انتقاد شدید مسکو از واشنگتن بر سر سوریه

۰۵ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۲:۴۶ کد : ۱۹۱۳۱۲۷ سرخط اخبار

نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی با صدور بیانیه ای ضمن اعتراض شدید به عملکرد آمریکا در قبال بحران سوریه، واشنگتن را به مانع تراشی برای محکوم کردن اقدامات تروریستی درآن کشور از سوی اعضای شورای امنیت کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا از مقر سازمان ملل نمایندگی روسیه با صدور بیانیه ای از مانع تراشی های آمریکا برای صدور چنین بیانیه ای بشدت اعتراض کرد.

نمایندگی آمریکا در سازمان ملل نیز بدون اشاره به مخالفت سوزان رایس، بیانیه ای صادر کرد و مدعی شد روسیه با پیشنهاد گنجاندن بندی در بیانیه که حملات ارتش سوریه را محکوم می کرد، مخالفت کرده و از این رو مانع از اجماع و صدور بیانیه شد.

نمایندگی آمریکا در سازمان ملل مدعی شده است که آمریکا همه حملات تروریستی را محکوم کرده و آن را غیر قابل قبول می داند.

این ادعا در حالی مطرح می شود که آمریکا در دو سال گذشته بارها مانع از محکوم کردن حملات تروریستی گروه های مخالف حکومت سوریه در شورای امنیت شده است.

نمایندگی دایم روسیه در سازمان ملل با صدور بیانیه ای آمریکا را متهم به مانع تراشی برای صدور بیانیه شورای امنیت درباره بمبگذاری دمشق کرد.

نمایندگی روسیه در سازمان ملل تاکید کرده است که این رفتار دولت آمریکا اعمال تروریستی را از جمله آن دست اعمال تروریستی که کنسولگری آمریکا را در بنغازی هدف قرار داد، تشویق می کند.

نمایندگی روسیه در سازمان ملل در این بیانیه تصریح کرده است که در حملات انتحاری روز پنجشنبه دمشق، به بخشی از ساختمان سفارت و اقامتگاه دیپلماتیک روسیه در دمشق خسارت وارد شده است.

کلید واژه ها: بیانیه آمریکا روسیه بیانیه ای مانع تروریستی صدور بیانیه روسیه در سازمان روسیه در سازمان ملل محکوم حملات


نظر شما :