ادبیات تعلیق را از هیچ احدی نمی‌پذیریم

۱۶ فروردین ۱۳۹۲ | ۲۰:۴۵ کد : ۱۹۱۴۵۷۵ سرخط اخبار

 

سیدحسین نقوی حسینی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی فارس در جنوب استان تهران در ارتباط با مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 در آلماتی اظهار داشت: دو طرف در نخستین نشست آلماتی توافق کردند نشست کارشناسی در استانبول برگزار شود و بعد از آن هم نشست 1+5 در جمهوری اسلامی ایران برگزار شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: این توافقات علامت این بود که دو طرف زمینه رسیدن توافق و نقاط مشترک را دارند. اغلب تحلیل گران نشست را مثبت ارزیابی کرده و آینده مذاکرات را مثبت می دیدند. نگرش جمهوری اسلامی هم همین بود که به هر حال نگاه به مذاکرات مثبت است.

خوش بینی مذاکرات آلماتی 1 مقداری کم رنگ شده است

نقوی حسینی در ادامه خاطرنشان کرد: اما از نشست آلماتی 1 تا نشست امروز یک سری اتفاقاتی افتاده و مواضعی گرفته شده و نظراتی نیز مطرح شده است که ما را نسبت به نتیجه نشست ناامید کرده و آن خوش بینی بعد از مذاکرات آلماتی 1 مقداری کم رنگ شده است.

نماینده مردم شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب هوشمندانه فرمودند واقعاً امیدوار به این مذاکرات نباید بود.

مواضع باید در راستای نزدیک شدن دوطرف باشد/مواضع دبیرکل آژانس انرژی هسته ای در راستای رسیدن به نقاط مشترک نبود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دلیل این نوع نگاه این است که بعد از آلماتی 1 انتظار این بود کسانی که در مواضع بین المللی یا کشورهای عضو 1+5 مواضعی را اتخاذ کنند که در راستای رسیدن به یک نقطه مشترک باشد و دو طرف را  به هم نزدیک کند.

وی عنوان کرد: اما همه شاهد بودیم به عنوان مثال چند روز قبل آمانو، دبیرکل آژانس انرژی هسته ای نقطه نظراتی را مطرح کرد که اصلاً در راستای توافق و رسیدن به نقاط مشترک نبود.

همواره در آستانه مذاکرات شاهد جملات دو پهلوی مذاکره کنندگان هستیم

نقوی حسینی افزود: این نوع مراجع معمولاً در آستانه هر نوع مذاکره جملات دوپهلویی را بیان می کنند که نه اثباتی است و نه نفی. جملاتی مطرح می کنند که نمی شود روی آن قضاوت های صریح و روشنی کرد. این جملات جز اینکه فضای مذاکرات را منفی بکند و فضای مذاکرات را به بن بست برساند نتیجه دیگری ندارد.

کنگره آمریکای مدعی مذاکره به دنبال اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران است

نماینده مردم شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک گفت: شاهد بودیم که کنگره آمریکایی ها که آنقدر ادعای مذاکره را دارند به دنبال اعمال فشار و تحریم های بیشتر علیه جمهوری اسلامی ایران است.

رفتار کشورهای 1+5 واقعاً ناامید کننده است / امروز هم روی خطوط  قرمز خود تاکید داریم

نقوی حسینی اضافه کرد: بنابراین نوع رفتار کشورهای 1+5 و مواضعی که آنها اتخاذ می کنند واقعاً ناامید کننده است و ما امیدی به نتایج مثبت نداریم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ما در همه مذاکرات خطوط قرمزی داریم که از قبل هم این خطوط را به طرف های خودمان اعلام کردیم. امروز هم قطعاً روی این خطوط قرمز تاکید خواهد شد.

انرژی و فناوری هسته ای حق مسلم ایران است / روی این موضوع با هیچ احدی مذاکره نمی کنیم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران انرژی و فناوری هسته ای را حق مسلم خود می داند و روی این موضوع با هیچ احدی احدی گفت و گو نخواهد کرد.

نماینده مردم شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک خاطرنشان کرد: ما فناوری که نیاز انرژیک ما در حوزه هسته ای را تامین بکند را هم ادامه خواهیم داد و هم به دست خواهیم آورد و در این زمینه هم با هیچ احدی وارد گفت و گو و معامله نمی شویم.

کلید واژه ها: مذاکرات آلماتی مذاکره احدی 1 مثبت آلماتی 1 جمهوری اسلامی در راستای حسینی


نظر شما :