک کننده ای را در متهم کردن گروهی به انجام این انفجارها صادر نکرده است.

روزنامه الحیات در خبری دیگر به نقل از منابع رسمی نوشت که با وجود فشارهای آمریکا و اسرائیل قرار دادن حزب الله در لیست ترور تنها یکی از گزینه های اروپاست و قطعا تنها گزینه موجود نیست.

بنا بر اذعان رسانه های صهیونیست، آمریکا و رژیم صهیونیستی اخیرا فشار زیادی را بر دولت بلغارستان وارد کرده اند تا حزب الله را به دست داشتن در انفجار اتوبوس گردشگران اسرائیلی در بلغارستان که منجر به کشته شدن ۵ صهیونیست شد، متهم کنند. در پی صدور این حکم این کشورها با حنجال رسانه ای سعی کردند اهرم فشار دیگری را در تقابل با حزب الله ایجاد کنند تا شاید بتوانند عزم و اراده مقاومت را در معادلات کنونی منطقه بشکنند.

کلید واژه ها: حزب الله لبنان اسرائیل بلغارستان


نظر شما :