بازگشت احمدی نژاد از سفر 4 روزه به مصر

۲۱ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۲:۴۷ کد : ۱۹۱۲۵۹۱ سرخط اخبار

رییس جمهوری اسلامی ایران که به دعوت همتای مصری اش و به منظور شرکت در دوازدهمین نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی به مصر سفر کرده بود، پس از حضور در این نشست و دیدار و گفت و گو با مقام های مختلف، این کشور را ترک کرد.

به گزارش خبرنگار اعزمی ایرنا، ˈمحمود احمدی نژادˈ رییس جمهوری کشورمان هنگام ترک این کشور در فرودگاه از سوی مقام های مصری بدرقه شد.

رییس جمهوری پیش از ترک قاهره، از آرامگاه سید نفیسه از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) در این شهر را زیارت کرد.

احمدی نژاد صبح روز سه شنبه گذشته سفر به مصر را آغاز کرده بود.

دوازدهمین نشست سران 57 کشور عضو سازمان همکاری های اسلامی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (18 و 19 بهمن) در قاهره مرکز مصر برگزار شد و در آن مهمترین مشکلات جهان اسلام به ویژه راههای برون رفت از بحران در سوریه،مالی و فلسطین مورد بررسی قرار گرفت.

رییس جمهوری اسلامی ایران در این سفر علاوه بر شرکت در اجلاس ، با سران کشورهای مختلف نیز دیدار و گفت و گو داشت که مهمترین آنها ملاقات با محمد مرسی رییس جمهوری مصر بود که انتظار می رود تحولی اساسی در روابط دو کشور را در پی داشته باشد.

رییس جمهوری کشورمان همچنین با محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین و بعضی از شخصیت های مردمی و دینی مصر ملاقات هایی داشت.

دوازدهمین اجلاس سران کشورهای اسلامی قرار بود پانزدهم ماه مارس سال 2011 در شرم الشیخ مصر برگزار شود که با توجه به وقوع انقلاب مردمی در این کشور و ناآرام بودن مصر این اجلاس لغو شد.

نخستین اجلاس سازمان همکاری های اسلامی در سال 1969 در مراکش برگزار شد و پس از آن دوره های دوم تا یازدهم این اجلاس به ترتیب در سال 1974 در پاکستان ، سال 1981 در مکه مکرمه ، سال 1984 در مراکش، سال 1987 در کویت، سال 1991 در سنگال، سال 1994 در مراکش، سال 1997 در ایران، سال 2000 در قطر، سال 2003 در مالزی و سال 2008 در سنگال برگزار شد.

کلید واژه ها: سال مصر اجلاس


نظر شما :