ناتو درخواست کرزی را پذیرفت

۲۹ بهمن ۱۳۹۱ | ۲۲:۳۲ کد : ۱۹۱۲۹۲۳ سرخط اخبار

فرمانده کل نیروهای ناتو در افغانستان گفت که از فرمان اخیر حامد کرزی برای منع بمباران هوایی مناطق مسکونی توسط ناتو به درخواست نیروهای امنیتی داخلی حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ژنرال جوزف دانفورد، فرمانده کل نیروهای ناتو در افغانستان گفت که راههای دیگری هم برای حمایت نیروهای افغان وجود دارد.

به گفته وی نیروهای ناتو در کاهش تلفات غیرنظامیان پیشرفت فوق العاده ای داشته اند. تلفات غیرنظامیان از موضوع های حساس در روابط نظامیان بین المللی و حکومت افغانستان شمرده می شود.

پس از آن که 10 غیرنظامی در حمله هوایی نیروهای ناتو در ولایت شرقی کنر کشته شدند، حامد کرزای، رئیس جمهور افغانستان دستور داد که نیروهای امنیتی داخلی دیگر نمی توانند از ناتو درخواست حمله هوایی کنند.

به گزارش مسئولان محلی، در این عملیات سه فرمانده وابسته به گروه طالبان هدف قرار گرفتند و زمانی که آنها در یک خانه مسکونی بودند، حمله هوایی انجام شد که در نتیجه این سه فرمانده به همراه اعضای این خانواده کشته شدند.

این موضوع در رسانه های داخلی افغانستان واکنش های متفاوتی را برانگیخته است.

برخی از رسانه ها از تصمیم اخیر کرزای استقبال کرده و گفته اند که باید نقش نیروهای ناتو در عملیات نظامی محدود شود تا تلفات غیرنظامیان کاهش یابد. اما برخی رسانه های دیگر گفته اند که منع حملات هوایی ناتو دست نیروهای داخلی را در انجام عملیات علیه شورشیان می بندد.

کلید واژه ها: ناتو نیروهای ناتو در نیروهای ناتو افغانستان


نظر شما :