سعیدی‌کیا: چرا تصویب تحریم ها بی اهمیت اعلام شد؟

۲۸ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۸:۵۱ کد : ۱۹۱۵۰۵۷ سرخط اخبار سهم دیپلماسی در انتخابات
سعیدی‌کیا: چرا تصویب تحریم ها بی اهمیت اعلام شد؟

قم فردا:  محمد سعیدی کیا، در نشست انتخاباتی خود در قم، شعار دولت خود را «آرامش و انسجام ملی، همکاری جهانی در دولت انقلاب اسلامی» اعلام کرد و عنوان داشت: امروز زمانی نیست که جامعه و مردم دچار التهاب باشند.

سعیدی کیا با بیان اینکه نباید دیواری به دور خود کشیده و از مناسبات بین المللی غافل باشیم خاطرنشان کرد: هر چه اتحاد میان مردم در داخل کشور بهتر باشد مقاومت خارجی بهتری نیز توسط دولت صورت می گیرد.

سعیدی کیا با بیان اینکه تحریم های بین المللی علیه ایران در جریان است بیان داشت: با این وجود جمهوری اسلامی دارای ظرفیت های همکاری اقتصادی و سیاسی گسترده ای با کشورهای خارجی به ویژه همسایگان خود است و می توان با بهره گیری بهینه از این ظرفیت ها و توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی، روابط سیاسی را هم تقویت کرد.

وی در خصوص رابطه با آمریکا گفت: تصمیم گیری نهایی در این مورد بر عهده رهبری است اما آنچه مهم است اینکه دولتی که همراه سیاست های رهبری حرکت کند به یقین در عرصه بین المللی نیز موفقیت های بهتری به دست می آورد.

وی با تاکید بر برخورد و بیان مقتدرانه و محترمانه در عرصه بین المللی عنوان داشت: این امر منافع ملی را تامین و شأن جمهوری اسلامی را حفظ می کند.

سعیدی کیا تحریم ها و سوء مدیریت داخلی را از عوامل اصلی مشکلات اقتصادی دانست و افزود: زمانی که تحریم ها تصویب می شوند و آنها را بدون اهمیت می دانیم اما چند ماه بعد که مشکلات هویدا شدند همه تقصیرها را به گردن همان تحریم ها بیندازیم همین به معنای سوء مدیریت است؛ چرا نباید واقعیت ها را با مردم در میان گذاشت؟

وزیر مسکن دولت نهم با بیان اینکه تاکنون استفاده بهینه ای از ظرفیت های اقتصادی ایران صورت نگرفته است گفت: به عنوان مثال می توان بحث ترانزیت از داخل خاک جمهوری اسلامی را به طور جدی مورد بررسی قرار داد و از این رهگذر علاوه بر درآمدزایی به توسعه مناسبات سیاسی هم کمک کرد.

کلید واژه ها: بین المللی اقتصادی تحریم کیا


نظر شما :