تلاش پدر علم هسته‌ای پاکستان برای اتحاد احزاب سیاسی

۲۲ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۴:۴۶ کد : ۱۹۱۳۹۰۲ سرخط اخبار

 فارس: با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات پاکستان، پدر علم هسته ای این کشور در کنار سایر احزاب و شخصیت های سیاسی، فعالیت های انتخاباتی خود را افزایش داده است.
خبرگزاری فارس: تلاش پدر علم هسته ای پاکستان برای اتحاد احزاب سیاسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام آباد، عبدالقدیرخان دانشمند هسته ای پاکستان توانسته است نزدیک به 10 حزب سیاسی این کشور را با یکدیگر متحد کرده و در کنار خود جمع کند.

گزارش ها حاکی از آن است که این 10 حزب به این توافق دست یافته اند که با یک نشان انتخاباتی وارد عرصه انتخابات شده و برای کسب حداکثر آرا در کنار هم تلاش کنند.

براساس قانون انتخابات پاکستان هر گروه و حزب با نماد و نشانه خاصی از جمله «ترازو»، «شیر» و ... موجودیت خود برای حضور در انتخابات را اعلام می کند.

«تحریک تحفظ پاکستان» حزب تحت رهبری عبدالقدیرخان اعلام کرده است که در جلسه ای با حضور وی با این 10 حزب به توافق رسیده است.

گفته می شود عبدالقدیرخان بعد از پایان این جلسه در کنفرانس خبری مشترک با «لیاقت بلوچ» معاون و نایب رئیس حزب «جماعت اسلامی» ابراز داشته است که حزب تحفظ پاکستان حاضر است با تمام احزاب سیاسی مذاکره کند.

وی در ادامه افزوده است که ما حاضر هستیم با همه احزاب ائتلاف کنیم و هدف حزب تحریک تحفظ پاکستان، متحد کردن تمام سیاستمداران با صلاحیت و کارآمد است.

قدیرخان همچنین از گردهمایی بزرگ حزب تحریک تحفظ پاکستان در ماه آوریل در نزدیکی منطقه «منار» پاکستان خبر داد.

انتخابات پاکستان در ماه می سال جاری میلادی برگزار خواهد شد و اکنون تمامی احزاب سیاسی و مذهبی این کشور فعالیت انتخاباتی خود را با شور و حرارت خاصی آغاز کرده اند.

کلید واژه ها: پاکستان سیاسی تحفظ


نظر شما :