سکوت سازمان کنفرانس اسلامی در قبال هتک حرمت به اماکن مقدس

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۳:۵۴ کد : ۱۹۱۵۷۵۸ سرخط اخبار

به گزارش خبرگزاری فارس، عناصر گروهک تروریستی «جبهه النصره» وابسته به القاعده در سوریه پنجشنبه گذشته با حفر قبر حجر بن عدی پیکر ایشان را به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

جبهه النصره پس از آن با انتشار بیانیه ای در شبکه های اجتماعی و اینترنت، اذعان کرد که پیکر «حجر بن عدی» را به جای دیگر منتقل کرده است؛ با این توجیه که نظام سوریه به جای قبر ساختمانی را اطراف آن ساخته است.

حجر بن عدی در سال 51 به همراه پسرش و تعدادی دیگر از صحابه توسط معاویه بن ابی سفیان به شهادت رسید. وی از یاران امام علی(ع) و فرمانده سپاه ایشان در جنگ نهروان علیه خوارج بود.

منطقه "عدرا" در استان "ریف دمشق" که پیکر حجر بن عدی در آنجا مدفون بود، تحت کنترل عناصر وابسته به گروهک تروریستی جبهه النصره است.

گروهک تروریستی  النصره و دیگر گروه های افراطی بارها تهدید کرده اند که اماکن زیارتی و مقدس را در سوریه تخریب می کنند.

*قطر، عربستان و ترکیه در پس پرده اهانت به مقدسات

شیخ حسام شعیب از مبلّغان اسلامی در گفت وگو با شبکه خبری العالم، کشورهای قطر، ترکیه و عربستان را عامل و همدست گروه های تکفیری برای اهانت به مقدسات اسلامی و تخریب قبور بزرگان دینی دانست و گفت: نبش قبر صحابی بزرگوار حجر بن عدی در ریف دمشق جرمی نابخشودنی و توهین به اسلام است و سازمان همکاری اسلامی باید مانع تکرار چنین اهانت هایی شود.

«شیخ مهدی الصمیدعی» مفتی اهل تسنن عراق نیز در گفت وگو با العالم، سکوت سازمان های اسلامی در قبال تعدی به آرامگاه "حجر بن عدی" را محکوم کرد و هشدار داد که این سکوت باعث بروز فتنه میان مسلمانان می شود.

پایکوبی عناصر مسلح هنگام نبش قبر حجر بن عدی

"احمد الخباز" از شاهدان این اقدام تجاوزکارانه، به خبرنگار العالم گفت: عناصر مسلح هنگام ارتکاب این جنایت، به جشن و پایکوبی پرداختند.

وی تأکید کرد: مردم سوریه پس از شنیدن این اقدام تروریست ها به شدت خشمگین و ناراحت شده اند.

الخباز تصریح کرد: مرقد این یار پیامبر (ص)، برای مردم سوریه از اماکن و زیارتگاه های شناخته شده و معروف بود.

الخباز تأکید کرد: تخریب این مکان مقدس و نبش قبر حجر بن عدی که از سوی مرکز جهانی فتوا به رسمیت شناخته شده، اقدامی برخاسته از تفکر وهابیت است.

هتک حرمت قبر حجر بن عدی با موج محکومیت ها از سوی شخصیت های علمی و سیاسی، اندیشمندان و انجمن های و جنبش های دینی و سیاسی مختلف همراه بود.

تعطیلی حوزه های علمیه  قم و نجف اشرف

مراجع عظام تقلید حوزه های علمیه قم و نجف اشرف در اعتراض به نبش قبر حجر بن عدی در سوریه توسط تروریست ها در محکومیت این اقدام شنیع، امروز 14 اردیبهشت ماه دروس حوزه های علمیه سراسر کشور را تعطیل کردند.

طلاب و فضلای حوزه ساعت 11 صبح با شرکت در تجمع اعتراض آمیزی در مدرسه علمیه فیضیه قم، این عمل ننگین و وحشیانه را محکوم کردند.

حزب الله لبنان: مخالفان سوریه مدعی حمایت از مقدسات کجایند

حزب الله لبنان نیز با صدور بیانیه ای، ضمن ابراز تاسف عمیق از این اقدام، آن را محکوم کرده و این سوال را مطرح کرد که  مخالفان سوری که مدعی حمایت از مقدسات هستند، اکنون کجا هستند؟

در این بیانیه ضمن اشاره به اینکه سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله نیز دو روز پیش در مورد هتک حرمت مقدسات مذهبی در سوریه هشدار داده بود،  آمده است: آنچه انتظار آن را داشته و نگرانش بودیم رخ داد.

بر اساس این بیانیه، نبش قبر حجر بن عدی  و هتک حرمت آن به خوبی منطق جنایتکارانه تروریست ها را که مبتنی بر بی حرمتی به مقدسات مسلمانان و مسیحیان است به نمایش گذاشت و اکنون باید پرسید مخالفان سوری که مدعی حمایت از مقدسات و دفاع از بارگاهها و مراکز مذهبی بودند، اکنون کجا هستند؟

اتحادیه صوفی های مصر: یونسکو و سازمان ملل با این اقدام شبه نظامیان وهابی مقابله کنند

«عبدالناصر حلمی» دبیرکل اتحادیه جریان های صوفی مصر در گفت وگو با شبکه خبری «العالم» گفت: چندین مقبره را در شماری از استان های مصر از جمله القلیوبیه، الفیوم، اسوان، البحیره و قاهره تخریب کردند؛ این موضوع در عربستان، لیبی، الجزایر، مالی و سایر کشورهای آفریقایی نیز روی داده است.

وی افزود: تخریب مقبره حجر بن عدی از صحابه پیامبر اکرم (ص) در سوریه جدید نیست، و این اقدامات در چارچوب تفکر تکفیری و وهابی برای تخریب مقبره ها و اماکن زیارتی و مقدس صورت می گیرد.

دبیرکل اتحادیه جریان های صوفی مصر تأکید کرد که این مقبره ها تنها متعلق به مسلمانان نیست، بلکه میراثی جهانی است؛ لذا علاوه بر علمای اسلام از سازمان ملل و سازمان یونسکو می خواهیم که تدابیر لازم را برای محافظت از این میراث جهانی اتخاذ کنند.

توطئه یهودی آمریکایی برای به راه انداختن جنگ طائفه ای در سوریه

شیخ «احمد القطان»، رئیس جمعیت لبنانی «قولنا والعمل» در گفت وگو با شبکه «العالم»، با اشاره به اینکه تکفیری ها تفکر یهودی - آمریکایی دارند، در واکنش به اقدام گروه های تکفیری در نبش قبر حجر بن عدی صحابی پیامبر اکرم (ص) در سوریه، گفت: گروههایی که در فتنه طائفه ای و مذهبی گرفتار شده اند، یک تفکر انزوا گرایانه را در دستور کار خود قرار داده اند؛ این اقدام نشان می دهد که این گروه ها به دنبال آزادی و دموکراسی نیستند، بلکه خواهان به راه انداختن درگیری های طایفه ای و مذهبی هستند.

رئیس جمعیت لبنانی «قولنا والعمل» با اشاره به ادعای انقلابی بودن این افراد تأکید کرد که این اقدامات احساسات شیعیان و اهل تسنن را در هر مکانی جریحه دار می کند.

شیخ احمد القطان این اقدامات را نتیجه تفکرات انزواگرایانه و تکفیری و متعصب آنها دانست و در واکنش به جشن و پایکوبی تکفیری ها بعد از تخریب مقبره حجربن عدی، نبش قبر در اسلام را حرام دانست و گفت: مزدوران آمریکایی - یهودی پس از شکست نظامی در سوریه، به این شیوه روی آورده اند.

نبش قبر حجر فتنه قدیمی وهابیت است/سازمان کنفرانس اسلامی کجا است؟

شیخ «عبدالرزاق مونس» معاون پیشین وزیر اوقاف سوریه نیز در گفت وگو با شبکه خبری «العالم» با اشاره به تخریب مقام و مزار اصحاب، اولیا و صالحین در برخی کشورهای عربی و اسلامی، افزود: تجاوز و توهین به عزت و کرامت صالحان، صحابه و اهل بیت در واقع فتنه ای قدیمی است که در اوایل قرن نوزدهم زمانی که وهابیت اعلام وجود کرد آغاز شد.

شیخ مونس با اشاره به اسناد تاریخی از سرچشمه یهودی - صهیونیستی تفکر وهابی گفت: اولین اقدامی که وهابی ها تحت نام توحید و مبارزه با شرک انجام دادند تخریب قبور صحابه در مکه و مدینه منوره بود، حتی نزدیک بود قبر رسول اکرم (ص) را نیز تخریب کنند، همچنین قبر سید الشهدا حمزه بن عبدالمطلب و نیز شهدای جنگ احد را ویران کردند و سپس قبور آل بیت اطهار و صحابه پیامبر را نیز تخریب کردند.

شیخ مونس، تصریح کرد: سازمان کنفرانس اسلامی کجاست؟ اعضای مجمع فقه اسلامی کجا هستند؟ طرف هایی مسؤول در انجمن علمای مسلمان کجا هستند؟ آنها باید در حال حاضر برای تصحیح مرجعیت به سمت کتاب و سنت، حضوری پررنگ داشته باشند.

جماعت علمای عراق: سازمان کنفرانس اسلامی سریال توهین به نمادهای تاریخ اسلام را متوقف کند

جماعت علمای عراق نیز با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: سریال هدف قرار دادن اندیشه ها و شخصیت ها و نماد های تاریخ اسلام همچنان ادامه دارد و هفته گذشته شماری از خارج شدگان از دین، بارگاه «حجر بن عدی»، از صحابه گرانقدر حضرت علی(ع) را پس از تخریب نبش قبر کردند که یکی از مظاهر و نشانه های توهین به شخصیت ها و نمادهای تاریخ و دین اسلام است.

 جماعت علمای عراق از جامعه بین المللی، موسسات و نهادهای وابسته به سازمان ملل خواست هرچه سریع تر در اقدامی، حمایت کامل از اماکن مقدس مذهبی و آثار تاریخی و مناطق  مقدس تمام ادیان و طوایف را در سوریه و تمام کشورهای بحرانی منطقه خاورمیانه و جهان تامین و تضمین کند.

یک مقام الازهر: الازهر هتک حرمت به صحابه را حرام می داند

شیخ «منصور مندور» از مسئولان الازهر در مصاحبه با شبکه العالم گفت: موضع الازهر همواره مشخص بوده و با دیده احترام به همه مسلمانان می نگرد و صحابه پیامبر نیز جایگاه ویژه و خاصی در قرآن کریم دارند.

وی افزود: الازهر بی احترامی و توهین به درگذشتگان به ویژه صحابه پیامبر را محکوم می کند، زیرا آنها دارای جایگاه بالایی هستند و الازهر نیز با چنین اقداماتی مخالف است و آن را حرام می داند به ویژه صحابه بزرگ پیامبر حجر بن عدی که پیامبر را ملاقات کرده بود و جایگاه والایش نیز برای همه مشخص است.

شیخ مندور خاطرنشان کرد: مرکز پژوهش های اسلامی وابسته به الازهر نیز در اولین نشست خود موضع مشخص الازهر را در برابر این حملات و توهینها اعلام خواهد کرد.

محمد تیجانی: اقدامات تروریست های سوریه نتیجه فتواهای وهابی است

اسلام شناس برجسته تونسی با محکوم کردن حمله تروریست ها به مزار «حجر بن عدی» تاکید کرد که اقداماتی که امروز در سوریه روی می دهد، نتیجه فتواهای علمای وهابی است

وی اظهار داشت که اقداماتی که در سوریه روی می دهد، نتیجه فتواهای سلفی های تندرو و وهابیون است.

این اسلام پژوه تونس اظهار داشت: فتواهای افرادی چون قرضاوی تنها با هدف تخریب مقاومت علیه اسرائیل است و آتش جنگ طائفه ای که امروز شعله ور شده، توسط علمایی چون قرضاوی و مفتی های سعودی پس از اشغال عراق جرقه زده شد.

 هدف هتکان مزار «حجر بن عدی» فتنه انگیزی میان ادیان اسلامی است

عضو هیئت رهبری جنبش امل لبنان نیز در اظهاراتی نبش قبر «حجر بن عدی» صحابه پیامبر اکرم(ص) در ریف دمشق را محکوم کرد.

شیخ «حسن شریفه» نبش قبر «حجر بن عدی» را محکوم و تاکید کرد: این تجاوز نه تنها تجاوز به اسلام بلکه تجاوز به ارزش های انسانی و اثبات این حقیقت است که آزادی که آنها به دنبال آن هستند به منزله روشنایی برای آنها جهت رسیدن به خواسته های حقیقی شان یعنی فتنه انگیزی در میان ادیان در منطقه ماست

حوثی های یمن نیز نبش قبر «حجر بن عدی» را محکوم کردند

جنبش شیعی الحوثی با صدور بیانیه ای تاکید کرد که نبش قبر حجربن عدی صحابی امیر المومنین(ع) اقدامی غیر انسانی است.

جنبش شیعی الحوثی یمن در بیانیه ای که نسخه ای از آن در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفته، اعلام کرد: محکومیت شدید خود را نسبت به اقدام وهابیون سوریه در نبش قبر حجربن عدی صحابی امیر المومنین(ع) اعلام می کنیم و آن را اقدامی غیراخلاقی و غیرانسانی می دانیم.

در این بیانیه آمده است: این اقدام با اخلاق اسلامی و مبانی بزرگ آن که بر اساس تکریم انسان مرده یا زنده است، هماهنگی ندارد.

کلید واژه ها: سوریه قبر عدی نبش قبر نبش حجر صحابه حجر بن بن عدی حجر بن عدی پیامبر اسلام محکوم بیانیه عدی» «حجر قبر حجر الازهر بن عدی» «حجر بن «حجر بن عدی» را محکوم تکفیری مقدسات علمای فتنه وهابی قبر حجر بن مقدس تفکر وگو با گفت وگو مذهبی با شبکه توهین وگو در گفت وگو با کجا نبش قبر حجر بن مقبره صحابه پیامبر در گفت وگو نبش قبر حجر توهین به گفت وگو با تجاوز مسلمانان فتواهای حرمت صحابی العالم یهودی (ص) نتیجه عدی در وگو با شبکه بیانیه ای وابسته عراق وابسته به قبر حجر بن عدی گفت وگو با شبکه بن عدی در اماکن تروریست


نظر شما :