کاردار سوییس به وزارت خارجه احضار شد

۳۰ اسفند ۱۳۹۱ | ۲۲:۲۹ کد : ۱۹۱۴۱۴۰ سرخط اخبار

جمهوری اسلامی ایران مسوولیت دولت آمریکا را در جلوگیری از استفاده تروریست ها از سلاح های شیمیایی در سوریه، مورد تاکید قرار داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) محسن نذیری معاون مدیر کل امور سیاسی بین المللی وزارت امور خارجه با احضار کاردار سوییس به عنوان حافظ منافع آمریکا در تهران، با محکومیت شدید استفاده از سلاح های شیمیایی، دولت های حامی شورشیان در سوریه را مسوول این اقدام دانست.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران قبلاً نسبت به احتمال ارتکاب این جنایت، هشدار داده بود؛ لذا موکداً مسوولیت دولت آمریکا را در

جلوگیری از دستیابی شورشیان به سلاح شیمیایی و استفاده از آن، مورد تاکید قرار می دهد.

وی هم چنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو فعال کنوانسیون سلاح های شیمیایی و قربانی بزرگ این سلاح ها، با یادآوری مسوولیت همه دولت ها در منع توسل به سلاح های شیمیایی، از همه دولت ها انتظار دارد، صریحاً و در اسرع وقت، این جنایت را محکوم نموده و از هر اقدامی برای پیشگیری از تکرار آن فروگذاری نکنند.

این مقام مسوول ایرانی خواهان تحقیق بیطرفانه نسبت به این جنایت و تامین کنندگان این سلاح برای تروریست ها در سوریه گردید.

کاردار سوییس نیز پس از استماع اظهارات مقام ایرانی اظهار کرد که مراتب را سریعاً به دولت آمریکا منتقل می نماید.

لازم به ذکر است که آمریکا همچنان دارنده بیشترین ذخایر سلاح های شیمیایی است و این در حالی است که کشورها باید طبق تعهدات بین المللی تا سال 2012 تمامی سلاح های شیمیایی را نابود می کرده اند و آمریکا بر خلاف این تعهدات همچنان بخشی از ذخایر سلاح های شیمیایی خود را حفظ کرده است.

کلید واژه ها: سلاح های شیمیایی آمریکا


نظر شما :