آلمان هم تهدید شد

۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۶:۲۲ کد : ۱۹۱۵۱۹۸ سرخط اخبار

 طالبان افغانستان اعلام کرد که این گروه تصمیم آلمان را برای نگه داشتن سربازان آلمانی در افغانستان پس از آنکه بیشتر سربازان ناتو سال آینده میلادی این کشور ترک می کنند، به شدت محکوم می کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یوتایتدپرس، پایگاه اینترنتی "خامه پرس" گزارش داد، "ذبیح الله مجاهد"، سخنگوی طالبان طی بیانیه ای تصریح کرد: ما تصمیم آلمان برای طولانی تر کردن اشغال افغانستان و نیز کشتار و ظلم آنها به ملت به ستوه آمده افغانستان را قویا محکوم می کنیم.

وی هشدار داد: دخالت مداوم آلمان در " این جنگ آمریکا" باعث خواهد شد طالبان در برابر این کشور یک موضع خشن اتخاذ کند و آلمان را با عملیات ویژه تاکتیکی هدف قرار دهد؛ حملاتی که آلمانها را از تصمیم غیرمنطقی شان پشیمان می کند.

دولت آلمان که سومین نیروی بزرگ از سربازان خارجی را در افغانستان مستقر کرده است، اخیرا اعلام کرد، پس از اتمام عملیات نظامی ناتو در سال 2014، 800 آموزش دهنده نظامی را در افغانستان نگه خواهد داشت.

دولت آلمان 4200 سرباز در افغانستان دارد که این میزان نسبت به استقرار اولیه آنها که بیش از 5000 نفر بودند، کاهش یافته است.

ناتو قصد دارد پس از سال 2014 هشت تا 12 هزار سرباز در افغانستان نگه دارد تا ارتش افغانستان را آموزش داده و یاری رسان آنها باشند.

کلید واژه ها: افغانستان آلمان


نظر شما :