تلویزیون مخالفان عربستانی آغاز به کار کرد

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۴:۳۰ کد : ۱۹۱۵۷۷۰ سرخط اخبار
پخش آزمایشی اولین شبکه تلویزیونی مخالفان آل سعود موسوم به "نبأ" از دیروز (جمعه) در بیروت پایتخت لبنان آغاز شد.
 
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پخش آزمایشی شبکه ماهواره ای "نبأ " از ماهواره نایل ست و به مدیریت فؤاد ابراهیم از روز گذشته در بیروت آغاز شد؛ این شبکه همچنین دفتری در لندن پایتخت انگلیس دارد.
 
مدیر این شبکه که یک تحلیلگر و نویسنده مخالف عربستانی است در گفتگو با روزنامه الاخبار لبنان درباره علت انتخاب بیروت برای مقر این شبکه گفت: وجود اینکه بیروت جنگ ها و کشمکش های بسیاری را پشت سر گذاشته است اما همچنان مرکز آزادی عربی است؛ دلیل دیگر کثرت روزنامه نگاران و دست اندرکاران بخش رسانه در این شهر است.
 
فواد ابراهیم تصریح کرد: "نبأ" صدای مخالفان سعودی از اقشار، مذهب، فرهنگ و سیاست های مختلف خواهد بود و علاوه بر پوشش رویدادهای عربستان به انعکاس مشکلات کشورهای همسایه که درد و رنج هایی مشابه مردم عربستان دارند، می پردازد.
 
وی درباره اهداف تاسیس این شبکه مخالف سعودی، گفت: " نبأ" تلاش خواهد کرد تک صدایی و گفتمان مسخ و تخریب شده شبکه های ماهواره ای تحت سلطه مسئولان سعودی را از بین ببرد؛ شبکه هایی که ظاهری دموکراتیک دارند، اما برای مالک خود تبلیغ می کند.
 
روزنامه الأخبار نوشت: روزنامه نگاری که برای شبکه رادیویی انگلیسی کار می کند، سخنان سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان را برای یکی از دوستانش تشریح کرده است؛ الفیصل در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا عربستان از تحولات انقلابی در کشورهای عربی نگران است با اشاره تلویحی به سلطه ملوک، حکام و شاهزادگان منطقه خلیج فارس بر رسانه ها و نشریات منطقه گفته بود: از گسترش "بهار عربی" نگران و ناراضی هستیم؛ اما هیچ کسی تحولات آن در عربستان را پوشش نخواهد داد.
 
مطلبی که فؤاد إبراهیم نویسنده سعودی روایت می کند، نشان دهنده میزان سرکوب مطالبات آزادی خواهانه و دموکراسی طلبانه مردم مناطق متعدد عربستان است که برگزاری اشکال مختلف تظاهرات برای اعتراض را به هر شکلی منع می کند.
 
" الأخبار" چاپ لبنان نوشت: مساله قابل توجه در برنامه های این شبکه، برنامه ای به نام "بدون محرم" است که به مسائل و مشکلات زنان عربستانی، از ممنوعیت رانندگی گرفته تا مسائل مربوط به دین و سیاست می پردازد؛ این شبکه همچنین همه توجه خود را به وحدت و تقریب میان مذاهب متمرکز خواهد کرد.
 
به گفته مدیر این شبکه، همه پرسنل زن شاغل در آن محجبه خواهند بود.

کلید واژه ها: عربستان بیروت سعودی


نظر شما :