دیپلمات ایرانی از دو ماه پیش پنهان شده است!

۰۴ اسفند ۱۳۹۱ | ۲۳:۴۷ کد : ۱۹۱۳۱۰۷ سرخط اخبار

رسانه های نروژی مدعی شده اند که یکی از کارکنان ارشد سفارت ایران در اسلو پایتخت نروژ پناهنده شده است ولی وکیل نروژی وی دلیل این اقدام را ذکر نکرده است.

یورگن لودال به روزنامه داگبلادت گفته است موکل وی می خواهد ناشناس باقی بماند و قصد ندارد چیزی در مورد سوابق خود و چرایی درخواست پناهندگی بگوید. روزنامه نروژی زمان این پناهندگی را به دسامبر سال گذشته مربوط می داند و اظهار داشته این دیپلمات سابق و خانواده وی در مکانی پنهانی زندگی می کنند. گفته می شود وی چندین سال در سفارت ایران در اسلو مشغول به کار بوده است.

نه وزارت خارجه نروژ و واحد اطلاعات پلیس این کشور و نه مقامات سفارت ایران در نروژ در مورد این مساله اظهار نظر نکرده اند ولی طبق گزارش ها، وی و خانواده اش در انتظار آن هستند که آژانس مهاجرت نروژ در مورد آنها تصمیم بگیرد.

پیش از این نیز محمدرضا حیدری در اواخر سال 2009 از نروژ تقاضای پناهندگی کرد و پذیرش درخواست وی باعث ایجاد کدورت هایی در روابط ایران و نروژ شد.

کنسول سابق ایران در اسلو کمتر از یک ماه پیش با طرح ادعاهایی غیرمنطقی در مصاحبه ای با کانال ۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به مقامات این رژیم هشدار داده، ایران در صورت به دست آوردن سلاح هسته ای، از آن برای نابودی این رژیم استفاده خواهد کرد. وی مدعی شده بود در صورتی که زمان بیشتری به ایران داده شود، خواهد توانست تا یک سال بمب هسته ای تولید کند و قطعاً از آن علیه اسرائیل استفاده خواهد کرد. وی همچنین در ادعایی عجیب تر مدعی شده بود، ایران مایل به نابود کردن شمار بسیاری از کشورهاست!

شاید بهترین توصیف از چنین رفتارهایی سخنان سخنگوی وزارت خارجه در مورد افرادی با رفتارهای مشابه در چند سال اخیر باشد: « «کسی در وزارت امور خارجه انگیزه آنها را باور نمی کند...در این اقدام بیشتر نوعی ترجیح منافع شخصی و خانوادگی به منافع ملی، قابل توجه است.»

در واقع افرادی پس از پایان دوره کار خود در خارج از کشور، تمایلی به ترک شرایط مرفه کشورهای اسکاندیناوی که فرزندان آنها نیز به آن عادت کرده اند را ندارند و انگیزه های مادی خود را در پناه ادعاهای سیاسی پنهان می کنند و نه تنها به ملت خود بی احترامی می کنند بلکه به زحمت دیگر کارکنان وزارت خارجه خیانت می کنند که در بسیاری موارد سختی کار و نمایندگی ایران را از آفریقا تا محیط های پرتنش و گاه خصمانه غربی را تحمل می کنند.

کلید واژه ها: نروژ


نظر شما :