نتانیاهو: مرزهای خود با سوریه را به شدت تحت نظر داریم

۳۰ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۶:۳۸ کد : ۱۹۱۲۹۴۸ سرخط اخبار

نخست وزیر اسرائیل با اشاره به درگیری ها در سوریه اظهار داشت این رژیم مرزهای سرزمین های اشغالی با سوریه را به شدت تحت نظر دارد و اجازه عبور افراد از آن را نمی دهد مگر در شرایط استثنایی.

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از پایگاه خبری «عاروتص شوع»، «بنیامین نتانیاهو» یکشنبه اعلام کرد: اسرائیل مرز خود با سوریه را به دقت زیر نظر دارد و تحت شرایط استثنایی اجازه عبور افراد از مرز را می دهد.

سخنان او یک روز پس از آن بیان شد که اسرائیل به 7 تروریست سوری مجروح اجازه داد با عبور از مرز وارد سرزمین های اشغالی شوند که این افراد سپس برای مداوا راهی بیمارستان «زیو» شدند.

نتانیاهو در جلسه هفتگی کابینه خود گفت: ما به نظارت بر مرزها ادامه می دهیم و از عبور افراد از آن جلوگیری می کنیم به جز در شرایط خاص و ویژه.

سخنگوی بیمارستان زیو در این رابطه به خبرگزاری فرانسه گفته، وضعیت یکی از 7 مجروح بحرانی است. با این حال، وزرات جنگ اسرائیل و مسئولان بیمارستان از بیان اینکه آیا این افراد از اعضاء گروه های مخالف سوری بوده اند یا ارتش سوریه، خودداری کرده اند.

نتانیاهو با اشاره به این ماجرا گفت، تنش در مرز سرزمین های اشغالی با سوریه یک عنصر اساسی در مذاکرات او با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا خواهد بود. اوباما قرار است ماه آینده اولین دیدار رسمی خود از اراضی اشغالی را انجام دهد.

کلید واژه ها: سوریه اسرائیل


نظر شما :